Dit jaar is het 50 jaar geleden dat ik geboren werd. Een bijzonder jaar, waarin ik iets speciaals wil gaan doen. Ik heb ervaring met fietsvakantiereizen in Europa en Azië en ben al twee keer naar Turijn gefietst. Al eerder heb ik ideeën gehad om op de fiets naar Rome te gaan. Het idee is nu geboren om dit deze zomer te gaan doen. Het plan is om in etappes van gemiddeld 100 km per dag eerst naar Venetië te fietsen. Daar tref ik dan mijn vrouw met de kinderen op de camping. We vieren daar gezellig anderhalve week vakantie en ik fiets daarna verder naar Rome. Ik denk ongeveer vijf weken onderweg te zijn. Via Venetië is het (denk ik) een dikke tweeduizend km op de fiets. Vanuit Rome wil ik met trein, vliegtuig, bus(?) terug naar Nederland. Voordeel van de combinatie met een gezinsvakantie is, dat dit mij minder vakantiedagen kost.
Ik heb nog wel wat twijfels en vragen. Zo'n lange tocht heb ik namelijk nog nooit alleen gemaakt, welke route ga ik volgen, is het niet te warm om te fietsen in juli in Italië, etc etc.
Is er iemand die een vergelijkbare reis heeft gemaakt en heb je voor mij goeie tips over de route en overnachtingsmogelijkheden? Ik wil graag overnachten op campings.
Ik heb nog wel wat twijfels en vragen. Zo'n lange tocht heb ik namelijk nog nooit alleen gemaakt, welke route ga ik volgen, is het niet te warm om te fietsen in juli in Italië, etc etc.
Is er iemand die een vergelijkbare reis heeft gemaakt en heb je voor mij goeie tips over de route en overnachtingsmogelijkheden? Ik wil graag overnachten op campings.