Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verschil in hoogte Supreme en Dureme banden - Forum Wereldfietser

Verschil in hoogte Supreme en Dureme banden

Toen ik mijn ER kocht stonden daar Supreme 28x2.0 banden op. Toen ik de omtrek van die banden mat om mijn fietscomputer goed in te stellen mat ik 2.5m. Later kocht ik Duremes. Ik dacht van "he, het is dezelfde maat dus die omtrek van die banden zal ook wel hetzelfde zijn." Na meer als 5000 km met die Duremes gereden te hebben ging ik toch eens die omtrek meten en wat bleek? Die Duremes zijn maar 2.3 m in omtrek. Banden van dezelfde fabrikant en dezelfde maat.... :?
Scheelt het echt 20 cm?????
Polling schreef:Scheelt het echt 20 cm?????
20 / (2 x 3.1415)= 3.18cm lagere band, gaan we dus niet geloven :roll: 8)
Ik heb de omtrek van mijn Supremes 622-50 destijds vastgesteld op 222 cm. Ik weet niet of het verschil maakt, maar ik meet de omtrek altijd zittend op de fiets.
m-gineering schreef:
Hoef jij van mij niet te geloven, ik heb het toch gemeten. Die supremes kwamen vlak onder mijn spatbord, die duremes zitten er een stuk van weg.
Valt de Dureme ook veel smaller uit?

Ik zie trouwens dat de Dureme een mooi slick loopvlak heeft maar aan de zijkant meer profiel. Zou dit wat zijn om onverhard grip te hebben, zonder de stuggere/langzamere Mondial te hoeven kiezen?
De Sjelle schreef:
m-gineering schreef:
Hoef jij van mij niet te geloven, ik heb het toch gemeten. Die supremes kwamen vlak onder mijn spatbord, die duremes zitten er een stuk van weg.
Ik geloof het ook niet. Uitgaande van de 2,5 meter omtrek die jij gemeten hebt, heb jij 32" wielen. Ik wist niet dat die bestaan. Misschien nog eens zorgvuldig meten?
De Sjelle schreef:Hoef jij van mij niet te geloven, ik heb het toch gemeten.
Hoe dan?!!

Gerd
Mijn duit in het zakje:
28x2.00 = 50-622 geeft een omtrek van ongeveer 2280 mm.

Die 2,5m kan niet en was een meetfout. Bij 28" kom je ongeveer ergens tussen de 2100 en 2300 mm uit.
Martin_123 schreef:Mijn duit in het zakje:
28x2.00 = 50-622 geeft een omtrek van ongeveer 2280 mm.

Die 2,5m kan niet en was een meetfout. Bij 28" kom je ongeveer ergens tussen de 2100 en 2300 mm uit.
Volgens het schema op de website van Schwalbe hebben al hun 28x2.0 (50x622) banden ongeveer dezelfde omtrek: 2280 mm.
De tweede meting van de Sjelle klopt dus wel zo'n beetje, de eerste moet een vergissing zijn.
Die 5000 afgelegde kilometers zijn dus helaas ook niet helemaal correct :wink:

Frank
Bedankt voor de link, die is pas handig! :)
Er staan geen 29" banden bij :?
Eric op de Fiets schreef:Er staan geen 29" banden bij :?
60-622 :roll:

Er staan 27" banden onder het kopje 28" :shock:
http://www.schwalbe.nl/nl/nl/technik_in ... nt=Technik
54-622 = 28 x 2.10= 29 x 2.10 en 57-622 = 28 x 2.10 = 29 x 2.10 :idea: