Additionally, paste this code immediately after the opening tag: website Wereldfietsbeurs - Forum Wereldfietser

website Wereldfietsbeurs

Wisten jullie dat er een aparte website is voor de Wereldfietsbeurs?
Misschien niet. Ik probeer het hier flink te promoten en ook op Facebook en Twitter, maar het werkt nog onvoldoende. Iemand suggesties?
Ik probeer het hier flink te promoten en ook op Facebook en Twitter, maar het werkt nog onvoldoende. Iemand suggesties?
Ik heb de verwijzing naar de webpagina al gedeeld op facebook dat kunnen er meer doen. Als alle twitteraars dat nou ook doen dan ben je al een stuk verder. :wink:
Net hierover getwitterd. @twilightmoon
Jammer genoeg kunnen we zelf niet de 18e. Maar dat betekent niet dat ik geen reclame kan maken, net getwitterd (@HuismanPP)
Ik heb de verwijzing opgenomen in mijn blogsite http://the-lonely-push-biker.blogspot.com/. ff op het plaatje klikken en je bent doorgeleid naar de website van de Wereldfietsbeurs
Raimundo schreef:
Ik probeer het hier flink te promoten en ook op Facebook en Twitter, maar het werkt nog onvoldoende. Iemand suggesties?
Ik heb de verwijzing naar de webpagina al gedeeld op facebook dat kunnen er meer doen. Als alle twitteraars dat nou ook doen dan ben je al een stuk verder. :wink:
Met nog maar 388 'vind ik leuks' op dit moment vraag ik me af of Facebook het medium is voor dit, ook daarvoor zouden 'we' meer reclame moeten maken voor de vereniging.
Als je geïnteresseerd bent in fietsen dan vind je 'ons' denk ik wel.

Als het goed is telt het tijdschrift toch iets van 4500 leden?
En ik zie op de ledenlijst van het Forum op dit moment 7399 gebruikers, genoeg potentie dus, maar niet iedereen zit op Facebook, misschien idee om met elkaar te kunnen connecten op Facebook en zo een groter bereik te kunnen krijgen :?:
Misschien is het ook een kwestie van de juiste trefwoorden invoeren voor Google. Wereldfietsen is misschien voor veel mensen een toch wat minder aantrekkeijk trefwoord dan fietsvakantie. Ik heb "fietsvakantie" gegoogeld en dan kom je op tientallen commerciele sites van georganiserde reizen, maar niet op de site van de beurs of die van de Wereldfietser zelf.
In mijn ervaring zijn veel bezoekers van de fiets en wandelbeurs en ook van onze eigen beurs toch vooral relatieve beginners die helemaal niet naar of aan de andere kant van de wereld willen fietsen.
Wim
Wim schreef:Misschien is het ook een kwestie van de juiste trefwoorden invoeren voor Google. Wereldfietsen is misschien voor veel mensen een toch wat minder aantrekkeijk trefwoord dan fietsvakantie. Ik heb "fietsvakantie" gegoogeld en dan kom je op tientallen commerciele sites van georganiserde reizen, maar niet op de site van de beurs of die van de Wereldfietser zelf.
Google is ook niet gek. Ze beoordelen sites op hun inhoud. Als het woord fietsvakantie niet duidelijk voorkomt op een website dan komt het ook niet hoog in de ranking. Nu kun je google al jaren niet meer neppen met keywords, maar iets meer het woord fietsvakantie in de tekst opnemen helpt m.i. wel, met name in de Page Titles. Voorbeeld: zoek op plezierig fietsen en kijkt wat er als eerste scoort en kijk naar de Page Title.
Voor de beurs is het te laat, want google komt niet elke week langs, maar wel heel vaak, dat zie ik aan de teller van mijn eigen website.
Leon
jimvandenberg schreef:Wisten jullie dat er een aparte website is voor de Wereldfietsbeurs?
Die website heeft een Google Pagerank van 1. Lager kan niet. Dat betekent slechts dat Google het bestaan van de website heeft gesignaleerd. Meer niet.

Hoe hoger de Pagerank is, hoe beter een website scoort bij de zoekresultaten. Binnen de Nederlandse verhoudingen is 4 al heel mooi, en 5 top. Internationaal is het hoogste 10.

Om een hogere Pagerank te halen, moeten er verschillende dingen gebeuren. Slechts éen daarvan vergt geen inspanning. Hoe ouder een website is, hoe betrouwbaarder die wordt geacht, hoe makkelijker een hoge ranking wordt vergeven. Dus wil de site van de Wereldfietsbeurs makkelijk vindbaar worden, dan is aan te raden om die op dit internetadres te houden.

Mij lijkt het daarom raadzaam om een structureel plan op te stellen om de vindbaarheid van de Vereniging en alle activiteiten daarvan online te vergroten. Losse inspanningen, zoals het 'liken' op Facebook, lossen weinig op.

