Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke banden? - Forum Wereldfietser

Welke banden?

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en zou graag over enkele weken, als mijn knieën hersteld zijn van een operatie, met de fiets naar het werk willen gaan. De afstand is ongeveer 26 km enkel.
Als fervent mountainbiker zou ik me een tweede wielset voor de hardtail willen aanschaffen. De 26" fietsen heb ik al een tijdje achter me gelaten omdat, zeker in het terrein, een 29er zich daar veel beter thuisvoelt. Ik ben dus op zoek naar een set banden voor het snellere werk met toch wat grip en die een grote lekbestendigheid hebben. Ik zal 's morgens rond 05.00 uur moeten vertrekken en dan wil je echt nergens lek staan, zeker niet in de middle of nowhere waar amper straatverlichting is. Dus kunnen jullie me een set banden (voor een 29er) aanraden die goed rijden op asfalt, lekbestendig zijn, toch redelijk wat grip hebben voor natte winterdagen en misschien op de weg naar huis toch eventueel wat bospaadjes kunnen verteren?

Zelf heb ik even gegoogled en ik kwam bij de Schwalbe Marathon uit maar hoe het zit met de grip weet ik niet.

Alvast bedankt voor de reacties!
Weet niet of die ook in 29 inch te verkrijgen zijn, maar schwalbe big Apple's bevallen mij erg goed. Zijn goed lekbestendig, comfortabel en snel.
Mijn ervaring met Schwalbe Marathon plus 28 inch. 32mm is heel goed.
Zowel op fietsreis als met woon werk, geen enkele lekke band gehad.

Henk

kunst en fietswerk
Big Apple (mooi compromis met nog wat profiel), Marathon (wat aan de zware kant).

Vouwversie van de dureme/supreme zou je ook nog kunnen bekijken, maar levensduur van die banden is wat minder dacht ik.
henkfietst52 schreef:Mijn ervaring met Schwalbe Marathon plus 28 inch. 32mm is heel goed.
Zowel op fietsreis als met woon werk, geen enkele lekke band gehad.

Henk

kunst en fietswerk
gelukkig maar, want dit soort stugge krengen in smalle maten zijn een ramp als je een binnenbandje moet wisselen ;) Hoeft het al helemaal niet 5:00 uur voor te zijn, met koude regen.

Ik zou eerder aan een marathon cross of racer denken, die wegen de helft van een gewone Marathon
Marathon racer is inderdaad ook een mooie snelle band; ik weet niet of je graag in de buurt van 2" wil blijven (zou je groot gelijk geven als het past...), de marathon racers zijn daar niet in te krijgen; schwalbe kennende zal de 1.5" wel dichter bij de 37mm komen...
Hoi,

Omdat het een dag duurde vooraleer mijn bericht online kwam en ik nog een aantal andere onderdelen dringend nodig had heb ik de schwalbe marathon plus tour banden meebesteld. Daar zal ik het voorlopig mee moeten doen.

Bedankt voor jullie reacties.
@ Marten gelukkig maar, want dit soort stugge krengen in smalle maten zijn een ramp als je een binnenbandje moet wisselen Hoeft het al helemaal niet 5:00 uur voor te zijn, met koude regen.

Ik zou eerder aan een marathon cross of racer denken, die wegen de helft van een gewone Marathon
Daar heb je gelijk in Marten, wel een enorm gedoe om die krengen om de velg te leggen. :cry:

Ik zit wel eens aan Continental te denken, wat vind jij daar van Marten?
Mijn grootste "angst" is dat ze sneller lekrijden en daar heb ik met Schwalbe geen last van.


Henk

kunst en fietswerk
m-gineering schreef:
Ik zou eerder aan een marathon cross of racer denken, die wegen de helft van een gewone Marathon
Op mijn ligfiets wil ik dit bandje http://www.michelin.nl/fiets/michelin-w ... -light-vtt eens proberen van michelin. Ik merk dat Durano en Kojak toch snel sneetjes krijgen waar steentjes in blijven zitten

Iemand ervaring met dit bandje
henkfietst52 schreef:
Daar heb je gelijk in Marten, wel een enorm gedoe om die krengen om de velg te leggen. :cry:
twee tie-wraps of toeclip riemen om de eerste helft in de velg te houden

Ik zit wel eens aan Continental te denken, wat vind jij daar van Marten?

niks, iha snap ik niks van Conti. En als je met veel pijn en moeite een band gevonden hebt die werkt veranderen ze weer wat.

grand prix in alle iteraties en ultrasports zijn wel ok