Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Workshop schrijven over reizen op de Fiets en Wandelbeurs - Forum Wereldfietser

Workshop schrijven over reizen op de Fiets en Wandelbeurs

Nooit meer een saai reisverhaal! Hoe? Dankzij de workshop Schrijven over Reizen op de Fiets en Wandelbeurs in de RAI in Amsterdam op zaterdag 11 februari om 13.00 uur en op zondag 12 februari om 14.00 uur. Leer schrijven als Frank van Rijn of Redmond O’Hanlon. En ontdek hoe je zelf een boek uitgeeft. Reisjournalist Monique van Klaveren en fietscolumnist Harry Wagenaar helpen reisbloggers en reisboekenschrijvers op weg.

Reisschrijven is populair
Op waarbenjijnu.nl houden meer dan 200.000 reizigers een blog bij. En wie ‘zelf boek publiceren’ intikt op Google krijgt 2,2 miljoen resultaten. Een reisboek in eigen beheer uitgeven is tegenwoordig een koud kunstje. We hebben blijkbaar de onbedwingbare behoefte om onze belevenissen met anderen te delen. Dat pakt soms heel leuk uit en soms doet het erg denken aan de dodelijk saaie dia-avondjes van overenthousiaste ooms vroeger.

Eerste Hulp bij Schrijfongelukken
Tijd voor EHBR: Eerste Hulp bij Schrijfongelukken. Oftewel, volg de mini-workshop van reisjournalist Monique van Klaveren tijdens de Fiets en Wandelbeurs. Monique put tijdens de workshop overigens niet alleen dankbaar uit eigen werk, maar ook uit het boek ‘Wegwerkzaamheden’ van fietscolumnist Harry Wagenaar. Wie meteen geraakt wordt (of de kunst wil afkijken) koopt het na afloop. Harry zet er eigenhandig een handtekening in.

Monique van Klaveren schrijft onder andere fietsverhalen voor FietsActief en wandelverhalen voor Roots en tijdschriften van diverse natuurorganisaties. Ze redigeert boeken. Tevens is ze eindredacteur bij diverse bladen en al ruim tien jaar schrijftrainer. Ze geeft zo’n achttien verschillende cursussen over schrijven en taal. Meer info op http://www.leerschrijven.nl.

Harry Wagenaar is redactielid van het tijdschrift De Wereldfietser. Hij heeft inmiddels twee boeken uitgebracht over zijn fietsreizen: ‘Afstand – Vijf maanden op de fiets door Europa’ en ‘Wegwerkzaamheden'. Dit boek is in 2011 in eigen beheer uitgebracht. ISBN 978 90 818 1740 0, € 15,-.
Afbeelding
· Mini-workshop ‘Reisverhalen schrijven’, met signeersessie
· Datum en tijd: zaterdag 11 febrari 13.00 uur-14.00 uur en zondag 12 februari 14.00 uur – 15.00 uur.
Leuk!

Staan jullie ook in Mechelen op de fiets/wandelbeurs?

Paul
harry-fietsenaar schreef:· Datum en tijd: zaterdag 11 december 13.00 uur-14.00 uur
Op de officiële website lees ik een ander programma voor zaterdag:
Forum Lounge, Workshops (100 stoelen)
11:00 Bert Bohlander (Europafietsers): Tips voor de beginnende Europa-vakantiefietser
12:00 Peter Snel (Snel fietsen): De juiste vakantiefiets
13:00 Eric Schuijt (De Vakantiefietser): Zo kun je je fietsreis voorbereiden
14:00 Wim Jongman (de Wereldfietser): De eerste fietsvakantie! Heb ik een nieuwe fiets nodig? En wat nog meer?
15:00 Marten Gerritsen (M-Gineering): Wat te doen bij fietspech onderweg

Heb ik nu net de hele website voor niks zitten doorworstelen?
Leon
Leon schreef:
harry-fietsenaar schreef:· Datum en tijd: zaterdag 11 december 13.00 uur-14.00 uur
Op de officiële website lees ik een ander programma voor zaterdag:
Forum Lounge, Workshops (100 stoelen)
11:00 Bert Bohlander (Europafietsers): Tips voor de beginnende Europa-vakantiefietser
12:00 Peter Snel (Snel fietsen): De juiste vakantiefiets
13:00 Eric Schuijt (De Vakantiefietser): Zo kun je je fietsreis voorbereiden
14:00 Wim Jongman (de Wereldfietser): De eerste fietsvakantie! Heb ik een nieuwe fiets nodig? En wat nog meer?
15:00 Marten Gerritsen (M-Gineering): Wat te doen bij fietspech onderweg

Heb ik nu net de hele website voor niks zitten doorworstelen?
Leon
er is een Forum zaal, een Forum Lounge en een Press Room Forum Lounge :roll:
m-gineering schreef:Er is een Forum zaal, een Forum Lounge en een Press Room Forum Lounge :roll:
Chips. Ik trap er elk jaar wel een keer in, deze keer al erg op tijd...
Misschien komt het omdat geen van deze drie termen correct op de plattegrond van de website staat. Daar staan wel een Bever Outdoor & Travel Zaal FORUM, een Ruby Lounge en een Perskamer, maar als ik me de afgelopen keren op de RAI herinner ga je met twee van de drie van deze ruimtes mank.
Leon
Hij staat (nu nog als enige) op mijn lijstje met te bezoeken lezingen.
Ik hoop dat ik de zaal kan vinden want ik kon hem inderdaad niet op de plattegrond vinden.
Ik zag wel dat er maar 15 stoelen zijn ... :roll:
Helemaal achterin, alle lezingzalen voorbij (of vanuit hal 10) en daar (= de Ruby Lounge) de trap af. E002 staat vast wel ergens op de deur. E001 er tegenover is voor de vrijwilligerscatering. En om het nog verwarrender te maken: tot een paar jaar geleden hanteerde de RAI nog andere banamingen M, N, O en P en nog e.e.a. :shock: Ik geef toe, makkelijk is het allemaal niet. Volgend jaar zitten we misschien in de Emeraldzaal... Jawel er zijn er nog veel meer............helaas. :(