Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen door thailand - Forum Wereldfietser

fietsen door thailand

Hallo,
Ik zit momenteel in Papua en zal op 6 Oktober naar Thailand, Bangkok viegen.
Ik heb het idee om zo snel mogelijk de stad te verlaten.
Ik heb me nog helemaal niet voorbereidt en zal dit waarschijnlijk pas kunnen doen als ik een week van tevoren op Bali aankom, door daar een lonelyplanetgids te kopen. M'n fiets staat gestalt op Bali. Ik zou het leuk vinden om met iemand samen te fietsen, omdat ik al een tijd alleen aan het reizen ben.
Mijn vraag; wie gaat er rond dezelfde tijd naar thailand en zoekt een fietspartner? groetjes mariken

Hoi Mariken,
Je kunt natuurlijk Bangkok zo snel mogelijk verlaten, maar het hoeft niet.
Je kunt goed naar het centrum fietsen, maar dat duurt wel 1,5 uur of zo. Je zou het niet verwachten, maar je kan best goed fietsen in Bangkok (maar echt gezond is het niet!). Er gaat ook een airport-bus en die neemt ook fietsen mee. Het kost bijna niets (ik dacht een euro of 5 omgerekend) en je rijdt je fiets zo naar binnen. Er is een stuk in de bus zonder zonder stoelen waar bagage kan staan. Wij waren verbaasd hoe makkelijk het ging! Wij gingen vanuit het centrum naar de luchthaven. Er zijn meerdere stopplaatsen in de stad.
Voorwaarde is wel dat je niet in het donker aankomt, dan zou ik een guesthouse in de buurt van de luchthaven zoeken. Er is een info-desk in de hal, met een soort VVV.
Succes en veel plezier in Thailand.
Annemarie

Je kunt ook met de fiets de trein in. Via een loopbrug is het spoor te bereiken. (wel wat sjouwen dus, alleen aan de vliegveldzijde is een lift) Kaartje voor je fiets is een veelvoud van die van jou. Heb het idee dat het wat afhankelijk is van de stemming van de conducteur. Jouw eigen kaartje is iets van 5 of 10 Bt.
Wil je gelijk de stad uit dan kun je ook de trein richting Ayutthaya nemen en van daaruit beginnen. Ben je gelijk uit alle drukte.
Mijn fiets ging ook zonder problemen met een normale taxi mee (Taxi-Meter) Laatste keren, zonder fiets, heb ik vanaf het vliegveld niet een taxi bij Arrivals genomen. Deze hebben een toeslag van 50 Bt. Ben naar de Departures gelopen en een taxi genomen die juist passagiers heeft afgezet. Van daaruit, naar Siam Centre/National Stadium was 160 Bt. Afstand naar Banglamphu en KS Road zal ongeveer hetzelfde zijn dus 'aanbiedingen' van 300 Bt zonder meter zijn geen aanbiedingen.

Sorry, antwoord op je vraag: "Ik niet, ben net terug"