Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietstocht barcelona - Forum Wereldfietser

fietstocht barcelona

Hoi fietsers,

Deze zomer moet het er nou echt maar eens van komen; de fietstocht die ik al heel lang wil maken. Via "Benjaminse" vond ik uit dat de route naar Barcalona erg mooi is!
Omdat ik niet een heel ervaren fietser ben denk ik dat ik ongeveer 90 km p.d. ga rijden. Mijn plan is heel licht bepakt te gaan en onderweg bij jeugdhostels etc. te overnachten.
Ik vindt het wel een uitdaging, zo'n reis alleen te maken, alleen denk ik dat het ook wel heel fijn is om een stuk met iemand samen te rijden.
Daarom mijn vraag; wie vind leuk om aankomende zomer (juni/juli/aug) een stuk met mij op te fietsen?

groetjes,
emma
Waar ligt Barcalona?
(sorry, beetje flauw)
haha oh dat is dom. Ja dat komt denk ik omdat ik altijd "barca" zeg...
Hoi Emma,

Klinkt als een goed idee. Zelf ben ik van plan om deze route ook te fietsen, en ik vertrek begin juni. Laat maar horen wanneer je weg gaat, en misschien komen we elkaar dan tegen, lijkt me leuk!

Christien
Hoi Emma,

Je bent altijd welkom om met ons mee te fietsen hoor. We vertrekken begin julie richting Barcelona...
meer info vind je op www.guitarbiking.com

groetjes!!
Hoi,

Wat een supergaaf initiatief! Ik vertrek in de week van 9 juli dus wel in deselfde periode.
Jammer dat ik geen echt instrument bespeel. Jullie zijn een inspirerende groep mensen als ik jullie site lees! Het lijkt me te gek om een stuk met jullie mee te fietsen. Ben benieuwd welke datum jullie vetrekken..

ciao!
Dag emma,

Instrument of niet.. Welkom om mee te fietsen. Vertrek zal zijn robd de 8ste juli ( na werchter :-)
emma louise schreef:Hoi,

Wat een supergaaf initiatief! Ik vertrek in de week van 9 juli dus wel in deselfde periode.
Jammer dat ik geen echt instrument bespeel. Jullie zijn een inspirerende groep mensen als ik jullie site lees! Het lijkt me te gek om een stuk met jullie mee te fietsen. Ben benieuwd welke datum jullie vetrekken..

ciao!
emma louise schreef:Hoi fietsers,

Deze zomer moet het er nou echt maar eens van komen; de fietstocht die ik al heel lang wil maken. Via "Benjaminse" vond ik uit dat de route naar Barcalona erg mooi is!
Omdat ik niet een heel ervaren fietser ben denk ik dat ik ongeveer 90 km p.d. ga rijden. Mijn plan is heel licht bepakt te gaan en onderweg bij jeugdhostels etc. te overnachten.
Ik vindt het wel een uitdaging, zo'n reis alleen te maken, alleen denk ik dat het ook wel heel fijn is om een stuk met iemand samen te rijden.
Daarom mijn vraag; wie vind leuk om aankomende zomer (juni/juli/aug) een stuk met mij op te fietsen?

groetjes,
emma
Ha ha. Omdat je niet zo'n ervaren fietser bent, denk je 90 km per dag te gaan rijden. Nou meer dan 600 km per week is best veel. Toch denk ik dat je makkelijk op de Benjaminse route (zeer vlak) rond de 90 km per dag kunt doen. Misschien leuk om wel een stuk mee te fietsen. Ik woon in Zeist en als je tips nodig hebt (van een ervaren fietser) is het leuk om een keer af te spreken of mee te fietsen.
Groeten, Rutger
Volgens mij wordt het dit jaar druk op deze route. Ook ik heb 2 maanden geleden besloten deze route te gaan rijden, vertrek ergens in mei vanuit de Heuvelrug.
Ook ik denk dat 90 km per dag vrij veel is. Ik doe het in ieder geval rustig aan en zie wel per dag wat mogelijk is. Ik wil nl. ook wat om mij heen kijken. Mocht ik een idyllisch plekje voor mijn tentje tegenkomen dan blijf ik er misschien wel een dag staan. Ik heb 4 weken en dus de tijd.

