Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin GPSmap 62 st - Forum Wereldfietser

Garmin GPSmap 62 st

Beste,
Wij willen deze zomer naar Italië fietsen en zouden ons een GPS willen aanschaffen. Na wat informatie zouden we kiezen voor de GPS map 62 st. Heeft iemand ervaring of deze GPS aan te raden is voor lange trekkings. In het model st zit een kaart van 1/100.000. Er is ons verteld dat deze kaart ook jaagpaden en dergelijke aangeeft. Klopt dit?
Is een bijkomende kaart city navigator nog nodig of handig?
Kan je met de city navigator op de GPS zelf een locatie/adres ingeven (terwijl je ergens onderweg bent en vb. het adres van een fietsenmaker wil ingeven) of kan dit enkel via de computer?
vriendelijke groet,
Kris
Ik heb vorig jaar ook de Garmin 62st gekocht en gebruik de bijgeleverde kaart nooit omdat hij ten eerste erg contrastarm is en daardoor lastig af te lezen en ten tweede en dat is voor mij het belangrijkste argument dat ik deze kaart niet gebruik, deze kaart is niet zelf routerend. Dat wil dus zeggen dat je er geen bestemmingen in kunt programmeren en zelf een route kan laten berekenen.
Hij is wel gedetailleerder dan de City Navigator kaart. Smallere wegen staan er wel op maar bospaadjes zeker niet.
Ik heb, toen ik daar dus achter kwam, de City Navigator aangeschaft en ben daar bijzonder tevreden over. Er staan op deze kaart ook heel veel POI's zoals restaurants, flappentappen, stations, hotels, campings etc.
Je zult nu omgetwijfeld heel veel reacties krijgen van andere forumbezoekers die zeggen dat dat zonde van het geld is en je beter gratis open source kaarten kan gebruiken. Dat is misschien wel zo maar als je helemaal blanco, zoals ik, aan een GPS begint is een kaart die meteen goed werkt wel heel gemakkelijk en het geld dubbel en dwars waard

Ronald van der Perk
De OFM werkt ook direct goed, is over het algemeen beter dan de City-navigator en goed routeerbaar. Zeker op de fiets is deze kaart beter, omdat de City-navigator meer op autogebruik is toegesneden, en dus minder snel de fietspaden kiest, als die al op de kaart staan.
Mijn ervaringen zijn nog van de gpsmap 60c wat ouder dus.
Ik heb in het verleden veel gehad aan de city navigator.
Waarom omdat alle straten van oude stadjes er op stonden incl belangrijke punten.
Ik heb laatst de open fietmap geprobeerd. erg leuk dat je eindelijk zag waar je fietste.
Verder wat mijn voorganger al zei.
Mijn gpsmap 60c staat te koop omdat ik een 62 wil :)
Ik heb zelf destijds gekozen voor de 62S en voor de €50 die je bespaart kan je dan uitgeven voor een mooi fietshoudertje. Het kaartmateriaal van de ST lijkt me (zoals hierboven al aangegeven wordt) weinig bruikbaar dus je zal sowieso ander kaartmateriaal aan gaan schaffen...
dank je wel voor de reacties; het lijkt me duidelijk dat de ingebouwde kaart van 1/100.000 geen meerwaarde is.
Misschien moeten we dan ook terug nog eens andere types van GPS' bekijken vooraleer we één kopen gezien we de Garmin GPS map 62 st o.m. hadden gekozen voor de ingebouwde kaart.
Alle tips zijn welkom.
Dan zonder de t (staat voor topo, toch?)

Als je geld wilt besparen, zijn de nieuwe Etrex-modellen misschien ook een optie. 20 met kaart, 30 met hoogtemeter en kompas.
Hoi,

Ik heb nog niet zo lang een GPS map62st, een fijne GPS maar ik heb ook een vraag.

Er zit standaard de 1:100.000 kaart in.

Ik heb inmiddels kaarten van internet met een kleinere schaal in mapsource en basecamp staan.
Daar maak ik een route op door Duitsland bv, maar als ik de track naar mijn GPS transporteer, welke kaart komt ik dan op het scherm tegen tijdens het fietsen?

Kan ik op de gedetaleerde kaart fietsen of is het standaard de kaart van mijn GPS?


Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:Kan ik op de gedetaleerde kaart fietsen of is het standaard de kaart van mijn GPS?
Als je eerst de in mapsource geinstaleerde kaart naar je GPS overzet dan kun je in je GPS kiezen welke kaart je op je schermpje ziet.
Hier wordt uitgelegd hoe je je kaart naar je GPS kunt krijgen.http://www.youtube.com/watch?v=p74K5Qjl ... plpp_video

Als je een track hebt maakt het niet uit welke kaart je op je GPS toont. Als je een route hebt gemaakt dan moet je de zelfde kaart waarmee je in mapsource die route hebt gemaakt ook actief maken in je GPS en dan ook de zelfde routeringsinstellingen gebruiken als in mapsource.
Bij opstarten van de GPS krijg je een kaart te zien. Om te controleren welke kaart dat is en om een kaart te kiezen druk je op "menu" Selecteer dan "Stel kaart in" bevestig met enter. Selecteer dan "Selecteer kaart" en bevestig met enter. Nu krijg je op je scherm alle geinstalleerde kaarten te zien die je afzonderlijk kan selecteren en aan of uit kan zetten.

Ronald van der Perk
Oke... dank je voor de duidelijke antwoorden, dat gaat lukken :D

Groet, Henk

kunst en fietswerk
Je kunt zo veel kaarten op de GPS zetten als je wilt. Doe je dat niet ineens dan moet je de gmapsupp.img een andere naam geven. Dat is nl. de laatst geladen kaartenset en die wordt overschreven. Door hem een andere naam te geven blijft hij beschikbaar op je GPS.
Ik heb goede ervaringen met de gratis fietskaarten van velomap.org. Alleen wanneer je de europese kaart wil hebben moet je een donatie van € 20 geven. De kaarten zijn gebaseerd op openstreetmaps. De routering is helemaal omgebouwd voor fietsen en zoekt de kleine weggetjes. Mogelijk heb je een probleem aan de landsgrenzen als je de landenkaarten gebruikt ipc de europakaart. Er zijn trouwens ook kaarten van andere werelddelen.

Dick.