Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zzing of Dynalader Modular - Forum Wereldfietser

Zzing of Dynalader Modular

Ik zoek een nieuwe accu om aan mijn naafdynamo te hangen. Ik wil mijn GPS tijdens het fietsen van stroom voorzien en 's avonds mijn telefoon of e-reader op kunnen laden. Wat is de beste keuze, wie heeft er ervaring met één van deze apparaten?

Zzing:
http://zzing.de/Shop/catalog/index.php/ ... 85695c7803

Dynalader Modular:
http://www.dynalader.de/index.php?page=product&info=37

Zijn er nog andere laders die bruikbaar zijn?
Zelf gebruik ik de ZZing al een aantal jaren naar volle tevredenheid, ook de ombouw van het ding zodat de nieuwere smartphones gebruikt kunnen worden is netjes afgehandeld. het enige nadeel is dat de Zzing niet waterdicht is. Tijdens het fietsen kan de Zzing gebruikt worden om een GPS of telefoon van stroom te voorzien, het laden van de accu gebeurt dan niet of nauwelijks. Of de Dynalader waterdicht is kan ik uit de website niet opmaken, ook niet of het eenvoudig is de batterijen te vervangen als ze niet meer opgeladen kunnen worden, verder zullen ze elkaar niet veel ontlopen. Andere apparaten zullen er ook zijn al dan niet zelf in elkaar gezet (Forumslader bv).

Gebruik ook even de zoekfunctie er is hier al eea over geschreven/getikt.
De Zzing is een prima ding :wink: Heeft het bij mij in elk geval een paar jaar goed gedaan. Simpel en doeltreffend.
Hij is inderdaad niet waterdicht maar je kunt de stuurbevestiging er vrij makkelijk afhalen. De Zzing zelf is niet groter dan een pocket, kan makkelijk in de stuurtas, liefst in een apart zakje/vakje.
Enige nadeel is de twee draadjes die je stuurtas binnengaan. De eerste (paar) keer trek je je stuurtas van het stuur zonder eerst de 2 stekkertjes los te halen.

Frank
Ik ben toch gegaan voor de Dynalader Modular. De vorige keer dat ik iets bij Stollberg bestelde kreeg ik er wat zakjes Haribo Goldbären bij...en ja hoor! Deze keer weer!
Waarom deze keuze...behalve de Goldbären... Op de site worden de prestaties en specificaties heel duidelijk omschreven. Niet dat ik het allemaal snap, maar het geeft een goed gevoel. De LiFePo4 accu is volgens hun beter dan NiMH (in Zzing). Ik heb ook het gevoel dat Stollberg minder aan het uiterlijk van de lader heeft gedaan dan Zzing en daarom meer in de kwaliteit heeft gestoken.

Hij past ook in de stuurtas, maar ik heb hem aan het frame bevestigd. Hij staat heel mooi bij mijn matzwarte Santos. Ik heb niet veel gefietst de laatste tijd, De accu is pas een beetje geladen, dus ik heb hem nog niet als lader geprobeerd.
Pman schreef:Zelf gebruik ik de ZZing al een aantal jaren naar volle tevredenheid, ook de ombouw van het ding zodat de nieuwere smartphones gebruikt kunnen worden is netjes afgehandeld. het enige nadeel is dat de Zzing niet waterdicht is. Tijdens het fietsen kan de Zzing gebruikt worden om een GPS of telefoon van stroom te voorzien, het laden van de accu gebeurt dan niet of nauwelijks. Of de Dynalader waterdicht is kan ik uit de website niet opmaken, ook niet of het eenvoudig is de batterijen te vervangen als ze niet meer opgeladen kunnen worden, verder zullen ze elkaar niet veel ontlopen. Andere apparaten zullen er ook zijn al dan niet zelf in elkaar gezet (Forumslader bv).

Gebruik ook even de zoekfunctie er is hier al eea over geschreven/getikt.
De Dynalader is regenwaterdicht.

Over de accu, die is erg stabiel en gaat lang mee (langer dan NiMH). Bovendien is hij milieuvriendelijker: http://www.replacedirect.nl/batterij-te ... atterijen/
Ik vind de Dynalader Modular er het meest degelijke uit zien. Van die Zzing bevalt mij dat kleine stekkertje niet. Ik heb de ervaring met computerapparatuur dat deze vaak als eerste kapot gaat.

Niet elk apparaat kan opladen met een voltage van 6V, zoals de Dynalader uitgeeft. Mijn GPS bijvoorbeeld werkt op 2x AA, 3V en telefoon laad op met 5V. Hoe kan het voltage en het amperage geregeld worden?

Andere vraag: Op de website van de Dynalader schijn ik te kunnen kiezen tussen 2000mAh, 2300mAh en 2700mAh. Leg ik het aparaat in het winkelkarretje, dan wordt mij deze keus niet voorgelegd. Als bovenstaande vraag over voltage beantwoord kan worden, heb ik interesse in die van 2700mAh. Hoe kan je deze kiezen?
Intussen ben ik erg tevreden met mijn Dynalader Modular. Ik had er 2,5 uur mee gefietst, vervolgens heeft mijn GPS het de hele dag gedaan op de Fiets en Wandelbeurs.


Het is al een tijdje geleden, maar om toch nog de vraag van Floris te beantwoorden: Je GPS krijgt als je hem aansluit op de dynalader geen stroom via de batterijen, maar via de usb-ingang. Het voltage is volgens mij ongeveer gelijk aan wat er uit de USB poort van je computer komt. De GPS verbruikt maar heel weinig stroom, volgens mij krijgt hij zoveel stroom als hij vraagt. Je hoeft niets te kiezen, het werkt gewoon.

Op de site van Stollberg kun je de "Dynalader Modular" in je winkelmandje leggen of de "Dynalader Modular S". Die laatste is de kleine.