Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: treinkaartje Basel (15 april 2012) - Forum Wereldfietser

Te koop: treinkaartje Basel (15 april 2012)

Te koop:

1x trein kaartje Basel (Zwitserland)

Te gebruiken op: 15 april 2012
Vertrek: 17:00u
Prijs: 50,-
Misschien iets meer info geven.

Is dit inclusief fietskaartje?
Is het in de nachttrein?
En vanaf welk vertrekstation?
Het is een kaartje zonder fiets erbij.

De trein rijdt s nachts via Venlo en Dusseldorf.

Vertrek uit Utrecht Centraal om 17:00

Aankomst in Basel SBB om 05:50 de volgende dag

Nee het is geen City Night Train, als je deze specifieke trein bedoelt.

Het is de Duitse ICE snelheidstrein.

We hebben dit kaartje over omdat iemand weg viel van een geplande reis.

Kaartje zonder naam, iedereen kan ermee reisen!
Han schreef:Het is een kaartje zonder fiets erbij.

De trein rijdt s nachts via Venlo en Dusseldorf.

Vertrek uit Utrecht Centraal om 17:00

Aankomst in Basel SBB om 05:50 de volgende dag

Nee het is geen City Night Train, als je deze specifieke trein bedoelt.

Het is de Duitse ICE snelheidstrein.
Dat is een heel bijzonder ticket Han! Zowel de ICE als de City Night Line rijden meestal via Arnhem. Volgens de dienstregeling ook op 15 april. Bij Venlo gaat alleen een regionale boemel de grens over.
Als je rond 17:00 uur met een ICE trein uit Utrecht vertrekt, kun je tegen middernacht al in Basel zijn. Kom je daar pas tegen 5:50 aanzetten, dan heb je een wilde nacht gehad; of ben je in de Zweinsteinexpress gestapt. De City Night Line arriveert een uur later in Basel, maar vertrekt pas rond 21:00 uur uit Utrecht...
Misschien is dit iets voor een nieuw draadje: raad ticket ?! :?
Inderdaad, een bijzonder kaartje.

Hieronder een digitale kopie met aansluitend een reisadvies van de balie Ticket Service van de NS zoals afgegeven op zaterdag 31 maart :

http://goo.gl/P4dCb
Dit lijkt mij toch wel een heel rare route. Han is ongetwijfeld te goeder trouw, maar wat een raar kaartje of is het bewust zo'n lange onlogische reis met lange wachttijden middenin de nacht en lange aanloop de avond ervoor?
Waarom s nachts 4 uur lang op het station rondhangen om vervolgens nog het laatste stukje van 6 minuten in een andere trein te gaan zitten?

Intrigerend. Bewuste keuze geweest?

Gr. Marc
Dat had met de planning van de reis te maken.
Inderdaad een maffe reisroute, met een rare combinatie van traag en snel: een paar keer overstappen, in het boemeltje van Venlo naar Düsseldorf, vervolgens met de ICE naar Basel Badische Bahnhof en daar 5 uur de nacht doorbrengen.
Echt weer iets voor NS-hispeed om zoiets te verkopen.
Geef mij dan toch maar de rechtstreekse CityNightLine. Als je tijdig boekt bij de Treinreiswinkel: www.treinreiswinkel.nl , ben je ook nog goedkoper uit. Bovendien kan in de CityNightLine mijn fiets mee en dat kan niet in die ICE van Düsseldorf naar Basel Bad.
Nee Bert, deze keer kan de NS er niet veel aan doen.

Dat kaartje is gekocht op Internet door mensen die niet vertrouwd zijn met Europese trainen. De tussenstops waren nodig voor andere reizigers van dezelfde groep. En t waren geen fietsers.

Een reiziger haalde t niet, vandaar het vrije kaartje.

Wel nadien aan de balie van de NS geweest om traject te wijzigen, helaas niet gelukt.

Trouwens City Nite Line is alleen goedkoop als je minstens een paar weken van tevoren boekt.

As je nu boekt, inclusief fiets, dan kom je boven de gevraagde 50 euro.

Daar kunnen we nog altijd iemand gelukkig mee maken.