Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mijn Vittorio randonneur voor m'n eerste fietsvakantie. - Forum Wereldfietser

Mijn Vittorio randonneur voor m'n eerste fietsvakantie.

Hallo

toch wel trots op m'n eerste stalen fietsje. Tot voor een weekje heb is steeds alle verplaatsingen gemaakt met m'n Cannondale Touring (Alu). Op aanraden van heel wat ervaren leden heb ik gezocht naar een betaalbaar stalen alternatief en ben gaan bouwen met de voorraad onderdelen die ik liggen had + wat gebruikt dat ik via marktplaats kocht.[http://www.flickr.com/photos/75947161@N ... hotostream]

Foto plaatsen volgt alleen begrijp ik er niets van. "tiny pic gebruikt is dat het regeltje met de label IMG Code for Forums & Message Boards",...is voor mij veel
moeilijker dan fietsen, fietsen monteren en/of herstellen....

Groetjes
Luc
Paar dagen geleden heb je ook al een topic aangemaakt. Beetje overkill.
Adres waar je foto staat zet je tussen img-tags.
Erik

sorry dat ik meer fietser ben dan ICT man. Ik probeer
de vorige aangemaakte topic te verwijderen. Ik heb
contacteerde de webmaster om wat uitleg te vragen
dewelke ik gekregen heb. Toch lukt het mij niet om de
foto te plaatsen.

Luc
Dan doe ik dat even voor je

Afbeelding
1000x bedankt voor de hulp....ben echt wel meer
fietser dan ICT-er.

Groetjes
Luc
Dat is dus een heel mooie fiets geworden.
Wim
Wim

ik ben best tevreden met m'n fiets al moet ik nog wel één en ander
aanpassen maar daar dienen de testritten dan ook voor.
Ik ga bij Marten nog:
-andere remgrepen bestellen Tektro 340(de diacompe die ik nog liggen had
zijn te puntig om met de handpalm op te steunen)
-Pasela banden bestellen (twijfel nog tussen 35mm vouwband of 37mm draadband)
-petfleshouder
Een ander stuur zoek ik nog. Ik ben gewoon met een compact stuur te rijden waardoor ik makkelijk aan de remgrepen kan wanneer ik onderin de beugel aan het rijden ben (heb kleine handen). Het classieke stuur dat er nu op staat had ik liggen en is 41cm (c-c) en heeft een redelijk grote reach.
Ik shop nogal wat via internet en heb bv. de banden een paar euro goedkoper gevonden dan bij Marten maar de hulp en tips die ik van Marten (en uiteraard ook van jou en andere forumleden) heb gekregen is niet te betalen. Het zorgt ervoor dat
ik veel beter geïnformeerd op pad kan.

Luc
Mooie fiets idd.
Je kunt nog wat gewicht besparen door wanneer je je definitieve zit gevonden hebt dat gecompliceerde verstelbare stuurpending te vervangen door eenje uit één stuk van overeenkomende afmeting.
Leon
Dat is een heel knap fietsje geworden. Complimenten. :P

Ook ik heb wat te zeuren (pure jalousie); volgens mij is de ketting nog iets te lang. :?:

Gefeliciteerd

Marc
...jullie hebben het beiden juist want:
-ketting is te lang maar cassette is nu een 25 en wordt vervangen door een 13-30
-eens de juiste zit gevonden wordt de stuurpen vervangen door een vaste stuurpen. Ik heb nog een mooie 3T evo stuurpen maar deze is toch veel minder stabiel dan een a-head pen.
-remkabeltjes moet ik nog inkorten t.h.v. de cantilever remmen
-stuurlint wordt nog vervangen door een bruin lederen maar ben nog aan het experimenteren met een een laagje latex van binnenband onder het lint om wat
extra demping te bekomen
-wat je op de foto niet ziet is dat ik zelf de bevestigingsstangen van de drager gemaakt heb en deze ook nog moet inkorten
-eens de spatborden 200% juist staan maak ik de stangen ook nog zo kort mogelijk. Ik heb eens op dit forum een reactie gelezen van iemand die vermelde "stangen spatborden zo kort mogelijk inkorten...je haakt er anders toch maar achter"
-gps-steun ben ik nog aan het draaien aangezien de combinatie korte stuurpen, stuurtas met kaart en gps niet zo is zoals ik ze wil
-op de spd pedalen klik ik ook nog langs één kant een platvorm om met sandalen te kunnen rijden wanneer bv. m'n fietsschoenen het zouden begeven

