Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietspaden zijn levensgevaarlijk!! - Forum Wereldfietser

Fietspaden zijn levensgevaarlijk!!

In navolging van fietspaaltjes en wildroosters zijn levensgevaarlijk nu het topic fietspaden zijn levensgevaarlijk.

Fietspaden in bijvoorbeeld Noorwegen houden zo maar op. Soms staat er een gevaarlijk bushokje. Soms, zoals in Duitsland, maken ze een hele rare bocht.
:) :) :)

Graag jullie foto's, filmpjes en vermakelijke anekdotes

Rutger
Rutger schreef:In navolging van fietspaaltjes en wildroosters zijn levensgevaarlijk nu het topic fietspaden zijn levensgevaarlijk.

Fietspaden in bijvoorbeeld Noorwegen houden zo maar op. Soms staat er een gevaarlijk bushokje. Soms, zoals in Duitsland, maken ze een hele rare bocht.
:) :) :)

Graag jullie foto's, filmpjes en vermakelijke anekdotes

Rutger
piece of cake: http://homepage.ntlworld.com/pete.meg/w ... /index.htm
Een vriend van mij houdt ook een verzameling bij (Zweden):

klikie
Fietspad in Bangkok. Eerst hoge stoep en dan slalommen langs stalletjes. Ik ben toch maar op de weg gaan fietsen. Voor je het weet komt er net een kippenslachter uit zo'n hokje.

Afbeelding
Er zitten echt briljante exemplaren tussen :lol:
Kwam deze zojuist op Internet tegen:
Afbeelding

Groet,
Ruud
Afbeelding

Ergens tussen Beaune & Cluny
monkeyman schreef:Afbeelding

Ergens tussen Beaune & Cluny
Hier op Google Maps:

https://maps.google.nl/maps?q=Beaune,+F ... k&t=h&z=19

Ik had het fietspad vanaf Cluny gevolgd op Maps. Mooi fietspad (oude spoorlijn)!
Afbeelding
Afbeelding

Lissabon

Patrick
Ook in Japan zijn ze gevaarlijk (als je ze al vindt!):

Ze stoppen plots:

Afbeelding

En vaak zijn ze helemaal overwoekerd:

Afbeelding

Afbeelding

Bij de laatste was het op den duur zo erg dat ik ben teruggedraaid en op de baan ben gaan rijden. Je kon zelfs niet meer zien waar het fietspad was!
In de buurt van Courgasse (Onbegrensd naar Barcelona) is er een prachtig fietspad in twee richtingen links van de weg. Op een gegeven moment moet je de weg overstreken (ook voor beide richtingen) naar rechts van de weg. Hetgeen ik ook van plan was. Toch maar niet gedaan en de weg maar gevolgd:

Afbeelding

Groet,

Arno
Waar ze in het buitenland vaak niet zo goed voor de fietspaden zorgen, doen ze dat hier in Nederland soms iets te goed. In de categorie overbodig gebruik van verkeersborden doen ze in Groningen aardig goed mee :lol:

Afbeelding
Ze zijn weer leuk allemaal!!! :D :D
Afbeelding

Ik fietste van Dinant via Namur naar Huy langs de Maas in België. Dacht ik daar een mooi fietspad te vinden. Het was met 33 graden smoorheet weer en het rivierwater gaf heerlijk verkoeling. Helaas niet op deze foto te zien, maar dit pad wordt vaak onderbroken door bedrijven direkt aan het water of zelfs achtertuinen van huizen. Maar soms ook totaal overwoekerd door planten dat er geen doorkomen was. Moest ik over de drukke verkeersweg rijden.
Afbeelding

Overstroming Rijn 2007
ptev schreef:Waar ze in het buitenland vaak niet zo goed voor de fietspaden zorgen, doen ze dat hier in Nederland soms iets te goed. In de categorie overbodig gebruik van verkeersborden doen ze in Groningen aardig goed mee :lol:

Afbeelding
De Museumbrug tussen de Westerhaven en de Praediniussingel, met op de achtergond het lelijke Cascade-complex. Daar heb ik al zo vaak gefietst.
De fietspaden die in Duitsland evenwijdig langs wegen en straten lopen, hebben op kruispunten vaak te hoge stoepranden. Je kan niet eens gladjes een zijstraat oversteken zonder eerst af te remmen om niet lek te stoten. Erg hinderlijk, zeker in dichtbevolkte gebieden zoals hier in de omgeving van Dortmund. Die stoepranden horen gelijk op straatniveau te liggen.
Wel een ouwe foto van 4 augustus 1980.

Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef: De Museumbrug tussen de Westerhaven en de Praediniussingel, met op de achtergond het lelijke Cascade-complex. Daar heb ik al zo vaak gefietst.
Klopt, praktisch mijn achtertuin :) Aan de achterkant van beide borden hangt overigens ook nog een dergelijk bord. Dat zijn dus 4 verkeersborden voor +- 2 meter fietspad...
Martin E. van Doornik schreef:De fietspaden die in Duitsland evenwijdig langs wegen en straten lopen, hebben op kruispunten vaak te hoge stoepranden. Je kan niet eens gladjes een zijstraat oversteken zonder eerst af te remmen om niet lek te stoten. Erg hinderlijk, zeker in dichtbevolkte gebieden zoals hier in de omgeving van Dortmund. Die stoepranden horen gelijk op straatniveau te liggen.
Wel een ouwe foto van 4 augustus 1980.

Afbeelding
Als het niet erger is dan dit, valt het allemaal nog wel mee. Ik heb het de afgelopen weken wel erger meegemaakt. Hoogteverschillen van 25 cm komen voor.
Afbeelding

Peter