Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Drager en spatbord op 1 oog - Forum Wereldfietser

Drager en spatbord op 1 oog

Hallo,

Ik ben nieuw hier. Ik hou mij bezig met het opbouwen en fietsen op racefietsen en aanverwanten (single speed). En sinds kort heb ik op basis van een ouder frans frame een klassieke randonneur opgebouwd. Mat alu spatborden, midden optrekremhoeven etc...

Mijn nieuwe project is een gazelle champ mondial ombouwen naar een snelle boodschappenfiets. Er komt een porteur stuur op (vlak met drop van ca. 15mm). Spatborden en een lichte achterdrager. Waarschijnlijk een Tubus Fly. Misschien in de toekomst een voordrager.
Ik gebruik Ortlieb achtertassen. Deze tassen volgestouwd met boodschappen moet gedragen kunnen worden.

Het geval wil dat er op de achterpatten maar 1 nokje aanwezig is (aan beide kanten uiteraard).

De vraag die ik heb is:
-Heeft iemand ervaring met het bevestigen van een drager en spatbord bevestiging op 1 nok?
-Zijn er slankere dragertjes dan de Tubus Fly?
De fly heeft een extra gat in de onderplaat waar je de dragerstangen aan vast kunt maken
Ik had al gezien dat deze drager een extra gat heeft. Het gat ziet er kleiner uit dan het onderste gat. Dacht dat dat voor de optionele spanner bedoelt was.
Bedankt voor de info.