Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortler Perigor Rohloff - Forum Wereldfietser

Ortler Perigor Rohloff

Ik heb helaas geen verstand van Fietsen maar heb me oa op dit forum ingelezen over oa de Rohloff naaf, de prijs en kwaliteit.

Ik kwam onlangs de Ortler Perigor Rohloff tegen met voor een onwaarschijnlijk lage prijs van E 1499.--
Heeft iemand ervaring met dit merk en de onderdelen waarmee deze fiets is afgemonteerd?
http://www.dk-content.de/trekkingbike/p ... recher.pdf
En download de PDF met ondere andere de test van deze fiets. Schijnt niet echt geschikt te zijn als trekkingfiets, wel als fiets voor alle dag.

Groet,
Arno
IwanFietst schreef:Ik kwam onlangs de Ortler Perigor Rohloff tegen met voor een onwaarschijnlijk lage prijs van E 1499.--
Heeft iemand ervaring met dit merk en de onderdelen waarmee deze fiets is afgemonteerd?
Geen ervaring met dit merk of kennis over de fiets (en me ook nog niet echt ingelezen), maar als het te goed klinkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook. Weet dat merken als Rohloff, Magura, ... een behoorlijk vaststaande prijs hanteren naar fietsfabrikanten toe. Als je dan weet wat een Rohloff-naaf en Magura HS-33 remmen kosten dan schiet er geen 500 euro over voor de rest van de fiets. Daarin zit dan o.a. ook nog en er ook nog een naafdynamo en een verende voorvork op de fiets.
Misschien heeft de fiets een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding, aan die prijs en met die onderdelen en volledig inrichting, zul je naast die kwaliteitsonderdelen (de naaf en remmen) zeker ook opgescheept zitten met minderwaardige onderdelen. En in het slechtste geval is zelf het kader slecht. Naast voor onderdelen betaal je natuurlijk ook voor service, of je die zal krijgen in dit geval is ook maar de vraag.