Ben wel nieuwsgierig hoe jullie teruggaan: bus, trein, vliegtuig?

Gr. Arno
Mijn plan is om de tweede week van mei te vertrekken. Ik heb zes weken de tijd voor de reis. Denk aan 75 km per dag en lekker wat luierdagen tussendoor. Mijn vrouw vliegt op 16 juni naar Barcelona en het zou wel prettig zijn als ik daar dan ook ben aangekomen. 23 juni vliegen we samen terug. Tickets zijn gekocht dus die data staan vast.

Heeft iemand trouwens nog tips voor een leuk en betaalbaar appartement in Barcelona?

groet, Joop
Ik ga de tocht juist andersom doen. Ik vlieg over een maand naar Malàga en fiets dan via Sevilla volgens de Benjaminse-routes naar Nederland.
Glika schreef:Volgens mij wordt het dit jaar druk op deze route. Ook ik heb 2 maanden geleden besloten deze route te gaan rijden, vertrek ergens in mei vanuit de Heuvelrug.
Ook ik denk dat 90 km per dag vrij veel is. Ik doe het in ieder geval rustig aan en zie wel per dag wat mogelijk is. Ik wil nl. ook wat om mij heen kijken. Mocht ik een idyllisch plekje voor mijn tentje tegenkomen dan blijf ik er misschien wel een dag staan. Ik heb 4 weken en dus de tijd.

Ben wel nieuwsgierig hoe jullie teruggaan: bus, trein, vliegtuig?

Gr. Arno
Beste barcelona gangers,

Ik zou in Gerona lekker je tentje opzetten (camping daar is laat in seizoen pas open) en met bus (ieder uur) naar barca gaan. Luchthaven Gerona is vlakbij camping en klein.
Rob W
@Rob. Als ik met mijn fiets naar Barcelona ga, dan wil ik ook met mijn beladen ros in die stad eindigen. Heb ik nog een aantal dagen, dan is jouw voorstel zeker een om te overwegen. Overigens kan je in mijn herinnering overal langs de kust wel ergens een camping vinden. Ik weet, massacampings, maar hier en daar zijn er met een aardig veldje. Ga je 5 km het binnenland in dan ervaar je al de oase van rust en kan je hier en daar ook wel bij een boer of zo terecht.

Ik heb op het www nu diverse verslagen gelezen, klopt mijn beeld dat je met 4 weken in redelijke rust het traject kan afleggen (Eindhoven - Barca)? Daarmee bedoel ik gemiddeld 70 km per dag, nu en dan een dag iets bekijken etc.
Ik vraag dit omdat er ook fietsers zijn die de reis in 16 dagen doen. Dat trekt mij dus niet, plus dat tempo haal ik niet meer.

Ben benieuwd naar ervaringen en gedachten van anderen.

Met groet,

Arno
Ik heb de gidsen niet bij de hand, maar wat geeft Benjaminse zelf als lengte op voor Eindhoven - Barcelona? Benjaminse beschrijft dit overigens in drie delen. Hij vermijdt de klimmetjes of cols, die natuurlijk als afwisseling ook wel eens leuk zijn. Dus het lijkt me wel dat soms dagafstanden van 80 tot 100 km - zelfs met kampeeruitrusting - ook tot de mogelijkheden behoren. Zelf vind ik het na vier dagen wel fijn om een rustdag te hebben op een leuke plek. In Barcelona weet ik wel wat mensen die er een fietsbedrijfje hebben en die ook wel weten over overnachten. Ik kan het adres nu even niet vinden. Groeten, Rutger
@Rutger: bedankt voor je reactie. Een keer een lange afstand is zeker geen bezwaar. Vanaf mijn huis is Barcelona 1800 km en op zich valt alles te berekenen. Met 70 km gemiddeld per dag doe ik er dan 26 dagen over. Maar ik wil ook genieten en dus ergens met mijn tentje een dag blijven staan als het werkelijk schitterend is. Of ergens van de route afwijken voor sightseeing Een beetje leven als God in Frankrijk en van de natuur en het leven genieten. Natuurlijk ook Barcelona bekijken.

