Die website heeft een Google Pagerank van 1. Lager kan niet. Dat betekent slechts dat Google het bestaan van de website heeft gesignaleerd. Meer niet.
Hoe hoger de Pagerank is, hoe beter een website scoort bij de zoekresultaten. Binnen de Nederlandse verhoudingen is 4 al heel mooi, en 5 top. Internationaal is het hoogste 10.
Om een hogere Pagerank te halen, moeten er verschillende dingen gebeuren. Slechts éen daarvan vergt geen inspanning. Hoe ouder een website is, hoe betrouwbaarder die wordt geacht, hoe makkelijker een hoge ranking wordt vergeven. Dus wil de site van de Wereldfietsbeurs makkelijk vindbaar worden, dan is aan te raden om die op dit internetadres te houden.
Mij lijkt het daarom raadzaam om een structureel plan op te stellen om de vindbaarheid van de Vereniging en alle activiteiten daarvan online te vergroten. Losse inspanningen, zoals het 'liken' op Facebook, lossen weinig op.
Sommige onderdelen van zo'n actieplan zijn snel en makkelijk uit te voeren. Zo wordt op Wikipedia bij
het lemma fietsvakantie wel vermeld dat er een Vereniging Wereldfietsers is, maar volgt daarbij geen link. Terwijl een eigen lemma daar zo aan te maken is, en aangemaakt zou moeten worden.
Wikipedia heeft een immense Pagerank, en een link op zo'n website naar een andere site maakt de laatste belangrijker in de ogen van Google. Etcetera, etcetera.