Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route Maastricht - Groningen gevraagd - Forum Wereldfietser

Route Maastricht - Groningen gevraagd

Voor deze zomer hebben we het plan om de Groene weg naar Baflo te rijden.
Huh?! Ja, dat is de groene route naar de Middellandse zee, maar dan andersom.
De route eindigt in Maastricht maar dan willen we nog doorfietsen naar (Noord-) Groningen.

We hebben het Fietserpad en de LF routes naar het noorden al gedaan. Nu kan ik zelf wel wat uitpuzzelen via knooppunten maar misschien dat iemand een suggestie voor een route heeft?

En als je daar een track van hebt, dan is het helemaal mooi.

Bedankt!
HansvanderVeeke schreef: We hebben het Fietserpad en de LF routes naar het noorden al gedaan. Nu kan ik zelf wel wat uitpuzzelen via knooppunten maar misschien dat iemand een suggestie voor een route heeft?
Hanzefietsroute van Roermond naar Groningen
GPS-tracks aanwezig :wink:

Afbeelding
De tien-provinciën route misschien? Deze route begint bij maastricht, en leidt naar Pieterburen. We hebben deze tocht in 2010 gedaan. De route van zo'n 650 km leidt zo'n beetje ven het ene naar het andere natuurgebied, en doet dus tien provincies aan.
Leuke suggesties waarvoor dank.
Als we bij Maastricht komen hebben we er al 1300 km op zitten, en ik moet ook rekening houden met de tijd dus ik kan me niet teveel omwegen veroorloven.
Maar misschien een combinatie is wel wat.
En wellicht komen er nog meer suggesties!
Een stukje van de Saksenroute kan ook mooie optie zijn.

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:Een stukje van de Saksenroute kan ook mooie optie zijn.
Maar ja, hoe kom je dan in Enschede vanuit Maastricht ?

Gps-tracks LF-routes staan trouwens hier:http://www.nederlandfietsland.nl/landel ... -lf-routes
Tien-Provinciënroute staan hier http://gpstracks.nl/fietsroutes-lf.php?id=731
Via LF7 naar Utrecht, overstappen op LF9 naar Groningen is maar weinig langer (50 km) dan de route via LF3 tot Zwolle en dan LF9 naar Groningen.
Wim Kanters schreef:Via LF7 naar Utrecht, overstappen op LF9 naar Groningen is maar weinig langer (50 km) dan de route via LF3 tot Zwolle en dan LF9 naar Groningen.
Die LF7 gaat vanaf Maastricht door Belgisch Limburg naar het witte stadje Thorn. Heb je die al eens gedaan Hans?
Michael W schreef:
henkfietst52 schreef:Een stukje van de Saksenroute kan ook mooie optie zijn.
Maar ja, hoe kom je dan in Enschede vanuit Maastricht ?
]
Je kunt ook van Maastricht naar Winterswijk via Duitsland. Kijks eens op de ADFC-kaarten, bijvoorbeeld bij de Zwerver in de Oude Kijk in 't Jatstraat. Diverse Duitse regio's net over de grens zijn op de Fiets en Wandelbeurs. De Leukste fietsroute stel je zelf samen.
bert sitters schreef:
Wim Kanters schreef:Via LF7 naar Utrecht, overstappen op LF9 naar Groningen is maar weinig langer (50 km) dan de route via LF3 tot Zwolle en dan LF9 naar Groningen.
Die LF7 gaat vanaf Maastricht door Belgisch Limburg naar het witte stadje Thorn. Heb je die al eens gedaan Hans?

Het fietserpad komt er ook langs, toen zijn we door Thorn gekomen. Kan me alleen de witte huisjes en de kerk herinneren. Het was me ook wat te druk dus we zijn er niet lang gebleven.

Afbeelding


Maar er zijn een hoop leuke suggesties, daar kan ik zeker wel een route van breien :)
Of wat dacht je hiervan. :D
GPS-track aanwezig :lol:
Bijna in 1 rechte lijn naar boven, en kan je nog cultureel doen ook onderweg. Als je nog puf heb.

Peter
@ Bert
Je kunt ook van Maastricht naar Winterswijk via Duitsland. Kijks eens op de ADFC-kaarten, bijvoorbeeld bij de Zwerver in de Oude Kijk in 't Jatstraat. Diverse Duitse regio's net over de grens zijn op de Fiets en Wandelbeurs. De Leukste fietsroute stel je zelf samen.
Dat klopt Bert!
Ik kom oorspronkelijk uit Winterswijk [mijn geboorte dorp], ik fietste regelmatig naar Enschede een pracht route over kleine weggetjes grotendeels over Duitsland, vandaar pak je de Saksenroute op naar Groningen, ook heel erg mooi.

Maastricht tot Winterswijk kan dan op "jouw" route. :D

Van Winterswijk naar Santiago fietste ik ooit via Maastricht oa. paden langs de Maas.

