Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 4 april 2012. - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 4 april 2012.

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we een 'Rondje Amsterdam'.
Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (t.o. FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug.
Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig. Denk aan opvallende kleding en verlichting want we eindigen in het donker.

Noteer alvast de volgende Rondjes Amsterdam in je agenda: 4 april, 2 mei, 6 juni, 4 juli, 1 augustus en 5 september.
De weersomstandigheden vormden zelden een spelbreker. Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.
Zomertijd en het begin van de Lente. Daar kunnen we wat mee.
Mijn voorstel is een rondje Amsterdam langs bloeiende boomgaarden. Ja, boomgaarden zijn er ook in de regio Amsterdam. Wel-is-waar niet zo veel en groot als in de Betuwe en niet voor commerciële fruitteelt, maar wel de moeite waard om even langs te gaan.
Een bijzonder Rondje Amsterdam wordt op zondag 22 april as. gereden. De TFC-Weesp en ondergetekende organiseren dan de jaarlijkse Emma's Lentetoer. Vertrek is mogelijk vanaf 9.00 uur vanaf het clubhuis van de TFC-Weesp aan de Papelaan in Weesp en je kunt kiezen uit verschillende afstanden. Emma's Lentetoer is een kleinschalig evenement en je kunt in alle rust en in je eigen tempo van de prachtige natuur van de Gooi en Vechtstreek genieten.

Voor nadere bijzonderheden: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 30&t=16328
Heerlijk om weer een groot deel van de avond bij daglicht te kunnen rijden. Lente, aan het weer is het niet echt te merken, maar hoogtepunt is de uitbundig bloeiende Japanse Kersentuin in het Amsterdamsebos. Het bos zelf is ook prachtig door het jonge groen dat als een helgroene waas over de nog kale bomen ligt. De bonte specht ratelt op de stam van een oude wilg en de eenden scharrelen nerveus door het struikgewas. Af en toe ruik ik een vleug van de wilde daslook waarvan sommige knoppen al open zijn.
Laat de lente maar komen.
Zelf was ik pas om half 7 klaar met werken en ik ben toch maar niet zonder avondeten op de fiets gesprongen.. Een uitje naar de bloesemtuin, die ik gelukkig afgelopen zondag nog in bloei heb gezien, erg mooi!

Volgende maand zit ik in het noorden van Spanje, misschien die maand daarna weer.