Ik heb een vraag over de nieuwe Schwalbe Marathon XR band, is deze band net zo breed als de normale Marathon en misschien een domme vraag fiets hij hetzelfde! Ik heb nu ruim 3500 km in korte tijd gefietst met de Marathon en ze beginnen al aardig te slijten, deze XR gaat langer mee tot wel 20000. Heeft iemand ervaring met deze nieuwe band ze zijn best duur vandaar.
Je bedoelt de Marathon Mondial, neem ik aan. Er bestaat geen gratis lunch. Die Mondial zal vast een trage en relatief oncomfortabele band zijn. Overigens vind ik de gewone Marathon ook verschrikkelijk stug en tamelijk traag. De Mondial lijkt me eigenlijk alleen interessant als je een heel lange tocht maakt onder zware omstandigheden. In alle andere gevallen zou ik juist kiezen voor een soepeler en snellere band dan de Marathon Greenguard. Ik althans heb die van mij eraf gehaald, zo stug vond ik ze rijden. 3500 km is overigens wel weinig (of is dit het oude model Marathon, dat ging inderdaad wat korter mee, maar reed wel veel fijner dan de nieuwe Marathon Greenguard). Maar wat wil je ermee doen? Een band die heel lang meegaat maar vervelend rijdt is een lang uitgerekt drama, lijkt me.
Wim