Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onderzoek fietsvakanties - Forum Wereldfietser

Onderzoek fietsvakanties

Beste Fietsers,
Bent u van plan om op fietsvakantie te gaan? Of bent u al actief vakantiefietser? Dan kan ik uw mening goed gebruiken. In het kader van mijn studie Small Business, doe ik onderzoek naar de behoeftes van vakantiefietsers en toekomstige vakantiefietsers. Om deze behoeftes en wensen te achterhalen heb ik een enquête opgesteld. De enquête neemt maar 5 a 10 minuten van uw tijd in beslag. U kunt mij enorm helpen met het invullen van deze enquête. Onderstaande link geeft de enquête weer:

www.thesistools.com/web/?id=254516

Indien u nog meer (vakantie)fietsers kent, kunt u deze link doorsturen.
Iedereen alvast super bedankt! Met vriendelijke groet,
Jurgen
Ik had wel wat problemen met de "maximaal 3" van de gebieden waar ik nog wil gaan fietsen. Misschien kun je voor deelnemers aan dit forum dit maximum beter weglaten of heel hoog zetten :D
Leon
Wat een slechte enquete! Bij de laatste vraag blijkt dat je je email-adres op MOET geven en vaker lastig gevallen MOET worden!!!!

Gerd
Volgens mij is de enquete al verstuurd zodra je op die pagina komt. Maar ik vind het wel phishing en dus erg fout.
Leon
GerdC schreef:Wat een slechte enquete! Bij de laatste vraag blijkt dat je je email-adres op MOET geven en vaker lastig gevallen MOET worden!!!!

Gerd
Nou dat vind ik wel wat ver gaan. Je kunt ook gewoon NEE aanvinken en GEEN emailadres invullen en toch de enquete versturen. Het staat er alleen wat onduidelijk.
Hoi Jurgen, heeft je begeleider je ook aangegeven dat de vragen beperkt en relevant moeten zijn om een goede en waardevolle response te krijgen?
Eric op de Fiets schreef:Hoi Jurgen, heeft je begeleider je ook aangegeven dat de vragen beperkt en relevant moeten zijn om een goede en waardevolle response te krijgen?
Harstikke bedankt voor uw medewerking! :?
Ik ben absoluut geen taalpurist (en heb ook geen taalknobbel, dus schrijf zelf regelmatig fouten), maar het verbaast me regelmatig hoeveel taalfouten er vaak in dergelijke enquêtes staan. Ook deze enquête staat vol met (soms behoorlijk flagrante) taalfouten of slechte vraagstellingen, onbegrijpelijk voor een enquête die deel uitmaakt van een een studieonderzoek.

Renaat
U kunt mij enorm helpen met het invullen van deze enquête.
Helpen met het invullen van de enquête...?
Leon schreef:Ik had wel wat problemen met de "maximaal 3" van de gebieden waar ik nog wil gaan fietsen. Misschien kun je voor deelnemers aan dit forum dit maximum beter weglaten of heel hoog zetten :D
Leon
+1

en je mag overal heen, behalve Ierland ;-)
Zo zie je maar weer; beste stuurlui staan aan wal.
Maar bedankt allemaal voor feedback en respons!
jurgen86 schreef:Zo zie je maar weer; beste stuurlui staan aan wal.
Wellicht kun je ook eens kritisch naar je eigen enquête kijken.

Je bent niet de eerste die op dit forum met een onderzoek komt.
En als je op dit forum enig onderzoek had gedaan, dan had je 2 dingen ontdekt.

1 - Dit soort onderzoeken krijgt meestal een nogal kritische ontvangst.

2 - Voor het overgrote deel van de gebruikers op dit forum geldt dat zij in meer of mindere mate hun eigen tochten uitstippelen, dan wel helemaal niks uitzoeken en gewoon op reis gaan.

En daar zit nu net het probleem.
Welwillend als ik ben :) begon ik aan het invullen van de enquête.
Toen er echter een vraag kwam of ik met een volledig voorbereide tocht inclusief GPS en boekje iets zou kunnen, ben ik afgehaakt.
Zoals je in je startbericht aangeeft doe je dit onderzoek in het kader van
jurgen86 schreef:mijn studie Small Business
en heb je wellicht het idee dat er een bedrijf(je) zou kunne bestaan van het volledig uit handen nemen van de organisatie van een fietsreis.

