Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat te doen met de fietsdoos (in Barcelona)? - Forum Wereldfietser

Wat te doen met de fietsdoos (in Barcelona)?

We hebben de halve wereld rond gefietst/gevlogen, maar nog nooit een (herbruikbare) fietsdoos gebruikt. Wie kan ons adviseren mbt de fietsdoos als je aankomt op Barcelona airport? Kun je deze achterlaten op het vliegveld? Andere tips?

TIP: We hebben een leuk ticket geboekt! Met Easy jet naar Barcelona voor 100euro pp. INCL FIETSEN (als het binnen de 20kg blijft) en ongelimiteerd gewicht voor de handbagage (pedalen/gereedschap in de handbagage!!). De afmetingen blijven wel gehandhaaft. (Wanneer je Basiq air boekt betaal je 40euro extra voor de fietsen per vlucht per fiets!)

Bedankt,
Murray (Raymond en Muriel) 8)
http://www.murray-online.info
Voor het bewaren van je fietsdoos ben je overgeleverd aan de al dan niet behulpzaamheid van het (Easyjet) personeel van de desk op het vliegveld. Gewoon proberen is het devies, en een beetje hulpeloos kijken. Desnoods meerdere mogelijke 'bewaarposten' proberen.

Ik zou helaas niet te veel rekenen op het meenemen van je gereedschap e.d. in de handbagage. Sinds 11/9/02 behoort heel veel van dat materiaal bij de 'gevaarlijke wapens'. Om moeilijkheden te voorkomen dus beter inchecken!!!! anders ben je het kwijt.

Groetjes,

Astrid

Gewoon je fiets niet in een doos doen, maar in bubbeltjesplastic. Om de edele delen doen je wat karton. Het karton doe je op de luchthaven bij het papierafval. Het bubbeltjesplastic neem je mee naar de eerste camping of het eerste hotel. Daar vraag je of ze het kunnen bewaren. Op het einde van de reis haal je het plastic weer op. Wat karton vind je overal wel. Ik vlieg nu al jaren doosvrij (met verschillende maatschappijen, de laatste maanden met Singapore Airlines, Thai, Eva en Iberia) en zonder problemen. Die had ik wel toen ik mijn fiets nog in een doos deed. Mijn ervaring is dat een doos slechts schijnbescherming biedt. Kunnen ze lekker plat neerleggen op een stapel koffers om er vervolgens weer loodzware samsonites op te kwakken. Lekker voor je fiets. Diverse malen heeft het grondpersoneel mij onder druk willen zetten om mijn fiets in een doos te stoppen. Ik heb mijn poot echter stijf gehouden en mijn fietsdoosvrij.
Hallo
Voor de easyjetgangers onder u:
Afgelopen fietsvakantie werden we verplicht de fiets in een dure KLM doos te verpakken. Het bubbeltjesplastic was niet voldoende.
Groeten
Norbert