ps. zeuren doen jullie nooit voor een beginneling als ik. Ik zie het als nuttige tips.
Luc
luct4 schreef:-ketting is te lang maar cassette is nu een 25 en wordt vervangen door een 13-30
Haalt de derailleur dat? De kooi ervan lijkt me geen erg lange.
Leon
Leon schreef:
luct4 schreef:-ketting is te lang maar cassette is nu een 25 en wordt vervangen door een 13-30
Haalt de derailleur dat? De kooi ervan lijkt me geen erg lange.
Leon
Bij een XT medium kooi hou je bij een 13-30 casette idd te weinig capaciteit over voor 3 (bruikbare) voorbladen. Op een andere foto lijkt de kooi overigens wél lang, maar ik kan het niet zo goed zien eigenlijk.

Welke achterdrager is dat trouwens, een airy?

Je stuurtashouder wijst omhoog (zou maximaal 90 graden/horizontaal mogen staan), maar misschien ging je dat nog aanpassen.
luct4 schreef:-eens de juiste zit gevonden wordt de stuurpen vervangen door een vaste stuurpen. Ik heb nog een mooie 3T evo stuurpen maar deze is toch veel minder stabiel dan een a-head pen.
Ach, wat is een beetje flex nou helemaal? 't Is toch geen plankharde carbonracer? Zo'n A-head pen is geen porem op een elegante stalen fiets.

.tsooJ
Mooi fietsje! Vraagt nog om Honjo of Velo Orange spatborden om het plaatje af te maken.
Leon

de derailleur is een medium kooi. Ik heb het geprobeerd met een cassette 11-32 die ik liggen had van mijn MTB en het werkte. Ik heb nog een lange kooi liggen dus misschien die maar monteren.
Andere stuurpen komt er nog wel op - nog even zoeken wat.
Achterdrager is een airy. Eens ik onder de knie heb hoe ik foto's plaats zet ik er één bij zonder tassen.

Groeten
Luc
Zo:

Code: Selecteer alles

[img]Volledige URL naar de afbeelding[/img]
Voorbeeldje:

Code: Selecteer alles

[img]http://www.cycleexif.com/wp-content/uploads/2010/10/airlite-randonneur-4.jpg[/img]
Webadres van de afbeelding kun je makkelijk vinden door er rechts op te klikken en ‘copy image url’ oid te selecteren.

Code: Selecteer alles

[img]http://farm8.staticflickr.com/7190/6816500088_e05c4af4b3_z.jpg[/img]
[img]http://farm8.staticflickr.com/7042/6816493644_f419f034cf_z.jpg[/img]
[img]http://farm8.staticflickr.com/7045/6816493490_626093e5b9_z.jpg[/img]
Copy/paste bovenstaande 3 regels maar in je openingspost ;-)
Je hoeft geen sorry te zeggen hoor :wink:

Over de fiets: Prachtig apparaat! Lijkt precies de mijne, ik zal binnenkort ook een plaatje schieten als 'ie af is.
Ook een rode Vittorio met 10sp-105-groep, B17, Brooks stuurlintje :D
Mooi fietsje geworden!
Die stuurpen vind ik té touristisch.
Je zou er ook een mooie V.O. stuurpen in kunnen zetten.

Die transfers van VITTORIO vind ik mooier dan die ze tegenwoordig gebruiken.

Welke handgrepen zijn dat van Tektro? Ik ken het zelfde probleem met mijn handgrepen.

Afbeelding

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:
Welke handgrepen zijn dat van Tektro? Ik ken het zelfde probleem met mijn handgrepen.
Afbeelding
't is toch ook geen gezicht die adapters :D