Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bagagedrager bevestigen; schroefdraad/bus? probleem. - Forum Wereldfietser

Bagagedrager bevestigen; schroefdraad/bus? probleem.

Hallo,

Bij het bevestigen van mijn bagagedrager ( op een Cube Ltd Comp frame) is èèn van de twee schroefdraden in het frame ( onder het zadel) gaan 'meedraaien'. Het bevestigingspunt is als een 'bus'? in het frame gelast?, maar heeft losgelaten en draait mee. De bagagedrager zit nu half vast aan deze zijde, dmv tie rips heb ik nu een noodoplossing....
Heeft iemand enig idee of dit nog te repareren is en hoe?
hoi,

wellicht heb je hier iets aan?
Blindklinkmoeren worden gebruikt in aluminium frames om de bidonhouders mee vast te zetten. Ze bestaan uit een bus die kan vervormen als de schroefdraad in het einde wordt aangetrokken. In 1 zie je een nieuwe blindklinkmoer, het te vervormen gedeelte is met rood aangegeven. In 2 zie je de geinstalleerde moer, onder de kraag is een nieuwe rand ontstaan (pijl)
Voor installatie heb je een speciale tang nodig, maar als de bus los zit kun je hem ook met een boutje, moerje en ringetje natrekken.
bron: m-gineering.nl

groet

Jos
jahwalla schreef:hoi,

wellicht heb je hier iets aan?
Blindklinkmoeren worden gebruikt in aluminium frames om de bidonhouders mee vast te zetten. Ze bestaan uit een bus die kan vervormen als de schroefdraad in het einde wordt aangetrokken. In 1 zie je een nieuwe blindklinkmoer, het te vervormen gedeelte is met rood aangegeven. In 2 zie je de geinstalleerde moer, onder de kraag is een nieuwe rand ontstaan (pijl)
Voor installatie heb je een speciale tang nodig, maar als de bus los zit kun je hem ook met een boutje, moerje en ringetje natrekken.
bron: m-gineering.nl

groet

Jos
plaatjes durbij:
Afbeelding
Afbeelding
Dank voor de snelle reacties.

Ok , straks heb ik de blindklinkmoer eruit...( hoop ik)...daarna is het eenvoudig om een nieuwe? te plaatsen?
MHJ schreef:Dank voor de snelle reacties.

Ok , straks heb ik de blindklinkmoer eruit...( hoop ik)...daarna is het eenvoudig om een nieuwe? te plaatsen?
Het is de bedoeling hem na te trekken, niet hem er uit te halen.

Renaat
Vooralsnog zit het inbusboutje half in de blindklinkmoer en krijg ik hem niet vaster of losser....
Hoe kan ik de blindklinkmoer nu natrekken?
De blindklinkmoer draait mee (beide kanten op)..er draait ook een soort van ringetje mee op het frame, (deel van de blindklinkmoer?)

Wellicht heb ik (of is ) de schroefdraad van de blindklinkmoer kapot?
MHJ schreef:Vooralsnog zit het inbusboutje half in de blindklinkmoer en krijg ik hem niet vaster of losser....
Hoe kan ik de blindklinkmoer nu natrekken?
De blindklinkmoer draait mee (beide kanten op)..er draait ook een soort van ringetje mee op het frame, (deel van de blindklinkmoer?)

Wellicht heb ik (of is ) de schroefdraad van de blindklinkmoer kapot?
probeer het randje van de blindklinkmoer tegen te houden met een nijptang (dus haaks op wat je normaal met zo'n tang doet), en het boutje er uit te draaien
Bedankt voor de tips en uitleg.
Het is niet gelukt, voor €14,- heeft uiteindelijk de fietsenmaker de blindklinkmoer uitgeboord en voorzien van een nieuwe.