Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe tunnel Station Eindhoven - Forum Wereldfietser

Nieuwe tunnel Station Eindhoven

In 3,5 jaar tijd wordt de huidige toegangstunnel van 8 meter naar 35 verbreed en krijgen alle perrons een lift ( nu alleen toegankelijk met goederenlift onder begeleiding van 2 pers. van de NS)

http://www.ed.nl/regio/eindhovenstad/10 ... -breed.ece


Tot 2016 maar even geen WF weekendje vanuit Eindhoven plannen? :)
alle perrons hebben nu toch roltrappen?
Zolang die blijven werken kun je die toch gebruiken?
Fiets met bagage op de roltrap is best goed te doen, weet je gelijk of je remmen 't goed doen.
Zo hebben we in Utrecht CS ook van perron gewisseld en Oslo CS, je hebt wel gelijk een hoop bekijks :oops:
TravelDuck schreef:Fiets met bagage op de roltrap is best goed te doen, weet je gelijk of je remmen 't goed doen.
Wel eerst even oefenen in de Maastunnel in Rotterdam :lol:
Voor degenen die deze niet kennen, hier wat plaatjes.

Peter
Ja, natuurlijk kun je over de roltrappen, doe ik ook, maar ze gaan alleen naar boven, naar beneden moet je wel over de trappen.

(Overigens start de bouw pas in 2013)
De bouw of het bouwproces in 2013? Scheelt ook weer...
In de statuten van de Wereldfietser staat "belangenbehartiging"
Kan de afdeling Eindhoven en de Kempen van de Wereldfietser samen met het bestuur en de Fietsersbond overleg aanvragen met de grote baas van het station Eindhoven om die goederenliften gemakkelijker toegankelijker te maken voor fietsers, totdat de nieuwe liften klaar zijn. Deze goederenliften vormen geen onderdeel van de werkzaamheden. Deze goederenliften kon je tot een paar jaar geleden zelf bedienen. Er werd echterr in deze liften geplast. Voor ieder probleem valt wel een oplossing te bedenken.
Peter M schreef:
TravelDuck schreef:Fiets met bagage op de roltrap is best goed te doen, weet je gelijk of je remmen 't goed doen.
Wel eerst even oefenen in de Maastunnel in Rotterdam :lol:
Voor degenen die deze niet kennen, hier wat plaatjes.

Peter
De Rotterdamse fietstunnel ken ik niet, maar die van Antwerpen heb ik met mijn fiets al een paar keer gebruik gemaakt. Héél lange roltrappen van hout!
bert sitters schreef:In de statuten van de Wereldfietser staat "belangenbehartiging"
Kan de afdeling Eindhoven en de Kempen van de Wereldfietser samen met het bestuur en de Fietsersbond overleg aanvragen met de grote baas van het station Eindhoven om die goederenliften gemakkelijker toegankelijker te maken voor fietsers, totdat de nieuwe liften klaar zijn. Deze goederenliften vormen geen onderdeel van de werkzaamheden. Deze goederenliften kon je tot een paar jaar geleden zelf bedienen. Er werd echterr in deze liften geplast. Voor ieder probleem valt wel een oplossing te bedenken.
Is dit een idee voor "feedback"? (Om niet teveel offtopic te gaan hier... :roll:)