Een gedegen onderzoek naar de juiste groep waarop je je enquête loslaat hoort er dus bij. En naar mijn mening is de groep, die op de fiets enige tijd weggaat en dit forum bevolkt, de hele organisatie aan een bedrijf wil overlaten erg klein. Eeen deel van de lol is nu juist het zelf voorbereiden (of juist niet) van je tocht.

En als je, zoals hiervoor aangegeven, je eerst grondig had ingelezen in dit forum (Ken uw onderzoeksgroep!) was je wellicht tot de conclusie gekomen dat dit forum voor een groot deel bevolkt wordt door wijsneuzige betweters (mezelf incluis).

Maar ondanks deze kritische noot, veel succes met je studie.

Peter
Mijn schuld dat hij hier is terecht gekomen, hij was op een algemeen kampeerforum, waar precies 1 vakantiefietser actief is, en toen heb ik hem dit forum gewezen... ;-)

En als je geen belangstelling hebt voor het totaalpakket, geef je dat toch in de enquete aan?
Polling schreef:Mijn schuld dat hij hier is terecht gekomen, hij was op een algemeen kampeerforum, waar precies 1 vakantiefietser actief is, en toen heb ik hem dit forum gewezen... ;-)

En als je geen belangstelling hebt voor het totaalpakket, geef je dat toch in de enquête aan?
Het maakt mij niet uit hoe iemand op dit forum terecht komt.

Ik vind het alleen jammer dat iemand tijd steekt in het maken van een enquête en die vervolgens in een verkeerde groep gooit. Dat andere forum, met die ene vakantiefietser was dus niet goed. Dit forum bevat vakantiefietsers en mensen die wel eens wat langer weg zijn dan een vakantie. Het is bij tijd en wijle een forum waar redelijk kritisch wordt geschreven. En ik vind het redelijk normaal dat je eerst op een forum rondstruind voordat je zo'n enquête plaatst. Dan weet je ongeveer wat voor groep je aanspreekt.

Normaal gesproken kijk ik meestal wel even naar het onderzoek, wil daar best aan mee werken. In dit geval vond ik een aantal vragen dermate knullig, dat ik afgehaakt ben.

Ik heb het nog even weer nagekeken.

Over navigatie: keuzemogelijkheden of GPS, of kaart, of borden.
En en is niet mogelijk.

Als je kaart leest, kijk je dus nooit op een bord. :cry:

In het algemeen zal ik nooit inhoudelijk reageren op dit soort onderzoekjes, maar ik volg vaak wel de discussie erna omdat dit vaak goed is voor :) of :D .

In dit geval reageerde ik wel omdat er zoals meestal veel terechte kritiek komt, en daar ka je als student van leren, maar deze student weet de waarde hiervan blijkbaar niet in te schatten, gezien zijn reactie van
jurgen86 schreef:Zo zie je maar weer; beste stuurlui staan aan wal.
Dit schoot mij echt in het verkeerde keelgat.

Peter
Onderzoek klinkt wel deftig, vind ik.
Matthie9000 schreef:Onderzoek klinkt wel deftig, vind ik.
Peter M schreef:dit forum voor een groot deel bevolkt wordt door wijsneuzige betweters (mezelf incluis).
Jij rekent je dus ook tot deze groep :lol: :lol: :lol:

Peter
Peter M schreef:
Matthie9000 schreef:Onderzoek klinkt wel deftig, vind ik.
Peter M schreef:dit forum voor een groot deel bevolkt wordt door wijsneuzige betweters (mezelf incluis).
Jij rekent je dus ook tot deze groep :lol: :lol: :lol:

Peter
:wink:
Peter M schreef:Over navigatie: keuzemogelijkheden of GPS, of kaart, of borden.
En en is niet mogelijk.
Jawel hoor. Er was ook een optie Overig en daarbij heb ik in het vakje ingevuld Kaart én Borden.
(ook eigenwijs :lol: )
Leon