De vele adviezen over opladers gelezen maar ik ben niet zo technisch dus hoop op een " simpele" uitleg. Ik overweeg een dergelijke oplader te kopen en zie op de site van de fietsvakantiewinkel bv de biologic reecharger of de tout terrain plug II. Waar moet ik op letten? Past elke smartphone erop? Heb je nog andere onderdelen erbij nodig? Moet je met een bepaalde snelheid fietsen? Laadt zo'n apparaat per dag in elk geval de telefoon op.
Belangrijke is dat de lader een interne accu heeft; de tout terrain heeft dat bijvoorbeeld niet (en is duur); waterdichtheid kan ook handig zijn.frame schreef:Waar moet ik op letten?
Naafdynamo, USB kabel en als de lader niet waterdicht is (en een USB-poort met een kabel erin is dat per definitie niet) een plek om de lader op te kunnen bergen.frame schreef:Heb je nog andere onderdelen erbij nodig?
naafdynamo » stroomkabel » interne accu van lader » usb kabel » gadget met usb-ingang
Mits deze via USB-opgeladen kan worden (elke moderne smartphone kan dat).frame schreef:Past elke smartphone erop?
Ja, hangt af van je naafdynamo; maar <15km/h zal het erom spannen; de Shimano LX/XT en de nieuwe SON28 zijn de meest geschikte naafdynamos voor laden van ‘gadgets’; 26" wielen helpt ook.frame schreef:Moet je met een bepaalde snelheid fietsen?