Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Adobe Lightroom 4 voor belachelijk lage prijs - Forum Wereldfietser

Adobe Lightroom 4 voor belachelijk lage prijs

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar Lightroom is te koop voor € 129,71 via de officiële site en je krijgt het nog gratis als cd opgestuurd ook.

Kijk eens wat de nieuwe versie allemaal aan verbeteringen en extra's heeft. Voor mensen die boeken maken van hun reisverhalen, check out de book module. Ook kan je nu met geo-tagging aan de slag (ben daar zelf niet in thuis) en kun je film clips editen met alle mogelijkheden die je ook voor fotografie hebt.

Lightroom is het belangrijkste programma dat ik gebruik voor fotobewerken. Tevens is het een archieprogramma. Binnenkort zal ik een pdf uploaden om te laten zien wat voor een verschil ik maak met de voor de Wereldfietser aangeleverde foto's. Ik ben de foto-editor van het tijdschrift. Het is, zoals alle programma's, in het begin misschien wat onoverzichtelijk, maar dankzij talloze geweldig goede tutorials van o.a. Julieanne Kost zou je de overstap enigzins makkelijk kunnen maken.

Jaja, ik lijk wel een Adobe evangelist :wink:.
Goede tip.

Ik gebruik Lightroom ook, maar dan een oude versie (2.7 ofzo), die overigens nog voldoet. Ik gebruik het voor het bewerken van RAW en batchen. Dat gaat goed. Het beheer van foto's vind ik wat omslachtig, daarvoor gebruik ik liever Picasa.

Eigenlijk ben ik op zoek naar een RAW process programmaatje dat net zo fijn is als LR maar dan zonder beheerfuncties.
Nog nooit van Adobe Lightroom gehoord en ik vind € 129,71 wel erreg duur. Dit bedrag besteed ik liever aan een fietstocht. Ik heb al jaren Adobe Photoshop CS, heel professioneel en tot mijn 100% tevredenheid 8) . Kan niet zonder. Geen enkel foto uit mijn camera ontsnapt aan Adobe Photoshop op mijn PC. Mijn foto- en diascanner is ook eraan gekoppeld. Ooit gekregen van een failliete reclamebreau in Assen.
bikelike schreef:Jaja, ik lijk wel een Adobe evangelist :wink:.
Je schijnt inderdaad het licht gezien te hebben :D
Meer iets voor op een fotoforum?
Leon
Martin E. van Doornik schreef: Ooit gekregen van een failliete reclamebreau in Assen.
Ja zo kan ik het ook. :lol: Had de curator geen idee wat doosje heeft gekost. :lol: :lol:
multiwgb schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Ooit gekregen van een failliete reclamebreau in Assen.
Ja zo kan ik het ook. :lol: Had de curator geen idee wat doosje heeft gekost. :lol: :lol:
En uiteraard werd netjes aan de overdragingsprocedure gehouden :D.

Ik gebruik de Adobe Creative Suite Design Premium Suite (CS3; dus oudere versie, maar voldoet prima); ooit bij surfspot met studentenlicentie aangeschaft en vervolgens voor een schijntje geupgrade naar een commerciële licentie :lol: (studenten doe je voordeel er mee op...).
Martin E. van Doornik schreef:Nog nooit van Adobe Lightroom gehoord en ik vind € 129,71 wel erreg duur. Dit bedrag besteed ik liever aan een fietstocht. Ik heb al jaren Adobe Photoshop CS, heel professioneel en tot mijn 100% tevredenheid 8) . Kan niet zonder. Geen enkel foto uit mijn camera ontsnapt aan Adobe Photoshop op mijn PC. Mijn foto- en diascanner is ook eraan gekoppeld. Ooit gekregen van een failliete reclamebreau in Assen.
Lightroom is een Photoshopversie speciaal voor fotografen. Dus zonder alle dingen die je als fotograaf niet nodig hebt. En €127,- is best erg goedkoop hoor. Weet je wat photoshop kost? Ergens over de €1000,- (de huidige versie dan). Dan is 127 niet zoveel hoor! :)
bikelike schreef:Adobe Lightroom 4 voor belachelijk lage prijs
Vind je dat niet een beetje overdreven. Bij Bol.com (om maar een dwarsstraat te noemen) kost Lightroom 4 € 145,=. Dus je praat over een korting van iets meer dan 10%.

Gerd
nvt
Erik,

Bedankt voor de tip! Ga even nadenken over het upgraden van m'n huidige versie en de site van Julieanne Kost ziet er goed uit met veel video-tutorials.
Ik kom net terug van een grote fotovakbeurs en ik kreeg te horen dat de lage prijs gehandhaafd blijft. Ze willen daardoor meer klanten trekken. Lightroom 3 was € 300,-.

