Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dunne waterdichte handschoenen - Forum Wereldfietser

Dunne waterdichte handschoenen

Gelukkig komt er weer mooi weer aan, maar als je 3 à 4 weken op fietsvakantie bent, wil het wel eens gieten van de regen.
Ik heb een goede regenjas, een regenbroek, regensokken, regenpet, alleen mijn handen worden altijd nat en koud.
Wie kan mij goede DUNNE waterdichte handschoenen aanbevelen? Als mijn handen droog blijven worden ze 's zomers meestal ook niet koud...!
Als ik google op "Goretex handschoenen" kom ik van die dikke winterdingen tegen, terwijl mijn Goretex fietsregensokken helemaal niet dik zijn.
Ik ben een "dame", dus ze moeten ook in smal formaat te leveren zijn...!

Bedankt alvast voor alle tips!
Waarschijnlijk komt dit in de buurt: SealSkinz Activity Glove

Groeten,
Eric
Die zijn helemaal waterdicht, maar worden ook aanbevolen als "zeer warm"?
Deze zijn zeer warm en zeker waterdicht.
Je moet wel van de kleur houden...

Afbeelding
overmit II van vaude, weliswaar iets minder grip op het stuur, maar lekker warm omdat je je vingers bijelkaar kunt houden en vrij kunt bewegen. Ik heb zelf eens ontzettend koude handen gekregen van waterdichte skinzeals omdat de gehele buitenkant van de handschoen nat bleef en dus enorm afkoelde. Met wollen handschoentjes en overmitts daar geen last meer van. Misschien nog beter in een versie waarbij de overhandschoen in tweeen is gedeeld (in plaats van een losse duim), die heb ik hier ergens in een draadje voorbij zien komen.
In de winter vindt ik dit soort handschoenen weer ideaal, heb een hekel aan koude vingers ;)
Terra Nova heeft ook zoiets, maar dan van hun accessoires-merk. Wel met Gore-Tex en met grip op de handpalm. Tuff Bags heten ze. Ik zal even het merk opzoeken, al zullen er meerdere merken zijn die zoiets hebben (zoals AB al VAUDE vernoemd).

EDIT: het merk is Extremities. De Tuff Bags zijn tegenwoordig zonder handpalmgrip, maar het ontbreken daarvan maakte voor mij niet uit op m'n reis van 6 maanden door Zuid-Amerika (incl. veel en harde regen).
ik denk dat het erg moeilijk wordt. Alle hierboven aanbevolen handschoenen zijn winterhandschoenen en dus véél te warm. Zomerhandschoenen zijn volgens mij allemaal "open".

Je zou ook kunnen kijken naar motorhandschoenen. Deze zijn wel duurder en hebben misschien wat onnodige protectie onderdelen, maar het assortiment is wel groter:

waterdicht (maar waarschijnlijk te warm):
http://www.revit.eu/nl/#/producten/FGS024

waterafstotend:
http://www.revit.eu/nl/#/producten/FGS072
De VAUDE's en Extremities' zijn AB-SO-LUUT GEEN winterhandschoenen! Het zijn juist pure flinterdunne plastic laagjes welke de regen buiten laten maar zoveel mogelijk de transpiratie welke bij een inspanning als met bagage fietsen hoort af te voeren. Het zijn juist de eerste hier direct boven genoemde versie, maar dan zonder die overbodige protectie en leren verstevigingen!

Daarom ook erg bruikbaar over Windstopper-handschoenen heen bij een koude, natte afdaling in de bergen om je handen warm en daarmee remcapabel te houden.

Juist de 2e handschoen hier direct boven kan voor fietsen als winterhandschoen bestempeld worden!
Ik heb sinds een jaar de Roeckl Remo GTX. In naam een winterhandschoen, maar hij is dun en voor langdurig bij temperaturen onder ca. 5 graden fietsen (voor mij) niet warm genoeg. Vorig jaar heb ik ze in Noorwegen gebruikt en het is een verademing vergeleken met de standaard halve handschoentjes, wat kun je daar koude vingers in krijgen bij regen en wind! Op de rRoeckl website niet meer te vinden, de overgebleven handschoenen met Goretex hebben een Thinsulate of Primaloft isolatie (dus dikker).

Vergelijkbaar met de Vaude's (nog geen ervaring mee): MLD eVENT Rain Mitts
Die regenmittens lijken me heel waterdicht, maar ik geloof dat ik toch graag mijn vingers van elkaar heb in een handschoen. Maar het is een goede optie als mijn zoekactie verder niet lukt.
PeterFokkinga schreef:Ik heb sinds een jaar de Roeckl Remo GTX.
Bedankt voor de Roeckl tip, ik heb deze gevonden:

http://www.paardendrogist.nl/product/21 ... sourceid=0

maar die is zo te zien niet aan de bovenkant waterdicht?

Of deze:
http://www.paardendrogist.nl/product/21 ... sourceid=0


Mijn dochter rijdt paard en moet binnenkort weer naar de ruiterwinkel, daar ga ik ook eens snuffelen of er tussen de witte dressuurhandschoentjes toevallig ook nog handschoenen hangen voor de sportieve buitenruiter, die een fietser ook gebruiken kan.
In mijn ervaring zijn de 100% waterdichte Gore-Tex (tm) handschoenen van tegenwoordig zo goed dat ze de regen nog beter tegenhouden dan kippengaas. Leuk als je op een ligfiets met bovenstuur rijdt, zodat de opening van je mouw naar boven gericht is.

Deze zomer ga ik het proberen met huishoudhandschoenen over Odlo onderhandschoenen. Huishoudhandschoenen over mijn waterdichte winterhandschoenen werkte prima in Noord-Scandinavië, maar lijkt me voor de Alpen wat warm.

Grtjs,

Walter