Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rohloff, 1e 7 versnellingen zr. zwaar - Forum Wereldfietser

Rohloff, 1e 7 versnellingen zr. zwaar

Ben op vakantie, met gloednieuwe Rohloff.

En ik heb een probleem, namelijk dat de eerste 7 versnellingen zwaar rijden. Wie (herkent) dit probleem? Vlak voor dat ik op vakantie ging heeft de fietsenmaker banden op maximale spanning gezet, maar behalve dat door trillen mijn Ortlieb uitgescheurd is, heeft dat niet geholpen. Eerste dagen op R1 met wind in de rug was het me nog niet echt opgevallen, laat staan in Nederland, maar nu met wat zandwegen en heuvels blijken de eerste zeven versnellingen echt een stuk zwaarder te rijden. Ik heb het NIET over het geluid, dat stoort me niet.

- bij stilhouden van pedalen ratelt Rohloff als bij een derailleuir in 8-14., echter in 1-7 hoor je nauwelijks iets.
- bij 1-7 geeft de Rohloff een koffiemolen gevoel, tot in de pedalen te voelen.
- op vlak kan ik met bijvoorbeeld 19 km/u eindeloos in de 8 rijden, terugschakelen naar 7 betekent na 2 minuten terug naar de 6, zo zwaar trappen de laagste versnellingen! Ter vergelijk, de naafdynamo inschakelen merk ik nauwelijks.
- wanneer ik in de eerste 7 versnellingen trap dan moet ik eerst door een soort zware weerstand trappen voordat de trapenergie in voortstuwing wordt omgezet.
- enkele dagen zoveel als mogelijk in 1e 7 gereden, maar dit heeft niet geholpen.
- het schakelen gaat verder prima, voor zover ik kan overzien werken 8-14 ook naar behoren.
- ongeveer 1000 km gereden. Ik rijdt met zeer lichte tred. Wordt met inrijden alleen gedoeld op het geluid, of is vermogensverlies iets wat ook pas na verloop van tijd afneemt?

Ben enkele dagen in Berlijn, maar vrees Polen en de heuvels, dus hoop aan de hand van reakties van jullie wellicht iets te kunnen laten repareren in Berlijn. Doorheen bijten, of is dit iets wat stteeds een rol gaat spelen?
mikefiets schreef:Ben op vakantie, met gloednieuwe Rohloff.
En ik heb een probleem, namelijkl dat de 1e 7 versnellingen loodzwaar rijden. Vlak voor dat ik op vakantie ging heeft de fietsenmaker banden op maximale spanning gezet, maar behalve dat door trillen mijn Ortlieb uitgescheurd is, heeft dat niet geholpen.

Eerste dagen op R1 met wind in de rug was het me nog niet echt opgevallen, laat staan in Nederland, maar nu met wat zandwegen en heuvels blijken de 7 1e echt zeer zwaar te lopen. IK heb het NIET over het geluid.

- bij stilhouden van pedalen ratelt Rohloff als bij een derailleuir in 8-14., echter in 1-7 hoor je nauwelijks iets.
- bij 1-7 geeft de Rohloff een koffiemolen gevoel, tot in de pedalen te voelen.
- op vlak kan ik met 18km per uur eindeloos in de 8 rijden, terugschakelen naar 7 betekent na 2 minuten terug naar de 6, zo zwaar trappen de laagste versnellingen!
- enkele dagen zoveel als mogelijk in 1e 7 gereden, maar dit heeft niet geholpen.

Ga nu naar Berlijn, maar vrees Polen en de heuvels, fietsplezier ook een beetje verpest, dus hoop aan de hand van reakties van jullie wellicht iets te kunnen laten repareren in Berlijn. Alleen wat?
hoe ver zit je van Fulda? Ik zou de fabriek bellen en kijken of je langs mag komen
In Berlijn zit:
http://www.familybike.eu/adresse/
Familybike Koltermann / Thurner GbR
Wollankstr. 2
13187 Berlin (Pankow)
Telefon: +49 030 49988751
welke Rohloff dealer is.

http://www.das-radhaus.de/index.html
heeft ook Rohloff en meerdere vestigingen in Berlijn.

misschien kunnen zij je op weg helpen.