Henk

kunst en fietswerk
Michael W schreef:Maar ja, hoe kom je dan in Enschede vanuit Maastricht ?
Vanaf Nijmegen via de Achterhoek en Twente fietsen en dan de Duitse "inham" (tussen Lattrop en Schoonebeek) oversteken en vervolgens over de Hondsrug rijden, zijn helemaal heel mooi. Heb ik eens vroeger gedaan.
Ik heb eigenlijk lak aan GPS- en knooppunten-toestanden. Ik bepaal mijn route wel zelf met een gewone landkaart en daarbij zoveel mogelijk molens fotograferen.
Martin E. van Doornik schreef:
Michael W schreef:Maar ja, hoe kom je dan in Enschede vanuit Maastricht ?
Vanaf Nijmegen via de Achterhoek en Twente fietsen en dan de Duitse "inham" (tussen Lattrop en Schoonebeek) oversteken en vervolgens over de Hondsrug rijden, zijn helemaal heel mooi. Heb ik eens vroeger gedaan.
Ik heb eigenlijk lak aan GPS- en knooppunten-toestanden. Ik bepaal mijn route wel zelf met een gewone landkaart en daarbij zoveel mogelijk molens fotograferen.
Martin, heb jij een faaie molenroute van Winterswijk naar Baflo e.o. Eindpunt de Jonge Hendrik of nog even door naar De Vier Winden. Mogen ook watermolens zijn in Twente en de Piepermolen van Rekken. Jij hebt vast ook wel interessante informatie over al deze molens.
bert sitters schreef:
Martin E. van Doornik schreef:
Michael W schreef:Maar ja, hoe kom je dan in Enschede vanuit Maastricht ?
Vanaf Nijmegen via de Achterhoek en Twente fietsen en dan de Duitse "inham" (tussen Lattrop en Schoonebeek) oversteken en vervolgens over de Hondsrug rijden, zijn helemaal heel mooi. Heb ik eens vroeger gedaan.
Ik heb eigenlijk lak aan GPS- en knooppunten-toestanden. Ik bepaal mijn route wel zelf met een gewone landkaart en daarbij zoveel mogelijk molens fotograferen.
Martin, heb jij een faaie molenroute van Winterswijk naar Baflo e.o. Eindpunt de Jonge Hendrik of nog even door naar De Vier Winden. Mogen ook watermolens zijn in Twente en de Piepermolen van Rekken. Jij hebt vast ook wel interessante informatie over al deze molens.

emlichheim, uelsen, muhlenweg, (oud) ootmarsum, groot agelo, weerselo, (water) molens zat
Ik zou bij de Bataafse molen in Winterswijk beginnen!! Vredenseweg.

Dat witte huis naast de molen was vroeger een café "Johanna Heezen" het huis daarnaast is mijn geboorte huis :D

Trouwens ook de moeite waard, de watermolen "Berenschot" in het Woold. Ook koffie huis.

Henk

kunst en fietswerk
Als jullie http://www.molendatabase.nl/nederland/ starten en de plaatsnaam intypt > Zoek, heb je zo informatie over molens in dit gebied. Er is een aantal jaren geleden een Oost-Nederlands en Niedersachsische molenbrochure uitgegeven over wind- en watermolens aan weerszijden van de Nederlands-Duitse grens van de Achterhoek tot aan Bunde bij Nieuweschans toe. Het is uiteraard in beide talen gedrukt. Uelsen bijvoorbeeld heeft o.a. twee molens en daar heb ik al gefotografeerd. In 1980 heb ik van Den Andel op één dag naar Essen (D) gefietst, 226 km langs dit gebied. Op de terugweg bij Schermbeck een aanrijding gehad en ik belandde in het ziekenhuis van Wesel.... Fiets zwaar beschadigd.
Er is ook een website van Noord-Duitse molens: http://norddeutsche-muehlen.npage.de/index.html
Ik heb al eens de route Groningen - Maastricht (LF3) en verder gefietst (tot aan de Vogezen m.b.v. de groene route). Laatst heb ik gefietst van Maastricht naar Zwolle. Om de route wat in te korten t.o.v. de LF3 route, heb ik de fietsrouteplanner van de fietsersbond gebruikt. Ik heb ingegeven: combinatie LF-routes en fietsknooppuntenroutes. Het werd een verrassend mooie route die ook nog eens 2 x door Duitsland en 1 x door België ging. De route is te downloaden als GPS file. Daarnaast gebruik ik meestal de site van stichting natuurkampeerterreinen om leuke campings te vinden.
http://www.fietsersbond.nl/fietsroutepl ... index.html
http://www.natuurkampeerterreinen.nl/

suc6,
Wijnand
Hoi Hans,
Wat grappig: ik ben van plan deze zomer van Nederland via de Groene weg naar de middellandse zee te fietsen. In welke periode willen/gaan jullie fietsen?
Groet, Petra.
Ik heb de bus geboekt op 20 juli.
En vanaf dan ongeveer een maand om weer thuis te komen.
Een beetje relaxter dan afgelopen jaren qua kilometers. Ook wij worden een dagje ouder :roll:

Even kijken of we onderweg ergens af kunnen spreken. Maar laten we dat offline doen via een PB.