Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Hoewel de Son nog zonder twijfel tot de top van de naafdynamo's behoort, zijn de betere naafdynamo's van b.v. Shimano ook al zeer goed. De extra rolweestand (ook t.o.v. van de Son) is nagenoeg verwaarloosbaar, de duurzaamheid behoorlijk goed en de prijs een pak lager.twdi schreef:De reden dat ik het vraag is dat ik een offerte heb voor een nieuwe signature. Volgens de verkoper is eigenlijk alleen een son de mooiste oplossing
Ik zou die offerte eens tegen een frame aanhouden met de gewenste opties, dit kan bijvoorbeeld online bij Santos, of het scheelt weet ik niet, ik zou me zeker als je toch diep in de buidel van plan bent te gaan tasten niet vastpinnen op in dit geval alleen de Koga. Daarnaast kun je die dynamo voor meer dingen gebruiken dan alleen licht.twdi schreef:De reden dat ik het vraag is dat ik een offerte heb voor een nieuwe signature. Volgens de verkoper is eigenlijk alleen een son de mooiste oplossiDat is wel meteen veel duurder en zwaarder terwijl ik amper in het donker rij. Vandaar dat hij me batterij verlichting adviseerde. Dat had hij zelf ook op zijn signature met rohloff.
Prijstechnisch kan ik dat geld dan beter in een rohloff steken denk ik.
Hij zelf gebruikte ook als het echt donker was een sigma led set
Er hoeft helemaal niks 'gesplitst' te worden. Stekkers losnemen, laadapparaat op de dynamo pluggen met speciale dubbele stekkers en daar de originele verlichtingsstekkers weer op pluggenPman schreef:Afhankelijk van hoe handig je bent.
De kabel naar het licht dient nl gesplitst te worden
Om accu's te laden vanaf een dynamo heb je minimaal een gelijkrichter nodig.Wim schreef:Dat bedoel ik niet. USB is geen 6 volt, en als de gps alleen werkt als je hem tijdens het fietsen permanent aan de dynamo hangt, kan ik dan met een Y snoer tegelijk de telefoon laden, of hoe werkt dat? Ik begrijp namelijk dat je de gps niet rechtstreeks kunt laden vanaf de dynamo, maar alleen de accu's via een lader zoals de uitgebreide E werk, de Zzing etc. Ik vroeg me af of je die complicaties en verliezen kunt vermijden via USB. Helaas, ik heb hier geen verstand van. Mijn vader was een knap electrotechnicus, en ik heb veel geleerd van hem, maar dit niet.
Wim
Mij valt op dat het verschil tussen het vermogen dat een dynamo levert en het vermogen dat de motor van een E-bike levert een nogal groot verschil heeft.m-gineering schreef:Hoeveel je aan je dynamo kan hangen om op te laden hangt af van je rijsnelheid. Uit een dynamo komt ca 0.55-0.6 A, en bij 16 km/h kun je met de juiste aanpassing wel 10v halen
Leon schreef:Mij valt op dat het verschil tussen het vermogen dat een dynamo levert en het vermogen dat de motor van een E-bike levert een nogal groot verschil heeft.
Is het niet tijd voor een dynamo die wel een beter vermogen levert?
Leon