Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietsbeurs - Forum Wereldfietser

Wereldfietsbeurs

Het is ontzettend gezellig enn informatief op de Wereldfietsbeurs. Kom dus snel naar Bussum, naast het station!
Jammer dat sommige aangekondigde sprekers er niet waren/niet konden :?:
Ik had sommige lezingen graag gevolgd, soms is het dubbel en kan je moeilijk kiezen naar welke je moet gaan :?
Ook sommige commercielen hadden pas op het laatst een bezetting op hun stand, en veel mensen hadden denk ik vragen voor desbetreffende firma gehad.

Wel een zeer interessante beurs :!:
Toch een beetje jammer van de lokatie...
Jammer weinig informanten over Europa, wel heel veel overzee, voor mensen die voor het eerst kwamen misschien to much om meteen de wereld in te duiken, lijkt mij logischer als je eerst europa gaat verkennen, en ja daar staan dan de Europafietsers voor, maar als je van hun gebakende wegen wilt afgaan was er weinig informatie te vinden.
Gevonden.
Op de Wereldfietsbeurs is een windstopper van het merk ME'RU' (Bever) blijven liggen.
Meld je even met een pb.
leuke beurs! Veel enthousiaste vrijwilligers, informanten en standhouders. De grote zaal met in het midden de informanten en aan de randen de standhouders was een mooie opstelling.

En ja de locatie.... Elk jaar weer een heikel punt. Het is weer niet gelukt om de reistijd voor iedereen gelijk te krijgen ;-) wel handig dat het naast een treinstation lag. Er goed bereikbaar hierdoor!

Inderdaad weinig informatie over landen heel erg dichtbij. Bij de fiets- en wandelbeurs was dit heel anders. Dat is ook precies het onderscheid wat deze beurs goed maakt. Ik heb genoeg tips over de Balkan kunnen verzamelen. Voor de rest moet ik het zelf uit zoeken en dat is ook wat ik het leuke vind aan fietsreizen.

Jammer dat de must-have wereldfietsbeursgadget van Trevor nog niet in productie is en daarom nog onder de radar is gebleven. Ik wacht met spanning af tot de slimme, veilige, waterdichte en goedkope USB-lader voor de naafdynamo op de markt komt.

en.... de volgende keer Josie Dew uitnodigen voor een lezing? Ze was nu toch in Utrecht om een lezing te geven. :shock:

groet,

Sjirk
Allemaal bedankt voor je bezoek.

We gaan als organisatie ervan uit dat jullie allemaal het evaluatieformulier hebben ingevuld zodat we volgend jaar nog beter kunnnen inspelen op de behoeften van de bezoekers

Ronald van der Perk
Ik vond het een perfect georganiseerde beurs. Alleen mogelijk dankzij een fenomenaal aantal vrijwilligers die de handen uit de mouwen staken. Super!
Leon
Zeker een fijne beurs en locatie was volgens mij ook goed hoor. Beurs was super georganiseerd.

Twee kleine minpuntjes:
- De evaluatieformulieren waren op, dus ik kon niet direct nog een dikke pluim geven aan de organisatie
- De "mijn eerste reis" lezing van Wim had beter "mijn eerst fiets" kunnen heten. Over fietsen heb ik de kennis wel, maar had er graag wat meer gehoord over bijvoorbeeld drinkwater, kaarten/gps, visa en dergelijke, de titel van de workshop deed mij vermoeden dat ik op dat soort punten wellicht nog wat nuttige tips kon krijgen.

Maar nogmaals, bovenal alle respect voor de fijne organisatie.

Jaap
Wij konden helaas maar kort aanwezig zijn, maar hebben weer voldoende ideeën opgedaan. Het was in ieder geval lekker druk.
Ik wil toch even op Jaap reageren. Mijn lezing was echt bedoeld voor beginners die voor weinig geld willen uitproberen of ze een fietsvakantie leuk vinden (en zo stond het ook in de begeleidende tekst). Wat mij betreft horen daar geen bestemmingen bij waar je een visum voor nodig hebt, of een waterfilter. Een gps kun je ook rustig thuis laten. Het gaat me dus om mensen die bijvoorbeeld tot nu toe met de caravan naar Frankrijk gingen, maar nu overwegen naar Santiago de Compostella of Rome te gaan.
Wim
Wim schreef:Ik wil toch even op Jaap reageren. Mijn lezing was echt bedoeld voor beginners die voor weinig geld willen uitproberen of ze een fietsvakantie leuk vinden (en zo stond het ook in de begeleidende tekst). Wat mij betreft horen daar geen bestemmingen bij waar je een visum voor nodig hebt, of een waterfilter. Een gps kun je ook rustig thuis laten. Het gaat me dus om mensen die bijvoorbeeld tot nu toe met de caravan naar Frankrijk gingen, maar nu overwegen naar Santiago de Compostella of Rome te gaan.
Wim
Ik kan mij daar helemaal bij aansluiten. Visa en waterfilters zijn meer onderwerpen voor de lezing die daarna kwam met de titel "Voorbereiding Wereldreis"

