Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsvakantie colorado - Forum Wereldfietser

fietsvakantie colorado

Ik ga in juni een maand naar Colorado mijn eigen fiets meenemen is vrij duur,wat kan ik het beste doen fiets huren of kopen,en waar ik vlieg en vertrek in De ver.
Huren voor een maand kost al gauw 50% van de nieuwprijs, is mijn ervaring en je hebt alleen keus in het goedkope segment.
Ik heb in Boulder, bij Denver, eens een fiets gekocht, 4 weken gebruikt en meegenomen naar Nederland. Die heb ik nog steeds. Dit vind ik zelf de beste methode met als voordeel dat je precies de fiets krijgt die je wilt hebben. Nadeel blijft natuurlijk dat je iets moet kopen wat in de winkel staat, want je wilt een levertijd van max. 1 dag.
Fietsen zijn in de VS doorgaans goedkoper dan in NL, dus dat geeft een extra voordeel.
Bij de terugreis de fiets niet schoonmaken, anders betaal je misschien invoerrechten.
Ik weet niet of je bagage meeneemt op de fiets....

Ik heb ff bij mij in de buurt gekeken (vergelijkbaar met Denver) en het assortiment bij verhuurders is meestal beperkt en anders dan in NL. Je zult vooral roadbikes vinden; dat zijn racefietsen of randonneurs zonder dragers maar met spatborden.
Denk ook aan de framematen; Nederlanders zijn wat langer...

De meeste verhuurders bieden fietsen ZONDER dragers. Soms kun je er een aanhanger bij huren. Al gauw $ 50 p/w

Als je in de usa een fiets wilt kopen kijk dan bij de amerikaanse Bever: www.rei.com
Het eigen merk geeft je een indicatie over prijzen en modellen.
Trek is een van de grootste merken. Het amerikaanse assortiment verschilt overigens van het europese.

Fietsgroeten
Walter
Kijk eens bij British Airways, mijn fiets ging voor €42,- naar San Diego (enkele reis)
Hi,

Inderdaad kun je op de site van REI kijken. Ze verkopen daar Surly fietsen (bv bij road bikes: Long Haul Trucker 26 inch $1100.- of Novara Safari 26 inch $900.-) en http://www.rei.com/stores/18 er is een winkel in Denver. Je kunt online bestellen en in de winkel laten berzorgen. Staat je fiets misschien wel klaar als je aankomt in Denver!
Goede reis!!!

Ineke
http://www.fietsamerika.nl