Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wat vinden jullie van de smart ebike - Forum Wereldfietser

wat vinden jullie van de smart ebike

Een autofabrikant die met een revolutionaire elektrische fiets een nieuwe markt aan wil boren, en tegelijkertijd elektrisch fietsen van zijn bejaarde imago wil helpen met een combinatie van snel design en smartphone compatibility. Maken of kraken, wat vinden jullie?

Mooie filmpjes maken kunnen ze in ieder geval:

http://www.youtube.com/watch?v=hkoTgP9Q8wc

[moderator]verplaatst naar Commerciel nieuws [/moderator]
Op zijn best een schoner/stiller/gezonder alternatief voor de scooter.

Ik snap alleen niet wat er revolutionair aan is? Ik vind hem ook niet echt passen bij de gezond ogende jonge mensen uit het filmpje. Al met al denk ik niet dat dit concept-geval veel interesse zal wekken.
Inderdaad niet revolutionair maar standaard reclamepraat.

Mocht deze fiets er voor zorgen dat meer automobilisten elektrisch gaan fietsen, dan krijgen deze mensen wellicht iets meer inzicht en begrip in het gevaar dat zij met hun automobiel creëren en wordt er meer geld in fiets-infrastructuur gestopt. In dat geval vind ik het een positieve ontwikkeling. Ook lijkt het mij een veel veiliger en schoner vervoermiddel dan de automobiel dus dat is ook positief.

Maar nog steeds blijft het natuurlijk een apparaat voor de gemiddelde mens die liever lui dan moe is. De fiets aangedreven op menskracht is naar mijn mening toch het mooist.
Oude wijn in nieuwe zakken. 't Is gewoon een dure elektrische fiets met technieken die nu ook al op anderen (elektrische) fietsen te vinden zijn. Ja, de elektrische fiets zal de komende jaren aan belang groeien en ik vermoed een niet onbelangrijke rol gaan spelen in het hele mobiliteitsverhaal, maar niet in het bijzonder dankzij de smartbike.
En het is nog maar de vraag of het echt heel veel mensen 'uit de auto' zal halen gezien een elektrische fiets enkele nadelen van een gewone fiets niet wegwerkt (weerinvloeden, geen bescherming, ...).

Renaat
En 's winters een stuk kouder dan een echte fiets!
Filmpje is in het Duits. Scheisse.

Is dit van Smart? Die autofabrikant waar je toch nog aardig wat geld op tafel legt voor een klein plastic autootje welke na zo'n 100.000km 'op' is volgens de dealer? Dan hoop ik voor Smart dat hun fiets met een heel andere filosofie gemaakt wordt, anders is een flop gegarandeerd.
Robertjan schreef:Filmpje is in het Duits. Scheisse.
Niet goed opgelet op school? Gemene leraar gehad? Wil je er over praten? :wink:
Nooit Duits gehad... Doe voor mij maar gewoon Nederlands, of anders de wereldtalen Engels of Spaans. Chinees is nog niet wijd genoeg verspreid, anders zullen we daar ook aan moeten.
Toch blijft het nuttig je veruit belangrijkste handelspartner in diens eigen taal te kunnen toespreken. Ik vind het genant dat er inmiddels meer Duitsers zijn die (vaak goed) Nederlands spreken dan Nederlanders die Duits spreken.
Wim
Wim schreef:Toch blijft het nuttig je veruit belangrijkste handelspartner in diens eigen taal te kunnen toespreken. Ik vind het genant dat er inmiddels meer Duitsers zijn die (vaak goed) Nederlands spreken dan Nederlanders die Duits spreken.
Wim
+1!
Is dit topic niet gewoon reclame?
Spinnetje schreef:Is dit topic niet gewoon reclame?
Zou het daarom in ‘Commercieel Nieuws’ staan?
Wim schreef:Toch blijft het nuttig je veruit belangrijkste handelspartner in diens eigen taal te kunnen toespreken. Ik vind het genant dat er inmiddels meer Duitsers zijn die (vaak goed) Nederlands spreken dan Nederlanders die Duits spreken.
Wim
nou ik kom maar weinig Duitsers tegen die goed Nederlands tegen mij spreken (als ze dat al doen) en ik heb er toch al heel wat gesproken. (mijn Duits is matig geef ik eerlijk toe en verder mag ik graag Duits spreken en daar rondfietsen :D)
Wim schreef:Toch blijft het nuttig je veruit belangrijkste handelspartner in diens eigen taal te kunnen toespreken. Ik vind het genant dat er inmiddels meer Duitsers zijn die (vaak goed) Nederlands spreken dan Nederlanders die Duits spreken.
Wim

Mijn vondst van de week: iemand uit het Nijmeegse die frames aanbiedt met dubbele coniferen! :D
Okee ff flauw dan ...Hoe heet deze dame uit Nijmegen??

Connie Veer...