door
AB » za 07 apr, 2012 01:09
De off rohler is er ook in 58..... hoe dat in relatie staat tot je maat 54 atb zul je aan de hand van geometrieschema's kunnen achterhalen. Ik ben zelf 1.90m met een binnenbeenlengte van 93cm, maat 55 voor de OR is het voor mij geworden.
Ik heb dus ook ooit de ER en de OR met elkaar afgewogen, maar nadat ik de OR in het echt zag, was ik meteen verkocht. Er zitten wel wat geometrische verschillen tussen de OR en ER, check de idworx site... langere naloop en langere wielbasis spreken in het voordeel van de OR, zeer stabiele fiets dus, ook met 35kg bagage. Onder de OR kunnen bredere banden in vergelijking met de ER. Daarnaast kun je de OR met een paar slicks net zo snel maken als de ER, maar je kunt de ER nooit zo allround maken als de OR. Bij twijfel zou ik dus zeker voor de OR gaan. En met de vernieuwde spatborden en de nieuwe robuuste bracketlagers is het een fiets geworden die zeer degelijk en nauwelijks nog te verbeteren is. Je betaalt er natuurlijk wel voor, maar dan heb je ook wat. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik de fiets niet eerder heb gekocht. Denk niet dat je er spijt van krijgt om de ER te laten schieten.