Additionally, paste this code immediately after the opening tag: regen - Forum Wereldfietser

regen

hallo, ik heb weinig ervaring met dagen/wekenlange fietstochten, (ben atb-er) heb nu met vriendin 2 vakantiefietsen laten bouwen en wil naar engeland/schotland. wat te dragen bij langdurige regen en wat doe je over je schoenen? koop je overschoenen van bv. bbb of goedkope van halfords of zijn doorweekte schoenen in je tent gewoon part of the fun??
ik fiets altijd in shorts en geef niet veel om wat regen maar met name schotland kan (ervaring) nat en koud zijn, betekend dit unbedingt (goretex) regenbroek meenemen? Wie heeft ervaring met ondergoed met geintegreerde zeem? lijk me eenvoudiger wassen dan je fietsbroek.
alvast bedankt vooor de reacties

hey cornelis,

ik heb zelf een goretex paclite jas en een triple point broek, en gebruik voor mijn schoenen goedkope plastic overschoenen. Deze uitrusting is prijzig, maar komt met één heel groot voordeel: het ademt. Als je in gewone plastic regenpak rijdt ben je aan de top van de heuvel kletsnat van je eigen zweet, in goretex blijf je comfortabel droog. In vlak gebied is het te doen, maar als je echt moet werken (zoals in Schotland) is goretex te overwegen. Het ligt aan je budget.....

Bij temperaturen boven de 15C evt gewoon wielrenbroekje aan doen, badslippers of teva slippers en voor het bovenlijf wielrenshirt of gewoon tshirt met daarover ademend 1 laags goedkoop jasje. Met die uitrusting gewoon blijven fietsen, mocht je het bij een tussenstop koud krijgen, gewoon jezelf meteen weer warm fietsen. Als je op eindbestemming bent, meteen tent opzetten en omkleden.
doorfietsen daarna in grot kruipen en kampvuur maken krijg je vanzelf weer warm :P