Additionally, paste this code immediately after the opening tag: monteren spatbord aan tubus ergo - Forum Wereldfietser

monteren spatbord aan tubus ergo

Misschien een beetje een domme vraag, maar ik kom er niet uit.

Ik ben op mijn fiets de tubus ergo aan het monteren. Op zich gaat dat goed, maar het lukt mij niet op het spatbord (SKS) er weer aan te zetten. Het oogje van de tubus waar hij aan vast moet, zit verder naar achteren dan waar het spatbord oorspronkelijk aan vast zat, waardoor de stangetjes relatief te lang zijn. Ik krijg de stangetjes ook niet uit de plastic houdertjes (anders zou ik misschien de stangejes in kunnen korten of zonder het plastic kan ik het uiteinde van de stangetjes op de oorspronkelijke plek terug zetten).

Wie heeft een tip hoe dit op te lossen?
CCtje schreef:Misschien een beetje een domme vraag, maar ik kom er niet uit.

Ik ben op mijn fiets de tubus ergo aan het monteren. Op zich gaat dat goed, maar het lukt mij niet op het spatbord (SKS) er weer aan te zetten. Het oogje van de tubus waar hij aan vast moet, zit verder naar achteren dan waar het spatbord oorspronkelijk aan vast zat, waardoor de stangetjes relatief te lang zijn. Ik krijg de stangetjes ook niet uit de plastic houdertjes (anders zou ik misschien de stangejes in kunnen korten of zonder het plastic kan ik het uiteinde van de stangetjes op de oorspronkelijke plek terug zetten).

Wie heeft een tip hoe dit op te lossen?
griptang net achter het plastic op het stangetje zetten. Nu heb je houvast en kun je met een schroevendraaier als hefboom het plastic houdertje er af schuiven
Bedankt voor de snelle reactie. Ik ga het proberen.
Gelukt!
Uiteindelijk de spatbord stangetjes ingekort zodat deze weer aan de tubus ergo vastgemaakt konden worden.