Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS kaart Indonesië - Sumba en Flores - Forum Wereldfietser

GPS kaart Indonesië - Sumba en Flores

Hallo,

Iemand enig idee waar ik GPS kaarten kan vinden voor Flores en Sumba?
Ook andere tips (leuke guesthouses, toffe fietsroutes...) zijn meer dan welkom !

Alvast bedankt!
Hallo Pietniki,

GPS kaarten zijn lang niet van alle landen / streken te koop.
Nu is er een openstreetmap community waar je kaarten gratis kunt uploaden.
Het vergt enige moeite om je in de materie te verdiepen, maar het loont de moeite!
Ik ben net aan het begin van deze strategie na de teleurstellende aanschaf van enkele kaartjes voor mijn Garmin. Een ervan raakte daarbij al snel defect, dure kaart dan hoor!
http://garmin.openstreetmap.nl/

Maar ook op dit linkje staat echt alles wat je wilt weten:
http://wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic ... 21&t=12138

Veel succes en laat even horen (op het forum) hoe het is gelopen met je oplossing?
Groet, Menno
pff gezien de grootte van Sumba zou ik daar geen energie in steken.. denk niet dat je daar snel zult verdwalen wanneer je een van de weinig wegen volgt. Flores ongeveer een derde Nederland. Loont iets meer de moeite..
Ik heb er vorig jaar oktober nog gefietst, klik hier voor een verslag.
Op Sumbawa en Flores kan je onmogelijk verdwalen, er is in feite maar 1 weg. Ik heb wel de GPS-tracks voor je van Lombok en Flores.

Nog enkele tips:
Lombok
- vervoer met fastboot naar Gili is een goed alternatief voor de reguliere ferry (wel duur)
- slapen bij Rinjani Mountain Resort 275K voor een schitterend bungalowtje, Duitse leiding (wel reserveren)
- beklimming Rinjani kan je ter plekke heel gemakkelijk regelen vanuit je hotel; bijv. 3-daagse trekking 1.200K

boottocht Lombok-Flores vind ik een heel goed alternatief boven fietsen op Sumbawa, dat vrij vlak is, droog, weinig bijzonders; de boottocht daarentegen was een hoogtepunt van de reis, 4 dagen langs onbewoonde eilanden en kusten met schitterend snorkelen
- met Perama (slaap op het dek en niet in een kajuit beneden) 2.000K voor 3 dagen
- of Kencana (hebben wij gedaan, op zich prima, wel mindere boot) 1.550K voor 4 dagen

Flores is helemaal top voor fietsers, één weg, heel rustig, prachtig eiland met net genoeg dorpjes
- in Labuanbajo slapen in Golo Hilltop, onder NL leiding 300K voor Superior Room
- nog beter: slapen op één van de eilandjes voor Labuanbajo in eenvoudige bamboehutjes bijv. Seraya Island 200K
- Ruteng: slapen bij de nonnetjes in Kongregasie Santa Maria 200K
- Bajawa: slapen bij Happy Happy Hotel met NL leiding 300K; prima voor uitstapjes naar.o.a. tradionele dorpen en warmwaterbronnen; in hotel is alles te regelen
- Moni: niet slapen bij Bintang Guesthouse van Tobias; wel bij bijv. Hidayah 250K; eventueel Ecolodge, 2km voorbij Moni (wel duurder 750K)
- Moni: eten kan juist wel goed bij Bintang Guesthouse van Tobias
- Kelimutu: je kan een busje regelen voor 35K p.p. enkele reis, zelf terugwandelen over de weg 3 uur; vraag wel dat busje vertrekt om 4.00u, en niet een half uur later, dan mis je de zonsopgang
- Kelimutu: halverwege de weg omhoog is een post waar je entree moet betalen 20K plus 50K voor een fototoestel
- Paga: een schitterend strand halverwege Moni en Maumere; vraag of zoek naar Restaurant Larys, direct aan het strand, voor heerlijke vis
- Maumere: slaap niet bij Wailiti Hotel, er is nu een energiecentrale vlakbij die dag en nacht kabaal maakt; reis liever iets verder door naar het oosten naar Waiara of Waiterang
Afbeelding
Hoi Jim,

Het zou fijn zijn ons de gps-tracks te bezorgen van Lombok en Flores.
Heb je trouwens ook een gps-map of gebruikte je de standaard wereldmap?

We zijn van plan om dezelfde route te volgen. Enkele stomme vraagjes :
- is een tent nodig
- waterzuivering of overal wel een barakje te vinden?
- kookgerief ?

Vroeger waren we in Sumatra, Java en Bali - zonder fiets weliswaar - en vonden we in elk dorp wel slaap, eet en drinkgerief...

Bedankt alvast - trouwens mooi verslag,

Groetjes
Piet
@ menno -

Bedankt voor de tip ivm de kaarten van flores en sumba... zoals je schreef, erg weinig detailinfo.
Lukt wel op dit op mijn mac te krijgen en garmin csx60

Zou je intussen nog andere info hebben? bedankt
Hier nog een GPS kaart voor je Garmin: http://www.navigasi.net/goptd.php
Ik weet echter niet of dit gaat werken op een Mac want het is een windows installer.
De tovenaar schreef:Hier nog een GPS kaart voor je Garmin: http://www.navigasi.net/goptd.php
Ik weet echter niet of dit gaat werken op een Mac want het is een windows installer.
Meestal kun je de Windows installer openen met een archiver programma en dan de kaart die erin zit (het grote bestand) op een SD kaartje zetten. Dan heb je het echter nog niet in Basecamp.
pietniki schreef:We zijn van plan om dezelfde route te volgen. Enkele stomme vraagjes :
- is een tent nodig
- waterzuivering of overal wel een barakje te vinden?
- kookgerief ?
Vroeger waren we in Sumatra, Java en Bali - zonder fiets weliswaar - en vonden we in elk dorp wel slaap, eet en drinkgerief.
Hallo Piet,
Tent, waterzuivering, kookgerief, slaapzak, matje kan je allemaal thuislaten. Je kan daardoor gemakkelijk met 2 tassen fietsen, bijv. 2 voortasjes als achtertassen.