door
sonali » ma 09 jan, 2012 23:35
Hoi Bernadette,
Vliegticket/maatschappij en voordelig meenemen van de fiets
KLM heeft goedkope vluchten op Cairo vanuit A'dam. En Jetairfly vanaf Brussel. Ik heb geen idee wie het voordeligst is voor het fietstransport.
Bevoorrading en water
Geen probleem. Er zijn om de 50/60 kilometer ambulance posten en natuurlijk heel veel politie en militaire check-points. Wel een waterfilter of andere purificatie methode meenemen.
Leuke (kampeer)plekjes
De hele woestijn ! Vooral in de Witte Woestijn is het goed kamperen tussen de waanzinnige rotsformaties.
Kan ik mijn tent opzetten bij controleposten
Kan, hoeft niet, want reken op de nodige belangstelling van de aanwezige militaire, Die hebben de hele dag niets te doen, dus zien kamperende fietsers als een bezienswaardigheid.
Tips voor solo fiets-ster (van andere solo fiets-sterren)
Sorry, ben een man, maar fietste wel met een vrouw (telt dat?): lange broek en lange mouwen scheelt een hoop gelazer...
Leuke guesthouses/lokale hotelletjes in Luxor/Aswan
Ben niet echt onder de indruk van de hotel-scene in Luxor... je kunt wel kamperen in Rezeiky Camp, wat veel door 'overlanders' gebruikt wordt.
In Aswan zou ik een hotel aan de Corniche aanraden met uitzicht over de Nijl. Wij hebben tijdens het begin van de revolutie ruim een week in Hathor Hotel gezeten en dat beviel goed. Je kunt het ook bij El Salam Hotel of Horus Hotel proberen. Zelfde prijs, zelfde uitzicht.
Fiets op trein van Aswan-Cairo
Geen idee, maar zou geen probleem moeten zijn. Wij hebben Alex - Cairo gedaan met de trein en we moesten 50% bijbetalen om onze fietsen mee te kunnen nemen.
Meer info over fietsen in Egypte op onze nieuwe site
http://www.cyclingegypt.com (helaas nog niet helemaal af...), maar wel al met een overzicht van alle ambulance posten en check points.
Thanks Blanche
Groetjes en veel plezier.
Ali