Ronald van der Perk
Wim, wat mij betreft ook goed dat daar aandacht voor is. Ik ben ook duidelijk alleen op de titel afgegaan, maar wat mij betreft was mijn opmerking ook vooral kies een andere titel voor de lezing en niet verander de lezing, want ik geloof wel dat het een zinnige toevoeging was aan het lezingenprogramma.
Jaap
IkEcht schreef:Zeker een fijne beurs en locatie was volgens mij ook goed hoor. Beurs was super georganiseerd.

Twee kleine minpuntjes:
- De evaluatieformulieren waren op, dus ik kon niet direct nog een dikke pluim geven aan de organisatie
- De "mijn eerste reis" lezing van Wim had beter "mijn eerst fiets" kunnen heten. Over fietsen heb ik de kennis wel, maar had er graag wat meer gehoord over bijvoorbeeld drinkwater, kaarten/gps, visa en dergelijke, de titel van de workshop deed mij vermoeden dat ik op dat soort punten wellicht nog wat nuttige tips kon krijgen.

Maar nogmaals, bovenal alle respect voor de fijne organisatie.

Jaap
In landen die in aanmerking komen voor eerste fietsreis kun je water uit de kraan drinken en heb je géén visum nodig.
GPS gebruik ik nog steeds niet.
Verwarring is natuurlijk inderdaad vervelend. Ik zal zorgen dat de lezing de volgende keer iets anders heet. De normale titel is ook 'De eerste fietsvakantie', maar dat is deze keer niet helemaal goed doorgekomen. 'Fietsvakantie' had misschien voor minder verwarring gezorgd, want Jaap denkt bij eerste reis blijkbaar gelijk aan wereldreis.
Wim
Beste allemaal,

voor mij was het de eerste wereldfietsbeurs, ik ben nl. nog maar kort lid van onze vereniging. Ben naar 2 lezingen geweest, nl. die van Wim en een lezing over gps.
Als beginnend vakantiefietser vond ik het verhaal van Wim erg de moeite waard, heb daar zeker wat aan gehad en vind de titel van het verhaal dan ook helemaal niet relevant.
Binnenkort wil ik jullie nog wel graag wat vragen voorleggen mbt het fietsen d.m.v. kaarten, gps lijkt me heel handig maar met een goede kaart en de stand van de zon (als die schijnt) kom je volgens mij ook een heel eind. Kom daar binnenkort nog op terug via dit forum.

Wat voor mij de beurs bovendien waardevol maakte is dat je de mogelijkheid hebt om eens van gedachten te wisselen met anderen over van alles en nog wat dat met onze gemeenschappelijke passie heeft te maken, nl. fietsen.

Toen ik naar huis reed had ik dan ook een erg voldaan gevoel en was de zin aan mijn eerste vakantiefietstocht, door wat ik heb opgestoken alleen maar groter geworden.

Ook van mijn kant lof voor de organisatie van deze beurs. Ook de lokatie is wat mij betreft prima zo in het centrum van ons landje.

Groeten, Harry.
Alle deelnemers, informanten, vrijwilligers en exposanten: BEDANKT!

Bedankt voor jullie inzet de afgelopen Wereldfietsbeurs in Bussum !

Het was ongetwijfeld de mooiste en beste beurs die De Wereldfietser tot nu toe heeft meegemaakt en dat kwam niet in de laatste plaats dankzij jullie inzet!

Er is voor en achter de schermen door iedereen kei en keihard gewerkt met tomeloze inzet. Zonder jullie harde werken hadden we nooit dit succes kunnen halen.

De bezoekers waren unaniem tevreden en enthousiast over de beurs. We hebben ongeveer 600 bezoekers geteld en dat is voor ons een groot succes. Daardoor was het erg druk in alle zaaltjes en in de grote informanten-hal. Alle lezingen, ook de op de dag zelf nog extra ingelaste lezingen waren goed tot zeer goed bezet.

Er staat een enqueteformulier op de site: http://www.wereldfietser.nl/nieuws/downloads-beurs, die is eigenlijk bedoeld voor de bezoekers, maar als jij hem ook wilt invullen met die andere pet die je ophad tijdens de beurs, heel graag. Je kan hem digitaal invullen en opsturen.

Namens het organisatieteam,

Ronald, Hans, Fred, Jim