Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 4 juli 2012 - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 4 juli 2012

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we een 'Rondje Amsterdam'.
Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (t.o. FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug.
Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig.

Noteer alvast de volgende Rondjes Amsterdam in je agenda: 4 juli, 1 augustus, 5 september, 3 oktober, 7 november en 5 december.
De weersomstandigheden vormden zelden een spelbreker. Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.
Woensdag neem ik twee Amerikanen mee voor onze 'Rondje Amsterdam'. Ze zijn bij mij op bezoek (via Warm Showers) en begin donderdag met hun fietsvakantie door de BeNeLux en Frankrijk.

Rondje Waterland met een stop bij de melktap of pannenkoekhuis?
Wellicht ook een snellen duik, als het zo'n mooi weer blijft!

Tot woe 4 juli!

James
Sta jij bekend bij 'de Amerikanen' als de kikker die de weg kent in het Waterland? Da's leuk! Twee jaar geleden had je ook twee Amerikanen, dacht ik op sleeptouw. Deden we toen niet een toeristische route over de Zaanse Schans? Was ook leuk. Waterland en de Melktap ben ik overigens altijd voor. Vorige week was het er nog heel mooi en de melk heel lekker. Tot woensdag. Loes
Klopt helemaal, Loes.
Twee jaar geleden waren Bruce en Steve uit Colorado Springs mee.
Volgende week komen Matt en Dan uit Seattle onze Rondje Amsterdam meemaken.

James
4 juli ga ik ook eens mee, rondje Adam proberen.
Op mijn werk "uitgevonden" dat ik op 5 juli niet om 06:30 hoef te beginnen maar ook om 08:30 kan beginnen!!!

Nu nog mooi weer...
Ik hoop er ook bij te zijn! Vorige keer was ik te laat (de brug stond open - echt waar!)

groet
Patrick
En een Griekse dame zal komende woensdag ook waarschijnlijk meefietsen.
Ikzelf kan helaas niet.
Ik hoor zojuist dat er ook een stel Brazilianen en een Belgse Duchenne Hero morgen aan zullen sluiten. Het wordt een internationale gebeuren dus!
Tot morgen,
James
Speciaal voor alle buitenlandse gasten wordt het vanavond een 'autoluwe' toeristische route richting de Ankeveense plassen en het Muiderslot.

Mocht om 19.00 uur nu weer de brug open staan blijf dan op het kruispunt voor de brug wachten, omdat we daar toch langs komen.

Tip; doe een zonnebril op. Misschien niet tegen de zon maar doordat we door waterrijk gebied fietsen willen er nog wel eens wolken met vliegjes rond zwermen.

@Froggy. Nemen Matt en Dan nog vuurwerk mee voor vanavond? :D
Klinkt geweldig, Dennis!
De Amerikanen staan te huppelen - vlaggen, een BBQ, Stetson 10-gallon hoeden, vuurwerk en heel veel 'Hell Yeah's'! :D
Tot vanavond bij de FEBO.

Goede tip over de zonnebril!

James
Molens, water, koeien, vestingstadje en het Muiderslot; prachtige tocht. Het werd een herhaling van de afgelopen off road tocht. Hotserdeklots over een dijkje zonder pad maar wel tussen de sloten en het meerennend jongvee door. :-)
Binnenkort zit een deel van ons op het terras in Ankeveen met appeltaart of grand dessert mmmmmm. Mooie tocht, Dennis.
Het was een heerlijk rondje. Ik heb er echt enorm van genoten, perfect weer, leuke mensen en fijne route, van mij mogen er nog vele van deze rondjes volgen....
Wat een geweldig avond!
Na afloop zijn mijn buitenlandse vrienden en ik de stad in gereden om een terrasje te pakken - uiteindelijk om 0145 uur thuis. Een echte zomeravond dus!
Op naar de augustus editie!
Dennis, mag ik jou inschakelen voor weer zo'n fantastische route?
Tot snel weer, mede-Wereldfietsers!
James
Gelukkig maar dat iedereen het een mooi rondje vond. Ik schrok wel even dat we opeens dwars door een weiland moesten crossen maar de blik van de boerin toen we langs de boerderij kwamen was goud waard. En het was een erg mooie fietsavond.

Voor de mensen die het rondje zelf nog een keer willen fietsen; ik heb hem hier geplaatst http://www.bikemap.net/route/1684180
Voor mij het eerste Rondje Amsterdam. Prachtig weer en in de middag toeristisch richting Amsterdam gereden. Een gezellige groep rijders en voor mij bijna geheel een nieuwe route.
Na afloop nog even aan de Amstel gezeten en om 23.00 uur richting huiswaarts. Onder het licht van de volle maan langs het Gooimeer naar huis. Om 01.45 uur weer thuis. Een prachtige rit van circa 165 km.
Met dank aan de organiserend club,
Piet.
Dennis en Marijke,

Heel erg bedankt dat jullie 'de leiding' namen. Wat een grote en gezellige groep en wat een enthousiaste reacties. Volgende keer neemt James het voortouw. In september hoop ik er weer bij te zijn.

Koert.