Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen 15 april - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen 15 april

De hoogste tijd voor een rondje Groningen.

In verband met Pasen hebben we besloten het rondje van april naar de 3e zondag te verplaatsen. Dus zondag 15 april is het weerzover.
Over routes maken we ons niet meer druk, ideeen daarvoor rollen vanzelf wel binnen en over het weer valt nu nog weinig te zeggen.
Wat wel zeker is, is de "opstap dag" voor ligfietsen in Assen van 12.00 tot 17.00 uur. http://ligfietsopstapdag.nl/
Omdat ik een ligfiets mag uitzoeken, gaat mijn rondje op 15 april naar Assen om daar te kijken en vooral te proberen. Misschien een idee?
Andere voorstellen zijn natuurlijk ook welkom!

We verzamelen weer om 10.00 uur voor het Hoofdstation bij het Peerd.

Tot dan

Ineke
Hi Ineke,
Als je een ligfiets mag uitzoeken waarom neem je dan ook niet een kijkje op de Spezi. http://www.spezialradmesse.de/index.php?welcome
Hier laten ALLE fabrikanten hun ligfietsen zien. Niet alleen kun je ze zien, je mag er ook op fietsen.
Tip; als je op zoek bent naar een vakantie-ligfiets koop er dan één met 26” wielen. Een ligfiets met 20” wiel(en) werkt niet. Je zit te laag en een 20” wiel graaft zich bij een zandpad in. Een ligfiets die er met kop en schouders bovenuit steekt is de Zox 26” http://www.spezialradmesse.de/index.php ... hlight=zox
(Helaas niet in Nederland te koop.)
Groet Henk
Volgens de fietsenmaker kan ik mijn fiets op woensdag ophalen, ik ben dus van plan om weer eens mee te fietsen :D . Zo snel mogelijk weer in conditie komen voor de Parijstocht! :P
Wij zijn er ook weer bij komende zondag.

We hebben dan wel een dilemma:
- rondje Assen, ligfietsen kijken en voelen. Wij weten nog wel een leuke route van ongeveer 70 km.
- rondje Baflo, naar de koffie met gebak bij Hans en Saskia.
Ze verwachten wind uit het Noorden, dat pleit wel voor Baflo.
In ieder geval tot zondag.

Geke en René
Ben ook van plan zondag te komen. Gezien de frisse N-wind lijkt mij een bakkie bij Hans en Saskia een goed plan.
Roel
Ik kan er zondag ook bij zijn. Ben geen ligfietser en zal het nooit worden, dus Assen hoeft voor mij niet. Ik zie wel wat het gaat worden, maar zal rekening houden met de kou.

En Paul maar geloven dat zijn fiets vandaag klaar is. :roll:
Ik fiets zelf niet mee maar jullie zijn welkom voor koffie en appeltaart.
Maar dan moet ik wel weten óf er mensen komen en ongeveer hoeveel.
Wanneer wil je het uiterlijk weten Hans?

René
Ach,

Ik haal gewoon een appeltaart in huis en dan zie ik wel wie er komt. :P
Zullen er vast niet meer dan 10 zijn en anders worden de stukjes wat kleiner.

Maar ik vind het wel fijn als ik zondagochtend een sms krijg of er wel of niet iemand komt. Dan zit ik niet voor niets te wachten.
Renevo kan mijn mobiele nummer zo van Outlook binnen Gasunie halen.
En Paul maar geloven dat zijn fiets vandaag klaar is.:roll:
In tegenstelling tot wat jij denkt, is mijn fiets klaar! :D Maar maak je geen zorgen, heb een maatregel genomen zodat dit mij niet in de nabije toekomst niet nog eens overkomt. :D
hallo allemaal,

Baflo is gezien de wind een prima optie en de appeltaart maakt het natuurlijk helemaal compleet.
Vanwege een bezoek aan de ligfietsdag in Assen (de andere opstapdagen zijn veel verder weg) zal ik er deze keer dus niet bij zijn.
Ik wens iedereen een gezellige tocht en hele lekkere appeltaart!!

Groetjes Ineke
Wat mij betreft is fietsen naar het noorden (Baflo) of fietsen naar het zuiden (Assen) met noordenwind lood om oud ijzer. 'N verjaarsbakkie met appeltaart is natuurlijk wel erg aanlokkelijk. tot zondag Cilia. leuk dat er al weer zoveel animo is!
Beperkt treinverkeer Groningen
GRONINGEN – In verband met werkzaamheden aan het spoor ter hoogte van het station Europapark rijden er het hele weekend geen treinen tussen Groningen en Leer en tussen Groningen en Veendam.
Arriva zet bussen in om de reizigers te vervoeren. Deze bussen stoppen zaterdag en zondag niet bij het nieuwe station op het Europapark. Ze vertrekken en komen aan bij het hoofdstation in Groningen.

(bron: RTV Noord, 12 april 2012)

Dus wie met trein en fiets vanuit de oostkant van provincie Groningen naar 't Peerd komt heeft een probleem! Alternatief: fiets per auto vervoeren.
Wij zijn er het weekend niet bij i.v.m. een familiebezoek aan mijn broer in Luxemburg.
Veel plezier gewenst!

Jan
Uitgerekend vandaag op vrijdag de 13e heb ik me tijdens het klussen flink bezeerd, ik kan nu mijn fiets niet eens vasthouden. Dus zie ik het witte Peerd voorlopig niet.
Wij Paulus en Co gaan weer eens mee.
Tot zondag
Ik zie, omdat de treinen niet rijden, toch van het rondje Groningen af. Ik rijd per dag nu 150 km, en in het weekend weiger ik om de auto te pakken. :P Dat is een mooi teken van fietsliefhebberij :D .

De fiets fietst weer, morgen ga ik een mooie tocht maken.
Beste mensen,

het plan is dat wij (Hans en Saskia) ook mee gaan fietsen. Althans, als we naar Baflo gaan, tot de helft. In dat geval ben ik ook bereid om het eerste deel (tot Baflo) te leiden. Daarvoor kan ik de route gebruiken die we de allereerste keer gefiets hebben maar toen niets van gezien hebben omdat het zo mistig was.

En natuurlijk staat dan de taart klaar en maak ik de koffie als we aankomen.
Wat leuk Paulus en Co dat jullie er weer bij zullen zijn!!
En wat leuk dat meneer en mevrouw van der Veeke ons helemaal uit Groningen op komen halen om ons hopelijk met een heldere hemel naar de appeltaart te begeleiden!!
En wat jammer dat onze trouwe Paul ons deze keer niet zal vergezellen!
En ook jammer dat Ineke en Ronald er nog een keer niet bij kunnen zijn, omdat wij liever appeltaart ipv ligfiets bij de koffie willen.
Maar genoeg zielen weer deze keer om de voorjaarsfietsvreugde te delen.
Tot zondag!! Cilia
ps: ik neem de kaart mee, dan vinden we altijd wel een leuke route naar huis
Hoi,
Ik ben er morgen ook bij!
Petra.