Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietser Off-Road Tocht 2012 - Forum Wereldfietser

Wereldfietser Off-Road Tocht 2012

De tocht
We gaan naar het zuid-oosten van het land en volgen het gebied langs de kronkelende Rijn vanaf Nijmegen naar het zuiden tot aan Roermond. De tocht van vrijdag, ca 25km, voert vanaf Nijmegen CS langs de zeven heuvelen naar de camping in Groesbeek. Liefhebbers kunnen nog een deel van de NK MTB 2010 route doen. Zaterdag worden er ca 70km verreden door de Maasvallei richting de Maasduinen tot aan de camping bij Arcen. Op zondag zo'n 65km door de bossen en langs vennen langs de Duitse grens naar Roermond.

Programma
Vrijdag 22 juni
Vertrek Nijmegen CS om 15:00
Zaterdag 23 juni
Vertrek camping 10:00
Zondag 24 juni
Vertrek 10:00

Campings
Vrijdag 22 juni:
Camping: Natuurcampeerterrein Groesbeek
Ds. J.A. Visscherlaan 2
6561 KA Groesbeek (GE)
NB. Voor deze camping is een natuurkampeerkaart nodig. Meerdere personen kunnen op 1 kaart.
http://www.staatsbosbeheer.nl/Overnacht ... sbeek.aspx

Zaterdag 23 juni:
Camping de Maashof
Veerweg 9,
5973 NS Lottum
http://www.demaashof.nl

Route
http://www.bikemap.net/route/1599201

Tips&Tricks
- Het overgrote deel van de route is single track en dus onverhard. Een fiets met brede banden voldoet het best.
- Ga lichtgewicht! Dit fietst het prettigst door het terrein, zeker met los zand.
- Een extra spanbandje om te voorkomen dat je tassen zijwaards wegklappen fietst een stuk prettiger!
- Voor de campings stoppen we bij een supermarkt, dus boodschappen inslaan kan op het laatste moment.
- Een dag aansluiten is uiteraard ook mogelijk.
- Zorg voor eigen navigatie materiaal (kaart of GPS) zodat als je de groep kwijtraakt je zelfstandig de camping kan bereiken.
- Als je de kronkelpaadjes beu bent kan je vaak heel gemakkelijk (en snel) over weg de camping (of het station) bereiken.
- De tocht staat ook op het forum voor het uitwisselen van informatie of combineren van transport.

Aanmelden
Kan door een mailtje te sturen naar martijnraap@hotmail.com. Als ik je aanmelding heb ontvangen zal ik je op de hoogte houden van verdere details of wijzigingen en krijg je de gpx track met de bijbehorende waypoints.
Dit ziet er spannend uit. Toch eens kijken of ik het kan inplannen, en zoonlief's mtb mag lenen.
Wim
Dit lijkt mij uitstekend passen in mijn voorbereiding op de GDMBR komende nazomer.

Ik denk dat ik hieraan ga meedoen! Dat zou dan meteen mijn eerste wereldfietser-activiteit worden.

Maarten
Tuurlijk ben ik dr bij!
Zet mij maar ook op de lijst :wink:

Maarten
En ook Lars gaat me, jippie, zin in !
Lijkt me een erg leuke tocht. Ik meld me aan. 8)
Leuk, aangemeld!
het lijkt me erg leuk om mee te gaan...
meer groningers hebben belangstelling. misschien kunnen we samen reizen naar nijmegen?
margo
beste wim, maarten (2x), anneke, lars, pedaleert, mathie9000 en frenk, leuk dat jullie je hebben aangemeld! stuur me svp ook nog even een mailtje (als je dat nog niet gedaan hebt) dan heb ik jullie naam en email adres. laatste info zoals de uiteindelijke route en de waypoints stuur ik per email. bedankt alvast.

martijn
afgelopen weekend hebben we de route voorgefietst en ik moet bekennen weer verrast te zijn door een prachtig stukje nederland. zeker door het feit dat je continu door de natuur fietst voelt zeer on-nederlands aan. ook het geaccidenteerde terrein en het feit dat je nauwelijks andere wandelaars of fietsers tegen komt maakt het allemaal erg mooi. de heuvels bij nijmegen en roermond zorgen voor een hoop pittige klimmetjes, dus wat voorbereiding kan zeker geen kwaad!
het gaat een mooie tocht worden. de uiteindelijke versie zal ik binnenkort publiceren en rondmailen. evenals de uiteindelijke deelnemerslijst. heb er veel zin in!

martijn
hier nog wat impressies van tijdens het voorrijden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ziet er goed uit! Ik krijg er al zin in :-)
frenk schreef:het lijkt me erg leuk om mee te gaan...
meer groningers hebben belangstelling. misschien kunnen we samen reizen naar nijmegen?
margo
Lijkt me een goed idee. Zat je te denken aan de trein of een carpool?
ha pedalero,
met de trein kan, auto ook prima. heb zelf wel een auto maar niet met fietsendrager.
margo
Een weekend lang lekker weg van de straat? Mega taart eten net over de grens in Duitsland? Spannende biertjes proberen van de plaatselijke venlose brouwer? In een rozentuin staan voor een ontspannen nacht na een inspannende dag??
Niets houdt je tegen! :D :D
Ik vis weer achter het net :roll: , misschien moet ik toch eens mijn grote vakantie in september plannen...
Roald schreef:Ik vis weer achter het net :roll: , misschien moet ik toch eens mijn grote vakantie in september plannen...
Haha, ja goed idee, in het eerste halfjaar zijn er inderdaad mega-veel activiteiten.
De uiteindelijke versie van de route staat nu op bikemap.net, zie de link in het eerste bericht. Ook de camping voor zaterdag op zondag is gewijzigd naar Camping de Maashof aan de Maas zelf. De eigenaar vertelde dat het plekje aan de Maas (op 5 meter afstand) zo mooi was dat je op zo'n tropische avond als deze (25 mei) gewoon zonde is om te gaan slapen...

Martijn
Op camping Groesbeek graag wat kleingeld meenemen omdat we het geld in een bus moeten doen. De kosten zijn 3,60 pp 3,60 vr tent 1,80 voor tentje en toeristenbelasting 0,77.
Auto hier achterlaten zou kunnen maar omdat het midden in het bos is is er niet zoveel plek. Auto iets verderop in Groesbeek parkeren is ook goed mogelijk.