Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets valt uit vliegtuig? - Forum Wereldfietser

fiets valt uit vliegtuig?

Na een geslaagde vakantie in Spanje en Zuid- Frankrijk werd het tijd om weer naar huis te gaan. In Bordeaux zouden we het vliegtuig nemen naar Brussel en daar verder gaan per trein naar Dordrecht. We hadden dit al vaker gedaan zonder veel problemen te ondervinden.
In Brussel aangekomen bleken onze fietsen niet in het vliegtuig te hebben gezeten. Aangifte bij de bagageservice leverde op dat onze fietsen binnen drie dagen thuis afgeleverd zouden worden. Ondertussen ben ik bijna een week verder. De bagageservice in Brussel zegt de fietsen op een KLM vlucht naar Schiphol te hebben gezet. Schiphol heeft echter geen fiets gezien. Een halve middag bellen met de betreffende instanties leverde niets op.

Heeft iemand dit weleens eerder meegemaakt? Hoe is het afgelopen? Wie is hiervoor verantwoordelijk? Reacties welkom

Mauppie

Klinkt heel misterieus!
Mijn fiets is wel eens twee weken zoek geweest op de luchthaven van Singapore. Bleek op de cargo te staan.
Met welke maatschappij zijn jullie gevlogen? Hebben jullie een P.I.R. laten opmaken na vermissing.
Kan die bagageafhandeling in Brussel aantonen dat die fietsen op een KLM-vlucht naar Schiphol zijn gezet? Zo, ja met welke vlucht?
Lijkt mij iets voor Ook dat nog.
Ik denk dat jullie een zware claim in moeten dienen bij de luchtvaartmaatschappij.Inclusief alle extra kosten voor bellen, etc. Richt je tot de directie.
Ha Bert,

We vlogen van Bordeaux naar Brussel met Virgin Express op zaterdag. De fietsen zijn een dag later meegegaan naar Brussel. De woensdag daarop zijn de fietsen volgens Brussel met een KLM vlucht naar Amsterdam gegaan. Ik heb het van verschillende medewerkers van de bagageservice bevestigd gekregen. In Amsterdam heb ik van verschillende medewerkers gehoord dat de fietsen daar niet zijn.

Ik heb een melding gemaakt van de vermiste bagage. Ik heb een medewerker van Brussel airport aan de lijn gehad die het vervoer van onze fietsen zou hebben geregeld. Hij had ze klaargemaakt voor vertrek, en heeft ze richting vliegtuig zien vertrekken.

De fietsen zouden van Brussel naar Schiphol worden vervoerd met een vlucht waar ik alle gegevens van heb. Op Schiphol wisten ze ervan, ze hebben echter geen fietsen ontvangen. Brussel geeft dus Schiphol de schuld terwijl de hele kwestie volgens Schiphol buiten hun verantwoordelijkheid valt.

Ik ben zeker van plan een flinke schadeclaim in te dienen, maar naar wie? Bordeaux Airport? Virgin Express? Bagaseservice Bordeaux? KLM? Ik weet niet wie er verantwoordelijk is.

Mauppie

Je moet zaken doen met Virgin Express, want met hen heb je een contract voor het vervoer van je bagage. Stel ze aansprakelijk. Reken er niet op dat je veel vergoed krijgt, want de uitkering gaat per kilo en is een schijntje (het kan zijn dat deze regeling inmiddels iets verbeterd is sinds ik in 1999 op weg naar Mexico alle bagage door toedoen van Iberia kwijtraakte en 11 dollar per kilo vergoed kreeg, geheel volgens de IATA-regels).
Waarschijnlijk zal Virgin je melden dat je allereerst je reisverzekering moet aanspreken (Als je die hebt) omdat die wellicht meer uitkeren.
Succes ermee, als de fietsen al langer dan een week zoek zijn, wordt het echt penibel helaas...

11 dollar per kilo? Baal ik effe dat ik een Custom super light heb!

Heb je een fietsdekking bij je reisverzekering? Dan kun je ook je reisverzekering inschakelen. Ik heb begrepen dat luchtvaartmaatchappijen je niet zomaar af kunnen schepen met die kiloprijs, als gewoon duidelijk dat het bagagestuk aanzienlijk meer waard is en er klaarhelder sprake is van het in gebreke blijven van de vervoeder, ook al die handelingen door anderen verrichten.
Als ik jou was zou ik me richten tot de Consumentenbond.
Na twee uur bellen ben ik doorgedrongen tot het hoofdkantoor van Virgin. Ze zouden een poging wagen de fietsen op te sporen en als dat niet binnen drie weken zou lukken zou ik een schadevergoeding krijgen. Nadat alles rond was belde Schiphol. Door een opeenstapeling van misverstanden waren de fietsen ergens opgeborgen. Als het goed is heb ik ze over drie dagen weer thuis staan.

Bedankt voor de hulp,

mauppie