Additionally, paste this code immediately after the opening tag: offline wiki info in Osmand (Android GPS app) - Forum Wereldfietser

offline wiki info in Osmand (Android GPS app)

Met de laatste versie van Osmand (via http://osmand.net/ en dan latest Osmand downloaden en installeren) is het mogelijk om ook wiki info offline te bekijken. Daarvoor moet je nog wel, net als met offline kaarten, eerst even de aparte wiki (NL) file downloaden (via de app> settings>offline data).

Als dat gelukt is kun je vervolgens via zoeken> poi> Wikipedia een lijst krijgen van wiki onderwerpen in de buurt (gebouwen, steden, musea etc.). Klik erop en de locatie verschijnt op de kaart. Dan een keer lang klikken en kiezen voor Wiki. Als alles goed gaat krijg je dan de wiki info te zien over het betreffende onderwerp. Helaas werkt het bij mij niet (samsung galaxy gio) maar op het Osmand forum zijn er al diverse mensen heel enthousiast over.

Ben benieuwd of het jullie lukt en of het bevalt.
Nou dat gaat lekker. Plaats ik een link naar een site waar je de laatste versie kunt downloaden halen ze net die knop van de site om dat te doen. Blijkbaar was dat een link voor de fanatieke Osmanders want de gewone gebruiker zouden em eigenlijk van de markt moeten halen heb ik net begrepen. Je kunt de laatste versie toch dowloaden op http://download.osmand.net/latest-night-build/ . Ik pak dan altijd de Osmand-development.apk . Dat heeft (tot voor kort :D ) nooit problemen opgeleverd. Inmiddels werkt deze laatste versie ook op mijn Samsung Gio.

Als je de wiki-poi op de kaart getoond krijg kun je er op klikken en kiezen voor offline maar ook online info. De online opent je browser en gaat meteen naar de wiki pagina toe. De offline toont alleen de ofline info (dus eerst bestand downloaden) maar dat ziet er toch minder fraai uit dan de wiki-site via de browser.

Ik denk dat dit een hele mooie feature is voor bv een stedentrip. Kijk even welke wiki poi in de buurt liggen en ga meteen naar de wiki pagina. Misschien kun je wel je capitoolgids thuislaten :)

Je kunt overigens (net als andere type POI) ook alle wiki POI's continue op de kaart laten zien. (Als de kaart zichtbaar is> menu> define view>POI>wikipedia.)