Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Krassen op GPS scherm - Forum Wereldfietser

Krassen op GPS scherm

Helaas, wegens het fietsen met mijn Garmin eTrex GPS in mijn stuurtas, is mijn scherm gekrast geworden (niet diepe krassen maar vrijvingsplekken).
Hoe gan ik deze plekjes best uit polijsten zodat ik m’n route op de scherm weer goed kan zien?

Dank alvast!

James
Froggy schreef:Helaas, wegens het fietsen met mijn Garmin eTrex GPS in mijn stuurtas, is mijn scherm gekrast geworden (niet diepe krassen maar vrijvingsplekken).
Hoe gan ik deze plekjes best uit polijsten zodat ik m’n route op de scherm weer goed kan zien?

Dank alvast!

James
google -> display polijsten
Ik heb eens een oude zonnebril gepolijst met Commandant uit de grote groene pot. Prima resultaat, geen waas.
Leon
En vervolgens folie erop van screenguard:
http://www.screenguard.nl/categories/In ... niverseel/

Dan krast het niet opnieuw. :)
Soms kan tandpasta wonderen doen. Mijn horlogeglas (Swatch dus uitgevoerd in kunststof) is perfect te polijsten met een klein dotje tandpasta. Gewoon met (veel) geduld met de vinger blijven wrijven en alle niet te diepe krassen haal je zo weg. Vanzodra de pasta ietsje droog wordt terug een beetje bevochtigen.
Denk nu niet dat ik dat zelf uitgevonden heb, zo staat het op de Swatch website.
Misschien ook toepasbaar op jouw schermpje...? En dan een folie er over!

Ik heb zelf ineens zo een grote beschermfolie voor een ipad bij één of andere Chinees op ebay gekocht. Daar kon ik gemakkelijk 4 beschermfolietjes voor m'n GPS uitknippen. En dat alles voor iets van ongeveer 2 euro inclusief verzenden... ;-)

Greetz,
Bram
Moet zeggen dat er nog geen krasje op mijn motorola defy zit; ondanks dat ik hem toch al een paar keer tijdens het fietsen heb laten vallen en er ook niet voorzichtig mee om ga (hij is per slot van rekening hufterproof). Weer een punt waarop de lompe garmin gps-apparaten verslagen worden door een smartphone?

Verbaast me niks als tandpasta zou werken aangezien je er ook mee kunt polijsten.

Op mijn horloge zit uiteraard saffier-glas ;-) krassen op de kast lopen niet door op het glas...