Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 4e Verjaardag Rondje Amsterdam, 6 juni 2012 - Forum Wereldfietser

4e Verjaardag Rondje Amsterdam, 6 juni 2012

Ja, ja, al weer 4 jaar Rondje Amsterdam.
Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we een 'Rondje Amsterdam'.
Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (t.o. FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug. Koert trakteert.
Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig. Denk aan opvallende kleding en verlichting want we eindigen in het donker.

Noteer alvast de volgende Rondjes Amsterdam in je agenda: 6 juni, 4 juli, 1 augustus, 5 september, 3 oktober en 7 november.
De weersomstandigheden vormden zelden een spelbreker. Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.
Hoi,

Bij dezen mijn eerste post... Hoeveel km leggen jullie ongeveer af op dat 'rondje Amsterdam'?

Als ik mee doe, doe ik mee op mijn roestige stadsfiets (= tweedehands Gazelle met terugtraprem...). Is dat handig?

Ik ben namelijk wel benieuwd naar de spullen en ervaringen van ervaren fietsers, want ik zit te denken om wat meer te gaan fietsen, en kan allerhande info gebruiken over spullen en routes...
Jeetje M@rcus,

Een echte hybride Hollander: een gezellig fietstochtje misbruiken om er achter te komen wat voor spullen we hebben en wat onze ervaringen zijn.
Wereldfietsers hou 'm in de gaten. Die lui op oude roestige Gazelles zijn niet te vertrouwen. De Gazelle zal trouwens wel gestolen zijn.

Maar alle gekheid op een stokje .....
Als je een indruk wil krijgen van de Rondjes Amsterdam, bekijk dan eens de verslagen van de voorgaande Rondjes. In de aankondiging staat ook duidelijk dat in een rustig tempo wordt gefietst.
En voor (tweedehands) spullen, routes, landeninformatie, ervaringen, reisgenoten en al dies meer, kijk ook op de verschillende fora. Daar vind je een schat aan informatie en prietpraat, deskundig en baarlijke onzin, breeduit gemeten, doorspekt van superlatieven en het een nog meer gekleurd dan het ander, hunkerende fietspartners, weekenden en al dies meer.

Of zo'n oud barrel handig is? Ik heb überhaupt nog nooit een onhandige fiets met terugtraprem gezien. De jouwe is zelfs tweedehands.
Ik moet onwillekeurig terugdenken aan die keer dat Lidewij op haar omafiets een Rondje Amststerdam meefietste omdat haar trekkingbike nog op zolder stond. Ze fietste me er finaal uit. Over dat dubbel-trauma ben ik, vent met dure Presto Montana, nog steeds niet heen
.
Deze keer (alweer) de woensdag avond aan het werk.
En de volgende twee maal ben ik zelf op vakantie in het mooie Kroatie.
Hopelijk dus weer tijd in september, veel plezier op de verjaardag!
Jammer Suus,
We gedenken je met ranja en taart. Werk ze die avond en alvast een heerlijke (fiets?)vakantie in Kroatie gewenst.
Ik ga er een combi-vakantie van maken in Kroatië, fietsen en duiken.
Twee weken geleden ben ik teruggekomen van 3,5 week Noord-Spanje, prachtig!

Ik zal duimen voor mooi weer as woensdag!
De hele tocht zullen we waarschijnlijk van het zonlicht kunnen genieten. Dat is alleen al een reden om mee te fietsen. Ranja en taart zijn een goede tweede ;-)
'k Heb een teamuitje op woensdagmiddag en ben nu strontverkouden. Als het effu kan, fiets ik mee. Loes
Hallo allemaal

