Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke breedte Big Apple voor MTB naar Compostela? - Forum Wereldfietser

Welke breedte Big Apple voor MTB naar Compostela?

Hallo

m'n fietsmaatje gaat samen met mij de trip naar Compostela maken
en wil op zijn MTB de Big Apple's van Schwalbe. Welke maat
rijden jullie meestal?
2.0
2.1
2.25
Zelf kan ik alleen spreken vanuit mijn ervaring met MTB noppenbanden
en dat is meestal 2.1 of extreem 2.25.

Groetjes
Luc
Ik kan spreken uit ervaring met de 50 mm en de 60 mm,allebei op een mtb. De 60 mm vond ik te breed en daardoor wat log en zompig. Het 2012 model is wat lichter geworden, dus misschien is de 55 mm ook nog lekker, maar ik denk dat ik voor de 50 mm zou gaan. Let goed op dat er nu twee series zijn: een evolution lijn en een goedkopere maar ook flink zwaardere variant.
Wim
Wim

bedankt. Ik was al via de zoekfunctie aan het lezen geweest
en zag regelatig 50mm terug komen. Even meten maar
50mm zal wel gaan.

Groetjes
Luc :wink:
In werkelijkheid is hij iets van 45 mm.
Wim
luct4 schreef:trip naar Compostela
MTB de Big Apple's van Schwalbe. Welke maat rijden jullie meestal?
Je zult naar Compostela niet steeds op onverhard rijden, dus de keuze is afhankelijk van je snelheid en je prioriteit:
- wil je per se ook over de ruigste weggetjes kunnen: breed
- wil je ook een beetje vaart maken (> 24 km/u) over het asfalt dan wat smaller. Over onverhard gaat het dan wel minder comfortabel, maar dat is relatief want ook met veel smallere banden kun je onverhard.
Leon
Leon

bedankt voor je antwoord. Zelf ga ik met m'n 28" en 37mm banden (al twijfelde ik lan 37mm of 35mm). M'n fietsmaatje gaat met MTB en bob yak en daarop
de big apple. 50mm lijkt wel door de meeste gekozen.

Groeten
Luc
Een 26x1.75 Pasela (42 mm in werkelijkheid) is nog wel wat sneller dan een Big Apple natuurlijk. Voor je vriend is een snelle band voor de BOB minstens zo belangrijk.
Wim