Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verhuur - Forum Wereldfietser

Verhuur

Aangezien een (goed) gps toestel vrij duur is vraag ik mij af of er firma's, winkels of mensen zijn die gps toestellen, voor pakweg een maand, verhuren.
Groetjes.
tirre schreef:Aangezien een (goed) gps toestel vrij duur is vraag ik mij af of er firma's, winkels of mensen zijn die gps toestellen, voor pakweg een maand, verhuren.
Groetjes.
Even googelen op 'gps verhuur' en er rollen er zoal drie uit :wink:
tirre schreef:Aangezien een (goed) gps toestel vrij duur is vraag ik mij af of er firma's, winkels of mensen zijn die gps toestellen, voor pakweg een maand, verhuren.
Groetjes.
Lijkt me alleen zin hebben als je een week gaat fietsen, want je bent wel drie week aan het prutsen voor je het allemaal door hebt en het betrouwbaar werkt
m-gineering schreef:
Groetjes.
Lijkt me alleen zin hebben als je een week gaat fietsen, want je bent wel drie week aan het prutsen voor je het allemaal door hebt en het betrouwbaar werkt
U hebt overschot van gelijk, het is geen goed idee.
Groetjes
Maar dat is wel weer op te lossen door bijvoorbeeld naar de lezing over GPS en het gebruik ervan op de komende wereldfietsbeurste gaan
HansvanderVeeke schreef:Maar dat is wel weer op te lossen door bijvoorbeeld naar de lezing over GPS en het gebruik ervan op de komende wereldfietsbeurste gaan
Het verkort de leercurve misschien, maar zorgt hoofdzakelijk voor een 'Oh dat bedoelde die man met die opmerking in die lezing" als het weer in de soep draait. Wegwijs met een GPS raak je vooral door te proberen, en het ding weer s'avonds aan je PC te kunnen hangen
Ik zit er nu toch ook over te denken, en zal zeker naar de lezing op de beurs gaan. Volgens mij is er ook behoefte aan een uitgebreide gps for dummies tekst op de site van de wereldfietser. Ik vond de tekst op de wiki al een heel goede orientatie, maar zelf daarvan is niet alles me gelijk duidelijk. De praktische uitvoering wordt daar niet behandeld, en zal vrees ik nog lastiger worden, zeker als een slimmerik als Marten het blijkbaar ook lastig heeft gevonden.
Wim
Hij heeft er een verhaaltje over geschreven: http://www.m-gineering.nl/fietsgps.htm
In werkelijkheid is het allemaal heel gemakkelijk ... als je weet hoe het moet. net als stucadoren, tv's repareren en het schrijven van handboeken voor geïntegreerde managementsystemen voor academische ziekenhuizen. :wink:
Leon
Dat ziet er inderdaad helder uit. Nu nog zelf proberen.
Wim
Leon schreef:Hij heeft er een verhaaltje over geschreven: http://www.m-gineering.nl/fietsgps.htm
Hm, dat verhaaltje begint al meteen met een fikse onwaarheid: GPS-satellieten zijn niet geostationair.

;)

.tsooJ
Ik wil toch nog wel even een kanttekening bij die drie weken plaatsen, want de leercurve is nogal afhankelijk van handigheid en ervaring met handheld electronica.

Tegenwoordig is (onder de jongere generatie) een android/iphone smartphone gewoongoed, de één kan daar beter mee omgaan dan de ander, in het uiterste geval verkort je met handigheid en ervaring de leercurve met gemak tot een paar dagen. Je hoeft het apparaat niet 100% onder controle te hebben om er mee uit de voeten te kunnen.

Ik gebruik zelf op mijn android telefoon 4 tot 5 navigatieprogramma's door elkaar heen. Al die programma's werken allemaal weer anders en ik zal lang niet alle functionaliteit kennen/gebruiken, maar ik kan er mee doen wat ik wil (en dat is dus meer dan met zo'n garmin ;-)).

En in tegenstelling tot wat de wiki zegt is dit — wellicht voor een iets selectievere groep — een volwaardige navigatie oplossing met een aantal aardige pluspunten.
Matthie9000 schreef:Ik wil toch nog wel even een kanttekening bij die drie weken plaatsen, want de leercurve is nogal afhankelijk van handigheid en ervaring met handheld electronica.
klopt, die drie weken lijkt me een prima gemiddelde voor de gemiddelde medemens, die niet als early adopter voor ieder nieuw apparaat in de rij gaat staat. In mijn omgeving ken ik genoeg mensen die het met 3 week niet gaan redden, en 3 jaar ook niet!
Alien schreef:
Leon schreef:Hij heeft er een verhaaltje over geschreven: http://www.m-gineering.nl/fietsgps.htm
Hm, dat verhaaltje begint al meteen met een fikse onwaarheid: GPS-satellieten zijn niet geostationair.

;)

.tsooJ
aangepast
m-gineering schreef:klopt, die drie weken lijkt me een prima gemiddelde voor de gemiddelde medemens, die niet als early adopter voor ieder nieuw apparaat in de rij gaat staat. In mijn omgeving ken ik genoeg mensen die het met 3 week niet gaan redden, en 3 jaar ook niet!
Voor die laatste categorie schijnt er een oplossing te zijn: het is gelukt om digitale kaarten op héle grote stukken papier te drukken, dat papier wordt vervolgens in kleinere delen gevouwen zodat je het mee kan nemen. Ik heb hier overigens geen ervaring mee dus gebruik ervan is op eigen risico :!:.
m-gineering schreef:
Alien schreef:

;)
aangepast
Geweldig stuk!

:D

.tsooJ