door
M. » wo 30 mei, 2012 16:41
Sinds kort bedank ik als men mij doorlaat. Gewoon: "dankuwel!" Dat is leuk, want mensen zijn positief verrast. Wie weet is dat mijn bijdrage aan het verbeteren van de fietscultuur.
Soms is het niet makkelijk maar toch doe ik het. Ook al is het een bejaarde e-biker die pas bij de derde keer bellen achterom kijkt, zich rot schrikt en bijna van het pad af slingert. Eigenlijk wordt de "dankuwel hoor! kijkt u wel uit?" dan nog extra grappig (NB -- ik meen het echt hoor
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
).
Ik rij meestal rond de 25 per uur dus zo hard is dat niet, maar wel harder dan bijna alle andere mede-padgebruikers. Je zult je erop moeten instellen.
Wielrenners zijn sterk regiogebonden. Mijn ouders, met de camper op pad in Limburg, werden helemaal gek van de wielrenners. Midden op de weg blijven rijden, nooit aan de kant gaan, veel schreeuwen, etc.
In de Ardennen (ik was er 2 weken terug) kwam ik ze dan weer nauwelijks tegen.
Ik vermoed, niet op enige vorm van kwantitatief onderzoek gebaseerd overigens, dat de aso-wielrenner een Nederlands fenomeen is. We zullen het ermee moeten doen. In de tussentijd bel ik, en bedank ik als ik er langs mag.
Maarten
PS -- als ik wielrenner zou zijn, zo echt voor de sport, met een gemiddelde snelheid van 35 à 40, zou ik me allicht ook behoorlijk gaan ergeren. Je training gaat natuurlijk helemaal naar de filistijnen als je telkens in de ankers moet voor de grijze duiven, de gezinnen en de bellende & rellende pubers. En dat moet best vaak...