Toen ik het ging uitproberen, kocht ik een fietsaanhanger/Bob Yak. Zit een grote tas achterop (kan eraf gehaald worden) en je gooit/vouwt alles er netjes in. Waterdicht ook nog, hoewel ik dat nooit heb getest. Ik heb/had niet van die lichtgewicht, klein formaat verpakte kampeer artikelen, dus had ruimte nodig.Ik had gewoon een normaal luchtbed, normale slaapzak en een 3.8 kilo wegend stoeltje bij mij. Stoel was bijna even zwaar als die hele aanhanger, daar heb ik wel een alternatief voor gezocht, een krukje haha.
Goede tassen met wat volume kosten ook weer gauw 200 euro voor een set (voor achter) hoewel het altijd goedkoper kan.
Zo een bob yak is in 1 seconde aan te haken, en ook weer in 1 seconde af te haken. Ik vond het ideaal, en ik heb hierdoor echt het gevoel gekregen dat ik doorga met de fietsvakantie's. Van de week heb ik dan ook dragers en tassen set gekocht, en binnenkort wat lichtgewicht/compact spul. Alleen kost dat wat. Dit was voor weinig geld en erg handig ding om het uit te proberen. En niet alleen om uit te proberen hoor, want sommige mensen fietsen ALTIJD op deze manier. Wat ik ook wel begrijp.
Hieronder het plaatje, hoe ik er de eerste weekenden op uit ging. Heerlijk
Dit was trouwens ergens in Duitsland.