Ik ben echter benieuwd naar ervaringen van anderen op dit forum. De reisverslagen op het www zijn uitermate gevarieerd en beslaan soms maar een deel van de route. Natuurlijk haal ik het in 4 weken, maar ik wil wel de rust van het trekken ervaren en niet de race tegen de klok. Indien nodig neem ik 5 weken, maar dat is mogelijk ook weer te veel (gaat ook weer een week af van mijn tegoed voor eind van het jaar 8) ).

Ik ga met de tent en probeer elke dag te kamperen en een eenvoudige pot te koken, hoewel nu en dan een Franse maaltijd zeker zal worden genuttigd.

En adressen in en rond Barcelona zijn altijd welkom.

Groet,

Arno
Glika schreef:@Rob. Als ik met mijn fiets naar Barcelona ga, dan wil ik ook met mijn beladen ros in die stad eindigen. Heb ik nog een aantal dagen, dan is jouw voorstel zeker een om te overwegen. Overigens kan je in mijn herinnering overal langs de kust wel ergens een camping vinden. Ik weet, massacampings, maar hier en daar zijn er met een aardig veldje. Ga je 5 km het binnenland in dan ervaar je al de oase van rust en kan je hier en daar ook wel bij een boer of zo terecht.

Ik heb op het www nu diverse verslagen gelezen, klopt mijn beeld dat je met 4 weken in redelijke rust het traject kan afleggen (Eindhoven - Barca)? Daarmee bedoel ik gemiddeld 70 km per dag, nu en dan een dag iets bekijken etc.
Ik vraag dit omdat er ook fietsers zijn die de reis in 16 dagen doen. Dat trekt mij dus niet, plus dat tempo haal ik niet meer.

Ben benieuwd naar ervaringen en gedachten van anderen.

Met groet,

Arno

Hoi Arno ,

ja kan prima in 4 weken relaxed fietsen. Zou ook dat leuke colletje over Pyreneeën nemen niet de Pertrus pass. Op dat colletje moet je 1 km waarschijnlijk lopen door bos(je) om op splinternieuwe weg bij de grens in Spanje te komen (ik spreek over 3 jaar geleden). Bijna op colletje is leuk pensionneetje en kun je mooi wandelen in omgeving, wandelrouets staan aangegeven.

Waarom de toegang vanauit Frankrijk op dat colletje verboden is, weet ik niet.
Rob W
Arno,

Ik kwam deze week het volgende -recente- reisverslag tegen:
http://delft-marokko-op-de-fiets.reisme ... sverhalen/

Gisteren gelezen en ik vond het erg inspirerend.

Groet, Joop
Joop, bedankt voor de tip. Volgende trip wordt misschien een stuk in Marokko.
Fietsen en ook nog wat van de omgeving zien en dingen doen. Ik heb nu al een aardig beeld van de (on)mogelijkheden op de weg naar Barcelona.
Ik opteer nu voor 5 weken vakantie om bij Beaune voor 4 dagen ook nog even een stukje Morvan in te steken voor een bezoekje. Hou ik dus 4 weken voor de trip naar Barcelona. Moet te doen zijn als alles een beetje meezit. En daar ga ik maar vanuit. En hopen op redelijk weer, niet te warm, niet te koud en vooral niet te nat. Mei en juni is altijd een verrassing.

Groet,
Arno
Glika schreef:En hopen op redelijk weer, niet te warm, niet te koud en vooral niet te nat. Mei en juni is altijd een verrassing.

Groet,
Arno
Ik voel nu al dat het vanaf 7 mei zeker 7 weken droog en zonnig zal zijn op de route.
Ik schat de temperatuur tussen de 19 en 23 graden.

Groet, Joop
En met klein briesje in de rug, toch? :P