Enkele maanden voor het eerst rondje Amsterdam gefietst. Toen nog in het donker. En ik ben net een weekje thuis van het Rondje Schotland van de wereldfietser. Heb alleen de eerste twee weken gefietst. Mooie tocht! Ik kom woensdag met mijn racefiets omdat ik vanaf mijn werk kom (Haarlem)

groet
Patrick
De zon schijnt ondertussen in Amsterdam. Tot 19.00 uur bij de FEBO (Dennis dan, Marijcke gaat o.a. lekker in het buitenwater zwemmen 8) )
Hoe bestaat het. De weergoden hadden kennelijk ook zin in een verjaardagsfeestje.
De hele ochtend regent het pijpestelen maar in de middag wordt het droog. Wanneer ik richting Berlagebrug fiets voelt het lenteachtig warm aan en ik zie steeds meer hemels blauw.
Acht mannen en vrouwen staan klaar voor een Rondje Amsterdam en we zetten koers richting Ouderkerk a/d Amstel. Het is wonderlijk stil op de Amsteldijk en ook het dorp is uitgestorven. We schieten de Ronde Hoep West op en vervolgen onze route langs de Amstel. Ter hoogte van Nes aan de Amstel houden we de Oude Waver aan tot aan de Stokkelaarsbrug. Vanaf hier zigzaggen we de Angstel af tot Baambrugge waar we ons op het terrasje aan het water nestelen om van een schitterend 'horizontaal' kleurenpalet te genieten. We wachten braaf op de bediening, tot we het bordje ontdekken waarop staat dat de bestelling aan het raam moet worden doorgegeven. Het lange wachten wordt beloond met koffie en een stuk appeltaart met slagroom, zo groot dat we dit met één avond fietsen, colorisch gezien, niet meer kunnen compenseren.
Via Abcoude en het natuurgebied de Hoge Dijk koersen we weer richting de Berlagebrug, waarbij de Rembrandttoren ons tot baken dient.
Tegen zonsondergang zijn we terug bij ons vertrekpunt en wanneer ik éen klein halfuurtje later het huiselijk erf oprij voel ik de eerste spetters.
Is dat even geluk hebben.
Door de opklaringen was het onverwacht toch prachtig weer, heb lekker gefietst. Koert, bedankt voor het rondje en de appeltaart

Afbeelding
Afbeelding
Ja, aan het weer lag het niet. Maar 2 minuten voor zeven ging de brug open. Toen die na een kwartier weer dicht ging, waren jullie weg... Toch nog ruim een uur lekker aan de noordkant gefietst. Ook daar was het heel stil.
Hoe bestaat het.
Wij stonden aan de andere kant van de brug te wachten en we zijn elkaar dus op de brug gepasseerd.
JAAPDIJK schreef:Ja, aan het weer lag het niet. Maar 2 minuten voor zeven ging de brug open. Toen die na een kwartier weer dicht ging, waren jullie weg... Toch nog ruim een uur lekker aan de noordkant gefietst. Ook daar was het heel stil.
Zag er gezellig uit! Ik stond ook aan andere kant van de Berlagebrug te wachten. Ik ben maar via een omweg terug naar Haarlem gefietst.

volgende keer beter
Patrick
Het was inderdaad een heerlijke en erg gezellige tocht. Ik ging voor de eerste keer mee, want Koert verdiende met zijn 4-jarig- jublieum wel een feestje/grote opkomst. Helaas strooide de brug wat roet in het water.....
:evil:
Verder geen gevaarlijke fietspaden of veeroosters tegen gekomen....wel paaltjes (maar niet gevaarlijk). WEL door de Bijlmer en Amsterdam Centrum gefietst!
8)
Koert, het was erg leuk en goed weer! Even later kwam het weer met bakken uit de lucht (ook die bakken waren niet erg gevaarlijk...al hadden mijn ruitewissers van de auto er bijna wel problemen mee).

Maar, je kunt maar beter fietsen dan achter de computer blijven zitten blijkt maar weer....
:P
(en die slagroom met taart......mmmmmmm).
Groeten Fokko
Het was voor de eerste keer dat ik mee ging en niet de laatste hopelijk.
Wat een mooie avond en meteen met de neus in de boter omdat "rondje Amsterdam"vier jaar bestaat.
Court, Hartelijk dank voor de tocht en tractatie.
Elisabeth van Blokland