Sommige onderdelen van zo'n actieplan zijn snel en makkelijk uit te voeren. Zo wordt op Wikipedia bij het lemma fietsvakantie wel vermeld dat er een Vereniging Wereldfietsers is, maar volgt daarbij geen link. Terwijl een eigen lemma daar zo aan te maken is, en aangemaakt zou moeten worden.

Wikipedia heeft een immense Pagerank, en een link op zo'n website naar een andere site maakt de laatste belangrijker in de ogen van Google. Etcetera, etcetera.
Het probleem is inderdaad deel van een breder probleem dat de website momenteel niet echt doet wat hij moet doen. Voorlichting geven aan belangstellenden en minder ervaren fietsreizigers is een belangrijke taak van de vereniging, maar als je op allerlei zoektermen googelt kom je onze site zelden of nooit tegen. Je vindt talloze reisorganisaties en portals met oppervlakkige verhaaltjes en gesponsorde links, maar ons niet, netzomin als de Europafietsers. En toch zit bij onze clubs de echte kennis.
Misschien is het moment gekomen om eens met een aantal mensen om de tafel te gaan zitten en te zien hoe dit kan veranderen. Welke informatiedossiers moeten er worden aangemaakt, hoe zetten we die op onze sites, en hoe zorgen we dat we bovenaan de lijsten van Google komen?
Wim
Wim schreef:Je vindt ... ons niet, netzomin als de Europafietsers.
Wim,
Onder welke zoekwoorden, waar je nu de WF niet vindt, zou jij graag willen dat de WF gevonden wordt?
Leon
Fietsvakantie, vakantiefiets, fietsroute en fietskamperen leveren nu eigenlijk geen verwijzing naar ons of de Europafietsers op. Maar we zouden daar ook echt eens over moeten nadenken, ook met mensen die goed weten hoe Google werkt. Plus dat we denk ik moeten nadenken over de vraag welke dossiers voor zulke beginners het meest van belang kunnen zijn, en hoe we die mooi zichtbaar op de site kunnen zetten.
Wim
Hoi allen,
Wat een geweldige tips allemaal. Ik heb zelf de site van de Wereldfietsbeurs snel in elkaar moeten zetten, en er zal vast wel veel aan rammelen. Maar ik ben al blij dat het draait, zonder reclame, en dat ik de zaken erop kan zetten zoals ik dat wil.
Echter ik kan daarbij eigenlijk heel hard hulp gebruiken, want ik ben volstrekt geen expert. Dus meld je asjeblieft aan op jimvdberg@gmail.com, dan kunnen we samen die site verder kunnen optimaliseren.
Wim schreef:Fietsvakantie, vakantiefiets, fietsroute en fietskamperen leveren nu eigenlijk geen verwijzing naar ons op.
Wim
Onze website gaat ook niet over deze onderwerpen, je komt de woorden immers nauwelijks tegen.
De - nogal rommelige rommelige - website gaat over georganiseerde acitviteiten en er zijn wat algemene pagina's, een pagina naar een forum, een pagina naar een wiki en een link naar een andere website die over het tijdschrift gaat.
Over fietsvakanties in het algemeen, fietsroutes in het algemeen en vakantiefietsen in het algemeen staat er niets op de site, dus het is terecht dat je daar niet op gevonden wordt.
Dat kun je simpel veranderen, als je dat wilt, door pagina's op de website te zetten waarop over die onderwerpen iets geschreven staat.
Leon
Dat was toch ook de andere helft van mijn opmerking? We moeten zorgen dat er meer en betere content op onze site komt. En vervolgens moet die vindbaar worden. Maar ook de content die er wel op onze site en die van de Europafietsers staat komt nauwelijks boven. Ik heb geen verstand van computers dus bij dat laatste kan ik niet helpen, maar over inhoud wil ik graag meedenken. Misschien was het ook beter om de site van de beurs onder die van de wereldfietser te hangen.
Wim
Wim schreef:Misschien was het ook beter om de site van de beurs onder die van de wereldfietser te hangen.
Dat is het understatement van de dag. :shock:
@Wim

De vorige editie van de wereldfietsbeurs (heette het toen ook al zo?) werd de site gehost ergens anders dan de beurssite nu.

Misschien moet WF in overweging nemen het domein http://www.wereldfietsbeurs.nl te registreren?

Ook dan heb je de vrijheid dat het zonder reclames kan, ook al ben je geld kwijt voor de registratie van een domein naam, ik weet niet hoever de WF als vereniging wil gaan voor registratie van domein namen.
Robert_Kroon schreef:...ik weet niet hoever de WF als vereniging wil gaan voor registratie van domein namen.
Die € 7,95 per jaar wil ik wel sposoren. Moet ik wel een reclame krijgen op de homepage natuurlijk :D
Leon
Nogmaals, prachtige ideeën. Wie wil mij hierin bijstaan om e.e.a. te implementeren?
Mijn aanbod staat.
Wim