@ Willem. Het beheren vind ik inderdaad ook niet zo makkelijk, maar zonder LR vond ik het ook moeilijk. Toch ben ik erin gegroeid en ook zonder het beheersysteem zou ik niet meer willen.
roosterveld schreef:Lightroom is een Photoshopversie speciaal voor fotografen. Dus zonder alle dingen die je als fotograaf niet nodig hebt. En €127,- is best erg goedkoop hoor. Weet je wat photoshop kost? Ergens over de €1000,- (de huidige versie dan). Dan is 127 niet zoveel hoor! :)
Wat is je inkomen dan? Ik verdien maar 1100 netto per maand en dan heb ik nog twee huizen in bezit (en drie fietsen).
bikelike schreef:@ Willem. Het beheren vind ik inderdaad ook niet zo makkelijk, maar zonder LR vond ik het ook moeilijk. Toch ben ik erin gegroeid en ook zonder het beheersysteem zou ik niet meer willen.
Ik vind het een beetje een eng systeem omdat het je afhankelijk maakt van grote aantallen vage bestandjes die alleen Lightroom kan lezen en ik me afvraag of dat over 10 jaar nog kan.
Tijdens het maken van backups klaagt mijn computer altijd over te lange bestandspaden en -namen; dat zijn dus lrcat-aanhangsels.
Leon
Waarom zou ik me niet overgeven aan iets waar tienduizenden professionele fotografen zich wereldwijd enthousiast aan gewijd hebben? Ik zou er zelfs mijn back-up systeem voor aanpassen!
Leon schreef:Ik vind het een beetje een eng systeem omdat het je afhankelijk maakt van grote aantallen vage bestandjes die alleen Lightroom kan lezen en ik me afvraag of dat over 10 jaar nog kan.
Helemaal waar. Maar is er één fotobeheersysteem helemaal vrij van dit soort bestandjes?
Frank
frank bueters schreef:
Leon schreef:Ik vind het een beetje een eng systeem omdat het je afhankelijk maakt van grote aantallen vage bestandjes die alleen Lightroom kan lezen en ik me afvraag of dat over 10 jaar nog kan.
Helemaal waar. Maar is er één fotobeheersysteem helemaal vrij van dit soort bestandjes?
Frank
Alleen raw en jpg bewaren. De kans dat jpg's niet gelezen kunnen worden over een lange tijd lijkt me stug. Die raw's zijn voor als ik spijt krijg van een bewerking of er een betere rawverwerker is.
bikelike schreef:Waarom zou ik me niet overgeven aan iets waar tienduizenden professionele fotografen zich wereldwijd enthousiast aan gewijd hebben? Ik zou er zelfs mijn back-up systeem voor aanpassen!
Het kan inderdaad, maar op dit forum zijn er in algemene zin veel mensen die zich niet direct iets aantrekken van wat de overgrote meerderheid doet.
Leon
Martin E. van Doornik schreef:
roosterveld schreef:Lightroom is een Photoshopversie speciaal voor fotografen. Dus zonder alle dingen die je als fotograaf niet nodig hebt. En €127,- is best erg goedkoop hoor. Weet je wat photoshop kost? Ergens over de €1000,- (de huidige versie dan). Dan is 127 niet zoveel hoor! :)
Wat is je inkomen dan? Ik verdien maar 1100 netto per maand en dan heb ik nog twee huizen in bezit (en drie fietsen).
Maar ik zie het verband niet zo? Wat heeft je inkomen hiermee te maken? Ik probeerde alleen maar aan te geven dat Lightroom een heel goed programma puur voor fotobewerken is en vele malen goedkoper is dat Photoshop.
Je kan lightroom 4 ook met een torrent binnenhalen. Daar zit ook een sleutel bij waar om gevraagd word, en dan kost het niks.

Werkt perfect.

gr. Eelco
Dat is wel diefstal.
Wim
Het is dan wel diefstal maar dankzij die diefstal zijn de vaak dure programma's wereldwijd door mensen en kunstenaars gebruikt, ook degene die de pegels niet hebben, b.v. in derde wereld landen. Bovendien zal Adobe het niet zo erg vinden, want al die jongeren die met een gekraakt programma virtuoos zijn geworden, zullen doorstromen naar een betaalde versie op het moment dat ze hun brood ermee gaan verdienen.

Adobe is best duur en wellicht realiseren ze zich dat en hebben ze de prijs verlaagd.

Ik heb de topic overigens niet gepost om hier een hele discussie over te ontbranden maar om mensen die graag mét licentie werken te tippen.