door
AB » za 24 mar, 2012 14:24
m-gineering schreef:AB schreef:Matthie9000 schreef:Schoefje vastsolderen/lassen aan een hefboom-iets en draaien?
hallo, ik heb twee linkerhanden en een soldeerapparaat laat staan lasapparaat niet in de buurt, haha. Denk dat dit weer een ouderwetse sloopmissie wordt waarbij ik straks de hele voorderailleur kan vervangen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kruipolie en geduld, of ipv geduld het huis een of meer keren keer heetstoken: aluminium zet meer uit dan staal, en je vergroot de kans voor de olie om de verbinding los te maken.
PS: Je kunt de schroefjes maar een keer afbreken
De van mijn fietsenmaker geleende mini-gasbrander was de perfecte oplossing. Toch maar besloten niet de schroef kapot te boren en gelukkig maar, want na het lokaal verhitten kon ik het schroefje net voldoende losdraaien. Perfect! Mini-gasbrander hoort nu dus ook bij het standaardgereedschap
. Nog beter in het vervolg even meer onderhoud plegen
.
btw, wat zijn die campagnolo schroefjes belachelijk duur, 10 euro voor 2 kleine rotschroefjes (met veer). Gelukkig krijg je er van campa een leuk doosje om heen
.
Nu nog even rem- & schakelkabels, stuurlint, achterdrager en stuurtasje monteren.