Additionally, paste this code immediately after the opening tag: OVIR registratie in Uzbekistan - Forum Wereldfietser

OVIR registratie in Uzbekistan

Ik ben benieuwd naar recente ervaringen van fietsers met OVIR registratie in Uzbekistan, bijvoorbeeld wat is de consequentie als je langer dan 3 dagen (wild) kampeert en niet in een hotel of bij een OVIR buro een regstratie krijgt.

Gerrit Heij
Goirle
http://bicycletracks.blogspot.com/
GerritH schreef:Ik ben benieuwd naar recente ervaringen van fietsers met OVIR registratie in Uzbekistan, bijvoorbeeld wat is de consequentie als je langer dan 3 dagen (wild) kampeert en niet in een hotel of bij een OVIR buro een regstratie krijgt.
In 2010 had het geen enkele consequentie. Ik heb vrijwel geen enkele registratie gehad en toch weer de grens over gekomen. Ik heb veel in wegrestaurants en ook bij mensen thuis geslapen.

Ik zou me er niet te druk over maken.

Sjirk
Bij het verlaten van het land werd er door de douaniers bij ons enkel gekeken of we registratieslips hadden. Verder werd er geen aandacht aan besteed. Er vanuitgaande dat je in steden als Bukharra en Samarkant vast wel een paar nachten in een guesthouse verblijft zou ik me verder niet druk maken.

(Heb wel gehoord dat mensen problemen hadden om het land te verlaten omdat bleek dat het visum bij binnenkomst niet gestempeld was. Daar dus wel even op letten...)
Bedankt voor de tips,

Grtz

Gerrit