Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te Koop: Santos Travelmaster 2.6 - Forum Wereldfietser

Te Koop: Santos Travelmaster 2.6

Het equivalent van een Toyota Landcruiser of Landrover Defender. Trekkingfiets waarmee je letterlijk de wereld rondrijdt. Aluminium kader 17". Uitgerust met Rohloff-naaf, XT-naaf vooraan, Tubus-dragers (voor en achter), Brooks-zadel, Magura HS33-remmen, SKS-spatborden, Ergon comfort handgrepen, Pletscher achtervorkstandaard en Axa Defender slot met anti-diefstal chip. En nog geen 1 jaar oud. Nieuwprijs: 3.000 EUR
Foto en meer informatie: http://link.marktplaats.nl/566936129
Wout73 schreef:Het equivalent van een Toyota Landcruiser of Landrover Defender. Trekkingfiets waarmee je letterlijk de wereld rondrijdt. Aluminium kader 17". Uitgerust met Rohloff-naaf, XT-naaf vooraan, Tubus-dragers (voor en achter), Brooks-zadel, Magura HS33-remmen, SKS-spatborden, Ergon comfort handgrepen, Pletscher achtervorkstandaard en Axa Defender slot met anti-diefstal chip. En nog geen 1 jaar oud. Nieuwprijs: 3.000 EUR
Foto en meer informatie: http://link.marktplaats.nl/566936129
Ik ben dan altijd benieuwd waarom je zo'n mooie fiets al zo snel weg doet.

Gr.
Ruud
Dag Ruud,

Omwille van financiën. Ben bezig met verbouwing van het huis. En verandert van werk. Ga nu werken met trein en plooifiets. En 3 fietsen is een te grote luxe ;-)
Het equivalent van een Toyota Landcruiser of Landrover Defender.
Dat zou ik zelf nooit zo stellen want de off-road eigenschappen van deze Santos worden juist beperkt door het ontbreken van vering en wegens de te kleine ruimte tussen band en spatbord.
Jan Eleveld schreef:
Het equivalent van een Toyota Landcruiser of Landrover Defender.
Dat zou ik zelf nooit zo stellen want de off-road eigenschappen van deze Santos worden juist beperkt door het ontbreken van vering en wegens de te kleine ruimte tussen band en spatbord.
Abraham tank misschien?
Belangrijkste vering van je fiets blijven je benen, gewrichten en ruggewervel en de mate waarin je weet te anticiperen (kont uit het zadel) en de snelheid in een afdaling weet te beperken. Een vering lijkt me voor de relatieve lage snelheid van een 15-20kg beladen trekkingbike "relatief" minder belangrijk. Ruimte voor brede banden is wel prettig, net als de mogelijkheid om de spatborden er af te kunnen schroeven. Moet met deze fiets wel lukken en de prijs lijkt me niet verkeerd, weliswaar zonder verlichting.
Ruimte voor brede banden is wel prettig, net als de mogelijkheid om de spatborden er af te kunnen schroeven. Moet met deze fiets wel lukken en de prijs lijkt me niet verkeerd, weliswaar zonder verlichting.
Huidige banden zijn Schwalbe Marathon Dureme 2.0/50mm. Bandbreedte kan makkelijk 2.25 worden maar persoonlijk lijkt me dat er over. Zelf steek ik op m'n MTB nooit meer dan 2.10. Als je veel off-road doet kan je altijd weg met de Marathon Plus MTB en die is maximaal 2.10 Nog niet geprobeerd maar de spatborden kunnen er af.
Fiets is verkocht. Link naar Marktplaats zal ook niet meer werken.