Al een jaartje of twintig fiets ik op m'n Cityliner; lekkere fiets, stalen frame. Stevig spul. Tussendoor een Giant Freerider gehad die fietste als een slagschip. Nou wil ik graag een waardige opvolger voor m'n Cityliner. Ik fiets zo'n 30 km per dag op en neer naar m'n werk en maak geregeld toertochtjes. De paden voor het woon-werkverkeer zijn beroerd, dus aan dunne bandjes en velgen ga ik niks hebben.
Ik heb al gemerkt (dankzij de Freerider) dat ik een frame moet hebben met een redelijk korte afstand tussen de wiel-assen; neigt dus meer naar 'stadsfiets' dan naar 'randonneur', lijkt me. Hebben jullie ervaringen met de nieuwe Koga's qua bouw? Ik wil overigens niet meer dan 1600 euri uitgeven, dus een Rohloff-naaf hoort niet tot de opties!
Alvast dank voor eventuele tips!
Ik heb al gemerkt (dankzij de Freerider) dat ik een frame moet hebben met een redelijk korte afstand tussen de wiel-assen; neigt dus meer naar 'stadsfiets' dan naar 'randonneur', lijkt me. Hebben jullie ervaringen met de nieuwe Koga's qua bouw? Ik wil overigens niet meer dan 1600 euri uitgeven, dus een Rohloff-naaf hoort niet tot de opties!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Alvast dank voor eventuele tips!