Additionally, paste this code immediately after the opening tag: petfles-bidon-schroefdopje - Forum Wereldfietser

petfles-bidon-schroefdopje

Hallo lezers,

Al jaren fiets ik met petflessen rond. Ideaal, grote inhoud, goedkoop en als ze gaan stinken gooi je ze weg.
Alleen iedere keer dat dopje er afschroeven.... Ik heb één dopje met bidonsluiting en die is al behoorlijk kaal gekloven.

HEEFT IEMAND EEN IDEE WAAR JE DEZE DOPJES KAN KOPEN?

het zou mijn fietsplezier nog meer vergroten.

John.

hoi john,

Op halve liter flesjes sportdrank van isostar zitten deze dopjes. ik weet niet zeker of ze ook op grote flessen passen.

groetjes els

Hoi Els,

Die tip van isostar had ik al eerder gehoord, maar waar koop je tegenwoordig isostar?
Ik zal eens langs wat fietswinkels rijden.

John.

Kruidvat, Etos, DA, enz. Dat soort winkels hebben vaak die drankjes liggen.

Spa heeft ook een grote fles met schroefdop. Deze past misschien ook wel.

Goed idee trouwens, van die schroefdop. Ga ik ook nog ff naar kijken. Heb er nog 3 dagen de tijd voor, dus moet lukken.

Helaas passen lang niet al die handige dopjes van de kleine flesjes op de grote petflessen. Ik had er al een stuk of 5 verzameld toen de 6e eindelijk bleek te passen.....
Helaas weet ik zo niet meer waar die op zat, ik geloof dat het van een flesje Spa-blauw was.
Overigens gebruik ik de petfles meestal om mijn bidon(s) uit bij te vullen, aangezien zo'n anderhalve literfles wel erg zwaar en onhandig is om al fietsend uit te drinken.

Hoi John,
Ik heb er een paar liggen die passen. Ik zal er aan denken om ze naar een weekend mee te nemen.
Overigens dreigen de Nederlandse petflessen afgeschaft te worden, dus ik neem aan dat je al veel 7-up aan het drinken bent - burp :wink:
Groeten, Leon